...d v s på Hönö-Öckerö-Burö nordväst om Göteborg och här kommer några bilder tagna 3 september:
(https://i.postimg.cc/mrZJmBsG/IMG-9962.jpg) (https://postimg.cc/jD9M5V28)
I trafiken används både Temsa och Iveco bussar och här står Temsan Connectbuss 2504 vid Burö färjeläge
(https://i.postimg.cc/QNKP4fRV/IMG-9965.jpg) (https://postimg.cc/hhgph14q)
Systervagnen 2506 vid Hönö färjeläge
(https://i.postimg.cc/65dPwy6X/IMG-9968.jpg) (https://postimg.cc/nCh2GVQR)
På linje 2 från Hönö färjeläge till Fotö skulle Connectbuss 2507 avgå.
Denna Iveco har fransk kaross och är tydligen importerad enl SBH
(https://i.postimg.cc/PfD3zPww/IMG-9967.jpg) (https://postimg.cc/nMHGnVTF)
I högtrafiken måndag-fredag körs även linje 290 till/från Järntorget i Göteborg och här har Connectbuss 2510 ankommit till Hönö med färjan från Lilla Varholmen för vidare färd till Burö färjeläge"raka vägen".
(https://i.postimg.cc/kggvZ4Bw/IMG-9964.jpg) (https://postimg.cc/nCNm9nKQ)
Inte alla busar på linje 290 är DD,ty här står Connectbuss 2518 mot Burö färjeläge.
Turerna på linje 1 och 2 får inte köras med dieselbussar,utan i stället måste man köra med 2 elbussar på somrarna då det är många resande :( /Ulf
Tack för intressanta foton, speciellt på Temsa och Iveco bussarna! det finns nog inte många sådana i trafik i Sverige ännu.
2507 ersatte 2505 som brann upp tidigare iår