Samma bus, 10 år mellan.
(https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/121422429_10157752136245933_3992163969046450757_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=i-Um3400gGAAX-pbqpJ&_nc_oc=AQlu9VmmNlVhW0BPeCZzJOEQ1sj5wCn321H66Me0MNw1ozmkeNFdyNEf3DHXv-el3rA&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&oh=ef1927a57ec30e9fd6e023deb6260d4e&oe=5FA92F08)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/121503448_10157752136255933_5447406058222067023_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=YdH5mqWK8K0AX9_4vj7&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=b0e956832ba4e9424bc9ad4289035817&oe=5FACAC7E)
Trevliga bilder... Däremot måste jag (givetvis utifrån mina personliga preferenser) säga att rent designmässigt är detta nog fortfarande ett av de fulaste fordonen som setts rulla i trafik.
Gula och fula ja, samma med Connex 2338-2342 som kom till KLT-trafiken 2005.
Dock kraftig motor, högre toppfart än övriga 22 och 23 samt bra strålkastare. Lastutrymmet gick in heller att klaga på.
De var populära hos oss, framförallt på linje 160 med under 10 minuters vändtid i Västervik. Inga problem att köra om lastbilar längs E22 på returen till Kalmar. Sen från Västervik men på tid i Oskarshamn. :)
Fula fronter brukar dock ofta vara synonymt med bra bussar som är väldigt praktiskt genomtänkta gällande lampbyten, och med förträffligt bra ljus. Så även på dessa. :)
Citat från: Nico skrivet 14 oktober 2020, 10:37:04 AM
Trevliga bilder... Däremot måste jag (givetvis utifrån mina personliga preferenser) säga att rent designmässigt är detta nog fortfarande ett av de fulaste fordonen som setts rulla i trafik.
Då är vi två om saken, den enda som slår Detta är Scania CR 145.
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Scania CR 145 var också välbyggd, tålig och med bra ljus. ;D
Ha ha ha
//Bussmicke
www.bussmicke.se