Jag hakar på med två bilder från Norrmalmstorg och dess närhet, tidigt 1975
(https://live.staticflickr.com/65535/49451193087_698b0ac894_b.jpg) (https://flic.kr/p/2ikQhRn)
(https://live.staticflickr.com/65535/49450484658_3742c7b1b8_b.jpg) (https://flic.kr/p/2ikLEg5)
Oj,oj :D
En H66a från Lidingötrafiken(7762)har fått rycka in i Djurgårdstrafiken :)
Ikarusen(H51 4872 el 4892)har också fått ett annat linjeområde./Ulf
Citat från: Ulf Berlin skrivet 27 januari 2020, 22:24:23 PM
Oj,oj :D
En H66a från Lidingötrafiken(7762)har fått rycka in i Djurgårdstrafiken :)
Ikarusen(H51 4872 el 4892)har också fått ett annat linjeområde./Ulf
Ikarus:en är H55 4812
Stämmer bra det, SBH:s databas är i bruk men den uppdateras nog inte längre. www.svenskbusshistoria.se/go?id=21526
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 27 januari 2020, 22:47:10 PM
Ikarus:en är H55 4812
Tack.
Orkade bara titta i boken SLs bussar 1987 och där fanns det litterat inte med ;)
Fanns den i Råsta då?/Ulf
4812 tillhörde Enebybergsgaraget vid fototillfället.
//Peter
Ikarus där ser det ut som vindrutetorkare har väldigt liten svepyta..
27 oktober 1974 ersattes garaget i Enebyberg av det nya Åkerbygaraget, senare benämnt Täbygaraget.
Den tredje adventsöndagen 1974 körde jag H55 4809 på 47E. Till den här typen av mer eller mindre frivilliga styrningar utanför det egna linjenätet var det vanligt att man kunde få välja buss. Ytterligare tillfällen att köra på Djurgården uppstod två söndagar i februari 1975, men då fick det bli Scania-Vabis CF (SL H65A) - 6214 resp. 6205.