Bäst som jag stod och studerade trafiken, i väntan på att tåget hem till Norrköping skulle avgå, så råkade en spårvagn på linje 8, som tydligen vänts på Drottningtorget, spåra ur.......
(http://www.tramtrain.be/tramtrain-be/20071219/M31%20369%20Nils%20Ericssonsgatan%2020071219a.jpg)
(http://www.tramtrain.be/tramtrain-be/20071219/M31%20369%20Nils%20Ericssonsgatan%2020071219b.jpg)
(http://www.tramtrain.be/tramtrain-be/20071219/M31%20369%20Nils%20Ericssonsgatan%2020071219c.jpg)
(http://www.tramtrain.be/tramtrain-be/20071219/M31%20369%20Nils%20Ericssonsgatan%2020071219d.jpg)
(http://www.tramtrain.be/tramtrain-be/20071219/M31%20369%20Nils%20Ericssonsgatan%2020071219e.jpg)
M31 369 urspårad på Nils Ericssonsgatan mellan Hotell Europa och Hotell Eggers. Foto Leif D 2007-12-19, 17.18.
Da jeg kjørte i Oslo var det stående ordre om å legge Pantografen i taket ved avsporing. Uansett om en eller flere boggier stod i sporet. Dette for å kunne evakuere vognen uten fare for at noen skulle få strøm iseg. Gjelder ikke dette i Gøteborg?? Uansett pax eller ikke. Føreren har jo forlatt vognen sin. Faren er der jo for han/henne også
Taskigt läge!
Citat från: Knut skrivet 19 december 2007, 21:38:34 PM
Da jeg kjørte i Oslo var det stående ordre om å legge Pantografen i taket ved avsporing. Uansett om en eller flere boggier stod i sporet. Dette for å kunne evakuere vognen uten fare for at noen skulle få strøm iseg. Gjelder ikke dette i Gøteborg?? Uansett pax eller ikke. Føreren har jo forlatt vognen sin. Faren er der jo for han/henne også
Förvisso riktigt, men vagnen var tom, hade vänts på Drottningtorget av någon orsak. Dessutom vet vi ju inte om föraren tog ner strömavtagaren innan han klev ur vagnen eller ej. När han sedan konstaterat att båda boggierna står i spåret, så kunde han ju förvisso åter igen höja strömavtagaren, bl.a. för att kunna hålla belysning i och på vagnen bättre. Den blir ju då betydligt mer synlig i mörkret.
Dumma C-del släppa tag om spåret . . .
Är sååå glad jag inte körde 58an igår kväll! Tajt om tid o sen omläggning på det . . . Räckte gott med det varvet jag gjorde mitt på dan.