En fd JKT-CF pausar vid Norra Bantorget mellan dagens insatser på direktlinjen. © Magnus Vesslas arkiv
(https://live.staticflickr.com/65535/48068432166_2e6d20439a_b.jpg)
(bilden kan behöva ett *klick* för att då visas i 1024x i stället för 1000x)
(https://i.postimg.cc/prx4jQ8j/SL-H22-6018-Norra-Bantorget-19930304-A.jpg) (https://postimages.org/)
Tack så mycket Greger. Det var innan SL själva tog över utförandet av trafiken på linje 559. Jag tror det var ca 1992.
Bifogar en bild från våren 1993 då SL Bromma hade en del avgångar med sina dåvarande ledvagnar 6001 (om jag minns rätt) och 6017-6018.
Citat från: Greger Larsson skrivet 15 juni 2019, 21:21:07 PM
En fd JKT-CF pausar vid Norra Bantorget mellan dagens insatser på direktlinjen. © Magnus Vesslas arkiv
(https://live.staticflickr.com/65535/48068432166_2e6d20439a_b.jpg)
(bilden kan behöva ett *klick* för att då visas i 1024x i stället för 1000x)
Var det manuell låda i denna ex JKT 144?
//Peter
Någon/några av Jönköpings CF:ar var väl manuella. De övriga, bland annat den bevarade 146 hade pys-Wilson.
Citat från: Peter Rost skrivet 17 juni 2019, 13:31:00 PM
Var det manuell låda i denna ex JKT 144?
//Peter
Wilson GB 94 www.svenskbusshistoria.se/go?id=35687
Citat från: zjbus skrivet 23 juni 2019, 14:08:35 PM
Wilson GB 94 www.svenskbusshistoria.se/go?id=35687
Tackar! :)
Citat från: Peter Rost skrivet 18 juni 2019, 06:36:50 AM
Någon/några av Jönköpings CF:ar var väl manuella. De övriga, bland annat den bevarade 146 hade pys-Wilson.
139 hade manuell låda G653-1 www.svenskbusshistoria.se/go?id=5130
142 hade manuell låda G505 www.svenskbusshistoria.se/go?id=33188
övriga wilson GB 94