...lämnar Borås resecentrum på Flixbus linje 601 igår den 19 september.
(http://i63.tinypic.com/2a6qnuu.jpg)
Dessa bussar verkar inte ha bråttom till nya ägare..
Finns det någon av Scania omlackad än?
Citat från: Bussmicke skrivet 21 september 2018, 23:42:19 PM
Dessa bussar verkar inte ha bråttom till nya ägare..
Det kanske snarare inte är så gott om tänkbara nya ägare? Någon gång går det nog, men flera svenska företagare är inte så benägna att ge sig in i projekt som de upplever som riskfyllda.
Vilka bemannar dessa bussar nu,när dom fortfarande ägs av Swebus?
3029 bemannas av en förare från Axelssons vilken jag reser med just nu från Oslo till Västerås. Den är inte grön.
Citat från: j-a skrivet 22 september 2018, 14:47:17 PM
Vilka bemannar dessa bussar nu,när dom fortfarande ägs av Swebus?
Min gissning är Nobina. Det syns dagligen både Flixbus-gröna och Swebus-vita Mercedes i Nobinas depå i Uppsala.
Citat från: Carl Eric skrivet 24 september 2018, 17:11:39 PM
Min gissning är Nobina. Det syns dagligen både Flixbus-gröna och Swebus-vita Mercedes i Nobinas depå i Uppsala.
En helt naturlig utveckling egentligen, Nobina har byggt hela sin affärside på att köra åt olika huvudmän så varför inte också åt flixbus. Kanske kommer vi få se Arriva och Keolis också köra för Flixbus...
Citat från: homer skrivet 24 september 2018, 17:43:10 PM
En helt naturlig utveckling egentligen, Nobina har byggt hela sin affärside på att köra åt olika huvudmän så varför inte också åt flixbus. Kanske kommer vi få se Arriva och Keolis också köra för Flixbus...
Skillnaden är att inga av dessa koncerner har som affärsidé att agera bemanningsbolag, Nobina har ju sedan väldigt många år bemannat inom koncernen åt Swebus (Express) så det är knappast en högoddsare att man fortsätter att göra så under en övergångsperiod, dock är en sådan lösning knappast ekonomiskt försvarbar för Flixbus.
Att företagen du nämner ska bli partners till Flixbus är knappast sannolikt