Här kommer de utlovade bilderna på GDG:s konferensbuss. Jag beklagar fläckarna på bilderna men de går inte få bort med mina resurser. 
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/2136.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/2137.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/2138.JPG)
			
			
			
				Verkar vara en mycket trevlig buss  :) Goa säten.....
			
			
			
				Tack Staffan ! Kanske någon fyller upp med fler bilder. Det fanns alltså 2 sådana i första omgången.Sedan kom det ytterligare några exemplar varav 3 i Tyskland. De två äldsta i Tyskland var identiskt lika de svenska frånsett texten på sidan. 
Mitt minne av de tyska blir sista gången jag såg en sådan. Var i Göteborg och såg den passera NE Terminalen och året var 1992. Alltså denna var röd men de andra ommålade. Fö var den första BBC/Swe konferensbussen helvid men efter ett år kom de gyllene ränderna.
En hel del att ta på. Alltså några få bussar lev i orangegdg färg. Sedan ommålade och jag tror att alla var individer när det gällde färg.
Så har vi också en udda  konferensbuss. Eller vanlig hur man ser på det. Soffa där bak men annars lik en vanlig beställnings/linjevagn.Kallas i Buss-snack för Ulf F.s buss. 
En av Nymans bussar (övt) hade konferensbakdel.
Tjörns Omnibus AB hade en Setra S315HD som konferensbuss.Soffa i bakdelen och linjedelen fram. Tysk reg från början och därefter provbuss (nåja) på SA byggnaden i Torslanda och sedan såld till Tjörn (ev priovkontrakt). 
BBC/Swe (Interbus.Göteborg) hade en liten Neoplan ganska länge med konfernsdel baktill i bussen.
Själv har jag inte möjlighet att fotografera me n jag hoppas andra gör det. 
Tack Staffan !
			
			
			
				Citat från: S Svensson skrivet 13 december 2007, 18:47:55 PM
Tjörns Omnibus AB hade en Setra S315HD som konferensbuss.Soffa i bakdelen och linjedelen fram. Tysk reg från början och därefter provbuss (nåja) på SA byggnaden i Torslanda och sedan såld till Tjörn (ev priovkontrakt). 
Så  här ser Tjörns Omnibus konferensbuss ut: 
(http://www.savenfjord.nu/tjorn_ejn_1.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/tjorn_ejn_2.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/tjorn_ejn_3.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/tjorn_ejn_4.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/tjorn_ejn_5.JPG)
Den hamnade sedan hos Nitta Busstrafik
(http://www.savenfjord.nu/nitta_ejn.JPG)
Registrerad numera på en privatperson i Bengtsfors, men är avställd sedan 2007-11-20. 
			
 
			
			
				Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 december 2007, 16:23:45 PM
Här kommer de utlovade bilderna på GDG:s konferensbuss. Jag beklagar fläckarna på bilderna men de går inte få bort med mina resurser. 
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/2136.JPG)
Hittade inte det jag sökte efter hittade bara en fotostatkopia ur ett reklamblad för våra konferensare 2593/2594/2595. 2593 var uppbyggd och lite ändrad utifrån 2600:s koncept. 2594 och 2595 med dess inredning var ett förslag från vår vd Sandberg och 2593 var således vår vän Tonies skaparglädje. Uppdragen med dessa bussar var både trevliga och intressanta styrningar, man fick uppleva en massa på betald arb.tid industrihemligheter,shower,fina hotel,god mat,organiserad suping m.m
(http://www.phbuss.se/upl/Ulf%20Fernestad/GDG.jpg)
			 
			
			
				Citat från: Ulf Fernestad skrivet 13 december 2007, 22:19:48 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 december 2007, 16:23:45 PM
Här kommer de utlovade bilderna på GDG:s konferensbuss. Jag beklagar fläckarna på bilderna men de går inte få bort med mina resurser. 
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/2136.JPG)
Hittade inte det jag sökte efter hittade bara en fotostatkopia ur ett reklamblad för våra konferensare 2593/2594/2595. 2593 var uppbyggd och lite ändrad utifrån 2600:s koncept. 2594 och 2595 med dess inredning var ett förslag från vår vd Sandberg och 2593 var således vår vän Tonies skaparglädje. Uppdragen med dessa bussar var både trevliga och intressanta styrningar, man fick uppleva en massa på betald arb.tid industrihemligheter,shower,fina hotel,god mat,organiserad suping m.m
(http://www.phbuss.se/upl/Ulf%20Fernestad/GDG.jpg)
Var det inte tvärtom så att 2594 och 2595 var Tonis skapelse och 2593 var Sandbergs. Det var mer likt Toni att satsa på italienska skinnfåtöljer än den försiktige Sandberg. Jämförelsevis försiktige alltså. Jämfört med Toni skulle väl till och med Göran Kropp framstå som försiktig. 
Jag har inte någonstans noterat numret på bussen men antingen var det alltså 2594 eller 2595. Var båda placerade i Göteborg - annars är det väl den som var det som syns på bilderna. 
			 
			
			
				Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 december 2007, 22:34:06 PM
Var det inte tvärtom så att 2594 och 2595 var Tonis skapelse och 2593 var Sandbergs. Det var mer likt Toni att satsa på italienska skinnfåtöljer än den försiktige Sandberg. Jämförelsevis försiktige alltså. Jämfört med Toni skulle väl till och med Göran Kropp framstå som försiktig. 
Jag har inte någonstans noterat numret på bussen men antingen var det alltså 2594 eller 2595. Var båda placerade i Göteborg - annars är det väl den som var det som syns på bilderna. 
93 och 94 var placerade i Gbg och 2595 uppe i Stockholm hos Nymans, vi fördjupar oss inte förmycket angående upphovsmännen, det sas bara jasså du har Tonies clubbuss (2593) nog om detta en underbar tid var det ;D
			
 
			
			
				Fina bilder!!
Tack så jättemycket!!
(Det kanske inte finns bilder på den där Jonckheeren... :-/   )
Kvällsgonatt från
/Limpan
			
			
			
				Verkligen en läcker buss :D
			
			
			
				Väldigt väldigt väldigt roligt att se dessa bilder då jag faktiskt satt och körde en av dessa (f.d. GDG 2681 / MNN153) konferensbussar så sent som inatt/i morse! :D
Kan om ni vill visa bilder på hur fint inredningen står sig trots att 21 år passerat... :)
//Danne
			
			
			
				Självklart!!    ;D
/Limpan Tjohoo!
			
			
			
				Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 december 2007, 22:34:06 PM
Var det inte tvärtom så att 2594 och 2595 var Tonis skapelse och 2593 var Sandbergs. Det var mer likt Toni att satsa på italienska skinnfåtöljer än den försiktige Sandberg. Jämförelsevis försiktige alltså. Jämfört med Toni skulle väl till och med Göran Kropp framstå som försiktig. 
Jag har inte någonstans noterat numret på bussen men antingen var det alltså 2594 eller 2595. Var båda placerade i Göteborg - annars är det väl den som var det som syns på bilderna. 
Nej Staffan lita på Ulf, han har rätt.
Idéerna till 2593 (bussen med stjärnhimmel längst bak) kom från Toni. Däremot har Toni varken skapat, ritat eller designat bussen. Detta gjordes av människor på GDG:s tekniska avdelning samt av Van Hool. Vad gäller skinnfotöljerna så är de mycket riktigt italienska men absolut inga fotöljer avsedda fordon utan vanliga vardagsrumsfotöljer. Hela fotöljstommen byggdes om och förstärktes av VanHool för att kunna användas i GDG konferensbussar.   
Hälsn
HansJ   
			
 
			
			
				Citat från: Racelimpan skrivet 14 december 2007, 14:25:34 PM
Självklart!!    ;D
/Limpan Tjohoo!
Då finns det bilder i den här tråden:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=7241
//Danne