(https://s26.postimg.cc/w892r7ubt/Nobina_6029_Sthlm_C_20100527.jpg) (https://postimg.cc/image/o2r0t262t/)
Någon som minns särligen 6029 som gick i SL-trafiken 2010?
(https://s26.postimg.cc/6cpc80ks9/Nobina_6029_Cityterminalen_20100804.jpg) (https://postimg.cc/image/vvhol14c5/)
6029 var en godsrumsbuss, som förmodligen omplacerats till Nacka/Värmdö från Värmland 2010. Jag minns dock inte hur länge den stannade i SL-trafiken. Den gick huvudsakligen på linje 433C mellan Sthlm city/Cityterminalen och Stavsnäs.
En vit rand i form av dekaler hade den väl kunnat få också? I övrigt perfekt!
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 03 augusti 2018, 15:28:26 PM
Någon som minns särligen 6029 som gick i SL-trafiken 2010?
6029 var en godsrumsbuss, som förmodligen omplacerats till Nacka/Värmdö från Värmland 2010. Jag minns dock inte hur länge den stannade i SL-trafiken. Den gick huvudsakligen på linje 433C mellan Sthlm city/Cityterminalen och Stavsnäs.
Enligt SBH så registrerades Nobina på den 20091201 och JRT Turné AB, Gårdsjö som ägare 2014-07-09 och det finns 32 sådana bussar årsmodell 2004-2008.
www.svenskbusshistoria.se/go?id=1833
Mvh zjbus
Den var väl bara i Sthlm på sin höjd en sommar, sedan hamnade den ju i Dalarna.
Har för mig att den gjorde ett kort besök i Umeå också?
Citat från: j-a skrivet 03 augusti 2018, 19:59:45 PM
Har för mig att den gjorde ett kort besök i Umeå också?
Gick i Umeå vintern 2010/2011, fortfarande rödmålad. Ersatte någon av de godsbussar som kvaddades på Blå Vägen.
Den var en sommar i Björknäs. SL envisades att vi skulle ta cyklar på alla 433 och 434 samt lasta dom i Londonviadukten. Ett inte allt för genomtänkt upplägg. Vi vägrade och förordade denna lösning som både transporterade ett antal cyklar men som också blev en populär förstärkningsbuss på hårt belastade avgångar. / Henrik/
Ja denna buss körde undertecknad ett antal gånger på 433C.
Fick köra via Sofielundsplan eftersom bussen var för hög för passage vid Slussen.
När denna var på underhåll var ersättaren 0069.
Tack för uppgifterna. Då blev alltså 6029 kortvarig i Björknäs.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 06 augusti 2018, 20:17:22 PM
Tack för uppgifterna. Då blev alltså 6029 kortvarig i Björknäs.
Den var aldrig placerad i Björknäs utan i Mölnvik
Citat från: homer skrivet 07 augusti 2018, 21:15:51 PM
Den var aldrig placerad i Björknäs utan i Mölnvik
Minns inte om det var för att tvätthallen eller verkstaden i Björknäs inte hade tillräcklig frihöjd, men någon av dessa orsaker ska det ha varit till placeringen.
Citat från: homer skrivet 07 augusti 2018, 21:15:51 PM
Den var aldrig placerad i Björknäs utan i Mölnvik
Tack! Jag lever kvar i den gamla tiden då alla Nacka/Värmdös bussar stod registrerade på Björknäs. Den var i alla fall stationerad i trafikområdet jag syftade på.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 08 augusti 2018, 08:12:15 AM
Tack! Jag lever kvar i den gamla tiden då alla Nacka/Värmdös bussar stod registrerade på Björknäs. Den var i alla fall stationerad i trafikområdet jag syftade på.
Alla förstod detta ;)/Ulf
Denna buss fotade jag samma dag som den skulle som den skulle gå för första gången på linje 433c
Citat från: Camilla skrivet 09 augusti 2018, 19:40:16 PM
Denna buss fotade jag samma dag som den skulle som den skulle gå för första gången på linje 433c
Kul! Alltid roligt när man får bilder från premiärdagen.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 12 augusti 2018, 12:52:27 PM
Kul! Alltid roligt när man får bilder från premiärdagen.
Jo man jag hade bara tid att ta en bild.
Nu ska vi se om jag lyckas länka till den bilden
https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,35350.msg258597.html#msg258597
Citat från: Camilla skrivet 12 augusti 2018, 14:11:13 PM
Jo man jag hade bara tid att ta en bild.
Nu ska vi se om jag lyckas länka till den bilden
https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,35350.msg258597.html#msg258597
Kul! Tack så mycket!