(http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bus/Klatte/216.jpg~original)
Vid ombrytningen strulade man till i texten. Hur länge fanns bussen hos GS?
(http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bus/Klatte/217.jpg~original)
(http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bus/Klatte/218.jpg~original)
(http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bus/Klatte/219a.jpg~original)
Hej
Saknar sista bilden med text.
GS behöll inte sin Klatte TK 115 A2 länge, troligen pga udda konstruktion.
Levererad till GS 8/6 1953.
Troligen satt det en 8 cyl. motor i eftersom den hade 175 hk.
Citat från: Bfg skrivet 05 augusti 2018, 22:20:43 PM
Hej
Saknar sista bilden med text.
GS behöll inte sin Klatte TK 115 A2 länge, troligen pga udda konstruktion.
Levererad till GS 8/6 1953.
Troligen satt det en 8 cyl. motor i eftersom den hade 175 hk.
Jo, som det står i texten var det en 8 cyl luftkyld Deutzmotor. Mer om Klatten stod det i Bussalmanackan, där den finns på färgbild med högerdörr!
Citat från: Bfg skrivet 05 augusti 2018, 22:20:43 PM
Hej
Saknar sista bilden med text.
GS behöll inte sin Klatte TK 115 A2 länge, troligen pga udda konstruktion.
Levererad till GS 8/6 1953.
Troligen satt det en 8 cyl. motor i eftersom den hade 175 hk.
Den såldes 27 februari 1964 till Carlsteins i Brandstorp utanför Hjo.
Citat från: Mats Karlsson skrivet 06 augusti 2018, 14:10:51 PM
Den såldes 27 februari 1964 till Carlsteins i Brandstorp utanför Hjo.
Undrar hur länge den användes efter Dagen H?
Citat från: Björn Forslund skrivet 06 augusti 2018, 14:56:06 PM
Undrar hur länge den användes efter Dagen H?
Ja, det hade varit intressant att få veta. Har inte hittat några uppgifter om det.