(https://s20.postimg.cc/bgr1hbsbx/6915_670_Da_S-_B.jpg)
EJA 838
(https://s20.postimg.cc/jm93fhoal/6918_178_Beh-_B.jpg)
SCF 352
Snyggt fångat! Två av tre som kommit i linjetrafik!
Ser att dessa bara är 18 m varianten och inte 18,75 m som beställts tidigare till de regionala linjerna. Är det varianten med låggolv eller har de trappsteg bakom den bakersta dörren?
Citat från: AO skrivet 04 maj 2018, 16:28:55 PM
Ser att dessa bara är 18 m varianten och inte 18,75 m som beställts tidigare till de regionala linjerna. Är det varianten med låggolv eller har de trappsteg bakom den bakersta dörren?
Låggolv. Och 18 är max för flera uppställningshållplatser på 670.
Hur gör ni då med B9:orna som väl är 18,75m allihop?
Det verkar fungera vid Söderhamnsplan och Tekniska iaf.
Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 04 maj 2018, 17:39:46 PM
Hur gör ni då med B9:orna som väl är 18,75m allihop?
Det verkar fungera vid Söderhamnsplan och Tekniska iaf.
Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Oj, trodde de var 18. Nej, de funkar inte bra vid Tekniska och knappt vid Söderhamnsplan heller. Fråga cyklisterna som korsar Valhallavägen bakom våran hållplats vad dom tycker ;) För få platser att ställa sig på gör att det är väldigt svårt att komma åt hållplatserna rätt om vi kommer i fel ordning.
Så är dessa kortare är det kanon på det sättet.
Citat från: AO skrivet 04 maj 2018, 16:28:55 PM
Ser att dessa bara är 18 m varianten och inte 18,75 m som beställts tidigare till de regionala linjerna. Är det varianten med låggolv eller har de trappsteg bakom den bakersta dörren?
Fast de röda MAN-vagnar Arriva tidigare beställt (6900-6914) är ju även de 18 meter. Däremot har ju Keolis beställt en massa 18,75 meters MAN vagnar för trafik utanför innerstan.
/Måns