(https://s20.postimg.org/k2s6nb4nx/6906_611_M_r_C-_B.jpg)
YKF 883
Såg 6901 också.
Mycket trevligt! Första bilden på Arriva Norrorts-MAN-ledvagnar här på Bussnack.
Inv nr 6906 har tidigare funnits på SL-buss i Norrort, nämligen hos SL H80 6906, Volvo B58 Hägglunds, årsmodell 1967.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 09 januari 2018, 18:05:07 PM
...
Inv nr 6906 har tidigare funnits på SL-buss i Norrort, nämligen hos SL H80 6906, Volvo B58 Hägglunds, årsmodell 1967.
Hej Mikael T,
ja 'gamla' 6906 körde man ibland när det begav sig, men någon bild blev det inte då - det fanns så många CF:ar kvar som tilldrog sig större intresse. /Hasse
6903 kom samtidigt med mig till Vallentuna ikväll, men tyvärr hann jag bara få en bild bakifrån innan den lämnade hållplatsen och tomkörde vidare.
Hur lång var serien med H80:or i Åkerby på tidiga 80-talet?
Jag minns att jag åkt med åtminstone 6923 som jag har för mig hade igensatta hörnrutor bak, men gissar att serien gick betydligt högre än så?(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180110/322d9da921f1f5f4b09d08cc31f88a31.jpg)
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 10 januari 2018, 19:00:22 PM
...
Hur lång var serien med H80:or i Åkerby på tidiga 80-talet?
...
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
6945 var högsta numret. /H.
Två bilder från igår
(https://i.imgur.com/99ENjbz.jpg)
Arriva 6902
(https://i.imgur.com/jryIYhd.jpg)
Arriva 6906
Idag gick 6900 på 628C och 6902 på 680 & 682
Citat från: Hobgoblin skrivet 10 januari 2018, 13:20:36 PM
Hej Mikael T,
ja 'gamla' 6906 körde man ibland när det begav sig, men någon bild blev det inte då - det fanns så många CF:ar kvar som tilldrog sig större intresse. /Hasse
Trevligt! :-) Ja, CF:arna var väl i minoritet bland alla Volvobussar i Norrort på 70-talet.
Citat från: Hobgoblin skrivet 10 januari 2018, 19:49:16 PM
6945 var högsta numret. /H.
Åkerby hade H80-serien 6906-6945.
Citat från: Mr.Omsi skrivet 11 januari 2018, 11:44:29 AM
Idag gick 6900 på 628C och 6902 på 680 & 682
Tack Fredrik och MrOmsi för era bilder och observationer.
Insåg att inte dessa heller har de nya infoskärmarna som man utrustat vagnarna i de områden som har nyare avtal, förstår att det är en kostnadsfråga, men känns lite fattigt då flertalet mindre städer i Sverige har kört med infoskärmar i åratal...
Citat från: virtual1 skrivet 12 januari 2018, 13:26:21 PM
Insåg att inte dessa heller har de nya infoskärmarna som man utrustat vagnarna i de områden som har nyare avtal, förstår att det är en kostnadsfråga, men känns lite fattigt då flertalet mindre städer i Sverige har kört med infoskärmar i åratal...
SL har väl inte ansett att det är värt pengarna.
Citat från: virtual1 skrivet 12 januari 2018, 13:26:21 PM
Insåg att inte dessa heller har de nya infoskärmarna som man utrustat vagnarna i de områden som har nyare avtal, förstår att det är en kostnadsfråga, men känns lite fattigt då flertalet mindre städer i Sverige har kört med infoskärmar i åratal...
De nya skärmarna är klart flashigare än de äldre, men...
-De är större vilket verkar ha lätt till att placeringen av dem är sämre med hänsyn till sikt, storleken (höjden) verkar ha gjort att antalet bra platser att sätta upp dem på är mindre. Ex. går inte att ha mitt över gången bakom leden.
-SL har fått för sig att man kan göra hållplatsnamnen midre. Tyvärr har man nog passerat gränsen för att de ska gå att läsa ända längst bak i bussen.
-Stoppsignalen syns betyldigt sämre än den mera traditionella.
-Tror att de bryter mot en EU förordning som säger att stoppsignalen ska vara på landets språk, i Stockholm följdaktligen "Stanna" och inte "Stop".
+Tre hållplatser i följd visas.
+Destinationen och tiden visas (om man kan se de små bokstäverna).