(http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bil/brunnen/5.jpg)
Bottenplatta med hjulhus och stomme av stål.
(http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bil/brunnen/4.jpg)
I varje fall de främre panelerna är av stål.
(http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bil/brunnen/3.jpg)
Förarplatsen
(http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bil/brunnen/2.jpg)
.
(http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/bil/brunnen/1.jpg)
Är det numera ett vanligt byggnadssätt för bilar? Vad för fabrikat kan det vara?
En äldre Renault Espace gissar jag på...
Citat från: Roger Larsson skrivet 10 december 2007, 17:56:03 PM
En äldre Renault Espace gissar jag på...
Nej snarare en Pontiac Trans sport, jämför med nedan länkad bild
http://213.132.112.100/images/55/5571019309.jpg (http://213.132.112.100/images/55/5571019309.jpg)
Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 december 2007, 08:53:51 AM
Visst är det så, fram tom 1996 års modell så den ut så, modellen var mycket avancerad för sin tid med glasfiberkaross.
//Lars
Just en sådan bil finns hos familjen till en gammal klasskompis och jag vill minnas att den fick en ersättare inom Chevroletfamiljen.
Tillverkades inte denna "amerikanska" bil för den Europeiska marknaden av "Magna-Steyr" i Graz i Österrike? Ett företag kanske mest känt för att tillverka SAAB Cab när tillverkningen flyttades från Nystad i Finland och även att samma firma tillverkade den klassiska mopeden Puch Dakota..
Har även för mig att firman hette just Steyr-Puch tidigare..
(http://hem.passagen.se/ferner40/puch%20-%20dakota.jpg)