Läs mer i bussmagasinet.
http://www.bussmagasinet.se/2017/11/bergkvarabuss-far-ny-huvudagare-mellstrom-kvar-som-minoritetsagare-och-vd/
Är väl relativt stora i Danmark med genom ägandet av Umove. Hur kommer det att påverka branschen med ytterligare en aktör?
Förut har ju intåg från Internationella jättar inneburit dumpade priser och förlustavtal fast det kanske funkar bättre denna gången. Nobinas aktierkurs i princip oförändrad.  
			
			
			
				Även Boreal (fd Veolia Norge) ingår i deras portfölj
			
			
			
				Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 21 november 2017, 14:53:11 PM
Även Boreal (fd Veolia Norge) ingår i deras portfölj
Tydligen Tyska delen av Arriva också, fast det är lite luddigt, är Arriva uppdelat med olika ägare ? Annars får ju tydligen Bergkvara och Arriva samma ägare, och då är väl ett samgående inte långt borta.
			
 
			
			
				Citat från: Kung Vasa skrivet 22 november 2017, 09:08:43 AM
Tydligen Tyska delen av Arriva också, fast det är lite luddigt, är Arriva uppdelat med olika ägare ? Annars får ju tydligen Bergkvara och Arriva samma ägare, och då är väl ett samgående inte långt borta.
Jag tolkar det så här efter att ha läst på tyska Wikipedia:
När Deutsche Bahn köpte Arrivakoncernen 2010 så tvingades de också att sälja av den tyska verksamheten i bolaget, på grund av landets konkurrenslagar. Denna bolagiserades, namnändrades till Netinera och såldes till ett konsortium bestående av italienska statsbanorna (51%) och Cube Infrastructure I (49%). Med andra ord har bolaget sitt ursprung i "gamla" tyska delen av Arriva. 
Med andra ord, den svenska verksamheten i Arriva ingår inte i Cube Infrastructures innehav.  :)