Hej !
Då det var länge sedan jag gjorde en koll på uppställningen Galeasen här i Gävle blev det ett besök där igår och kunde konstatera att antalet bussar minskat.
Då bussarna är inlåsta och de står tätt packade så kan det vara svårt att avläsa dem. Skulle någon komma på någon ev. felaktighet så är en rättelse välkommet.
6832 reg. på Nobina Järfälla 2017-09-11
6834 reg. på Nobina Fleet 2017-10-26, avställd 2017-08-21
6838 reg. på Nobina Fleet 2017-10-26. avställd 2017-08-21
6843 reg. på Nonina Fleet 2017-10-26, avställd 2017-08-21
6850 reg. på Npbina Fleet 2017-10-26, avställd 2017-08-21
6822 reg. på Nobina Fleet 2017-10-25, avställd 2017-07-03
6881 reg. på Nobina Fleet 2017-10-25, avställd 2017-08-24
6882 reg. på Nobina Fleet 2017-10-25, avställd 2017-08-24
6883 reg. på Nobina Fleet 2017-10-25, avställd 2017-08-24
6884 reg. på Nobina Fleet 2017-10-25, avställd 2017-08-24
7001 reg. på Nobina Fleet 2017-10-25, avställd 2017-08-21
Dessa bussar som jag noterat som försvunnit från uppställningsplatsen.
Mvh Peter Ö
6822 och 6826 tillhör Nobina Uppsala
6882 verkar vara på väg till Södertälje.
6822 sågs på 101'an i morse, och man har faktiskt inte lackerat om från gult till gult som vid en del tidigare förflyttningar till bl.a. Värmland, utan låtit lacken vara då spår av den gamla dekoren syns. :)
(http://mikey.busslistor.se/mapp1/DSC_2092%201000.jpg)
Hej!
Kollade på 6822 och 6826 på Transportstyrelsen och mätarställningen säger:
6822: 31598 mil
6826: 28565 mil
Visst måste det väl vara 131598 respektive 128565 mil eller gick de bara 3000-3500 mil per år i Kalmar?
Måste vara det förstnämnda eftersom de var avställda oftast över sommaren. Dessutom rullade de endast när skolorna var igång och korta turer Öland - Kalmar
Dem gick mellan 3 o 4 tusen mil/år, inga särskilt effektivt.
Citat från: Bussmicke skrivet 20 november 2017, 20:47:11 PM
6882 verkar vara på väg till Södertälje.
6881-84 ska enligt uppgift till Södertälje.
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 21 november 2017, 19:51:15 PM
Dem gick mellan 3 o 4 tusen mil/år, inga särskilt effektivt.
Skulle tro att ledvagnarna hos de andra bolagen också rullat ganska lite. Ledvagnsomloppen var väldigt små sett till antalet turer.
Tack för svaren gällande antal mil på 6822 och 6826. I Uppland lär de få rulla mer om de ska användas som
"Nästansyskonen" 6816-6818, som verkar gå ca 10000 mil/år.
Citat från: Tommy E skrivet 21 november 2017, 20:38:56 PM
6881-84 ska enligt uppgift till Södertälje.
Är dessa MAN kortisar?/Ulf
Citat från: Ulf Berlin skrivet 22 november 2017, 20:55:03 PM
Är dessa MAN kortisar?/Ulf
Nix, Volvo B12BLE 8500 boggie. CDC 353, BFX 827, BFX 897 och BFX 907. 2008:or.
Citat från: Bese001 skrivet 22 november 2017, 21:01:20 PM
Nix, Volvo B12BLE 8500 boggie. CDC 353, BFX 827, BFX 897 och BFX 907. 2008:or.
Dessa skiljer sig från övriga i serien (6885-6904, som ursprungligen levererades till Kalmar) genom att de har en tredje dörr och därmed är anpassade för stadstrafik.
Citat från: Sundås skrivet 22 november 2017, 23:15:29 PM
Dessa skiljer sig från övriga i serien (6885-6904, som ursprungligen levererades till Kalmar) genom att de har en tredje dörr och därmed är anpassade för stadstrafik.
Är det riktiga automatlådor i dessa eller har de I-shift som regionalbussarna?