Foto i augusti 1988:
(http://i582.photobucket.com/albums/ss262/Hinkbilder/Buss_Bengt_AYH622_Nybro_8808_zpsiydspev7.jpg~original)
(http://i582.photobucket.com/albums/ss262/Hinkbilder/Bussbengt_AYH622_Nybro_8808_zpsdbfm8pqq.jpg~original)
Enligt SBH en Neoplan med Mercedes motor, annars ser ju hela bussen mest ut som Mercedes, hade Neoplan & Mercedes någon form av samarbete då bussen tillverkades ? (Är dåligt insatt i historiken kring tyska bussar)
Sista tiden hos Linjebuss blev bussen ombyggd. Vi använde den till att köra gruppfärdtjänst och för att de i rullstol skulle kunna se ut bättre sattes fönster in under de befintliga fönstren i delen mellan framhjulen och mittdörrarna.
En annan udda sak var att den blivit ombyggd redan på Siriustiden och lufttankar flyttats för att frigöra utrymme vid barnvagns platsen/rullstolsplatsen. De hamnade mellan framhjulen. I.o.m att den var den första, eller en av de första lågentrébussarna i Sverige, så blev insteget konstigt. Insteg utan fotsteg, fotsteg upp över tankarna, fotsteg ned mot barnvagnsdelen och fotsteg upp igen efter mittdörrarna.