På denna bild från Högdalshallen, signerad Mikael Asklander, är det svårt att utläsa huruvida syskonen 4304, 4339 och 4388 (och ytterligare två) hade grått eller rött tak innan de anlände busskyrkogården - men det vet vi genom andra bekräftelser.
Med 4339 på bilden vet vi att bilden är tagen efter 4 februari 1981.
(https://s1.postimg.org/52pq9wbpr3/H34_4339_197xxxxx_H_gdalshallen_foto_Mikael_Asklander.jpg) (https://postimages.org/)
Även SLs officiella meddelanden, på den yttersta noggrannhetens tid, kunde innehålla fel.
4339 fanns inte kvar 1981-12-31 som påstås i Vagnförteckningen.
(https://s1.postimg.org/65dy4fyirj/SL_H34_19811231_SL_Vagnf_rteckning_sid_2_av_2.jpg) (https://postimg.org/image/241yq1ufej/)
(https://s1.postimg.org/1isb3qm1kf/SL_H34_4339_1981xxxx_Vagnrapport_skrot.jpg) (https://postimg.org/image/6ch5zv6qnf/)
(https://s19.postimg.org/8p1n2o3oz/H34_Jub14feb71_Web.jpg)
Här ska väl H34 4339 ha grått tak i alla fall när den närmar sig Juliaborg 14 feb 1971.
Mvh Gunnar
Otvivelaktigt!
Tack för trevlig bild!
Tack även för denna bild Leyland!
Jag visste inte att man fortfarande 1981 rent fysiskt demolerade bussar i Högdalen (som sker med 4339). Många andra Leyland som stod uppställda i Högdalen hamnade på Hölö innan slutgiltiga skroten. Många som slopats redan 1977 fanns faktiskt fysiskt kvar på Hölö så sent som 1983.
Det vore kul om det fanns bilder på de båda andra H34:orna i trafik. 4304 ställdes av 30 januari 1979 (efter krock) och 4388 15 februari 1979.
Hälsningar
Christian B
Citat från: christian berg skrivet 29 oktober 2017, 11:15:08 AM
Det vore kul om det fanns bilder på de båda andra H34:orna i trafik. 4304 ställdes av 30 januari 1979 (efter krock) och 4388 15 februari 1979.
Hälsningar
Christian B
Där går jag just nu bet i min arkivdatabas.
Citat från: christian berg skrivet 29 oktober 2017, 11:15:08 AM
Det vore kul om det fanns bilder på de båda andra H34:orna i trafik. 4304 ställdes av 30 januari 1979 (efter krock) och 4388 15 februari 1979.
Hälsningar
Christian B
Denna söndagsmorgon för drygt fyrtio år sedan hade en växel vid Östermalmstorg havererat och ersättningstrafiken fortsatte under förmiddagen med deltagare från minst fem olika garage, inklusive Hammarbyhallen. Hälsningar /Hasse
(https://s20.postimg.org/ng5bqs5jh/4304_14_Kap-_B.jpg)
SL H34 4304.