(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Arriva_8814_DAS_20170211_zps0orekzbp.jpg)
Här kommer några bilder på de blå Vest-bussarna som för tillfället är stationerade hos Arriva Norrort för ersättningstrafik för Roslagsbanan.
(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Arriva_8814_DAS_20170211_akter_zpsk75rv0u9.jpg)
Arriva 8813-8819 har kvar Västtrafiks "Express-utförande"...
(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Arriva_8812_DAS_20170220_zpsxmpzj5qi.jpg)
...medan endast 8812 fått SL-utförande. Även Fredrik Gelin har tidigare visat en bild på 8812 i Vallentuna här på Bussnack.
Är tanken att alla i serien 8812-8819 ska få SL-utförande eller nöjer man sig med 8812 (och 8841 som är en 12-meters-Vest)?
Så nu passade det för 8812 att uppenbara sig, den fick inte jag se. :)
Citat från: Bussmicke skrivet 21 februari 2017, 00:03:18 AM
Så nu passade det för 8812 att uppenbara sig, den fick inte jag se. :)
Ja, det gäller att ha tur när man är ute och fotograferar. :)
Typiskt nog krockade den sen något senare, hoppas den lagas.
Citat från: Bussmicke skrivet 25 februari 2017, 14:15:06 PM
Typiskt nog krockade den sen något senare, hoppas den lagas.
Ja, vi får hålla tummarna!
Det beror nog på hur mycket som måste lagas, dels är det en relativt udda bysstyp och dels är ju karriären hursomhelst sannolikt över om ungefär ett år.
Det kanske är enklare att hyra in en annan buss och försöka bli av med krockoffret, den såg inte så vacker ut på bilden som togs strax efter händelsen (http://omnibuss.se/forum/index.php?topic=69498.0).
Iofs så verkade det åtminstone vid en första anblick mest vara plåtjobb och då är det kanske värt besväret beroende på vad det kostar att lämna tillbaka bussen i befintligt skick.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
8812 står hos Busmarket och ser ledsen ut... Får hoppas att den snart är ute på vägarna igen.