Jag tog tillfället i akt att konstatera att åtminstone Arriva 8812 fått en mer SL-anpassad stripning:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170126/72df90551ede885543b5b49c71de2bed.jpg)
Dock tycker jag fortfarande att det känns malplacerat att köra 6471 på 27A som passerade precis när jag skulle fota 8812, Omnicitybussarna skulle göra sig bättre på lokallinjer i Norrort enligt min åsikt.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Trevligt! Syns Irisbussarna.till på alla ersättningslinjer, eller brukar de gå på någon speciell linje?
Tack för en mycket trevlig bild!
B9S-vagnarna i 88xx-serien verkar vara mer sällsynta i ersättningstrafiken (linje 27..) till Danderyd. 8809 var dock i trafik härom kvällen.
Citat från: Tommy E skrivet 26 januari 2017, 12:23:06 PM
Trevligt! Syns Irisbussarna.till på alla ersättningslinjer, eller brukar de gå på någon speciell linje?
De flesta omlopp på ersättningen är blandad kompott av alla tre, dvs 27A, 27B samt 27X under ett enda arbetspass. Detta medan 661+666X har sina egna omlopp där i stort sett bara dessa två linjer körs. Att man inte blandar ihop 27orna med 600-linjer beror sannolikt på att fordonskraven är olika.
Utifrån de iakttagelser jag gjort rent lekmannamässigt verkar det som att man kör "SL-bussar" i första hand och förstärker med Uddevallabussarna i rusningstid vilket jag kan tycka är ett vettigt upplägg för entreprenören men kanske lite begränsande ur muppsynpunkt. 😉
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Citat från: Ersa skrivet 26 januari 2017, 13:50:40 PM
De flesta omlopp på ersättningen är blandad kompott av alla tre, dvs 27A, 27B samt 27X under ett enda arbetspass. Detta medan 661+666X har sina egna omlopp där i stort sett bara dessa två linjer körs. Att man inte blandar ihop 27orna med 600-linjer beror sannolikt på att fordonskraven är olika.
Tack för informationen. Jag har för mig att åtminstone några av B9S-vagnarna i 88xx-serien är utrustade enligt vanlig SL-standard.
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 januari 2017, 16:32:54 PM
Utifrån de iakttagelser jag gjort rent lekmannamässigt verkar det som att man kör "SL-bussar" i första hand och förstärker med Uddevallabussarna i rusningstid vilket jag kan tycka är ett vettigt upplägg för entreprenören men kanske lite begränsande ur muppsynpunkt. 😉
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
'
Det kan nog stämma. Det är mest under vardagar man ser Uddevallabussarna i trafik.
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 januari 2017, 16:32:54 PM
Utifrån de iakttagelser jag gjort rent lekmannamässigt verkar det som att man kör "SL-bussar" i första hand och förstärker med Uddevallabussarna i rusningstid vilket jag kan tycka är ett vettigt upplägg för entreprenören men kanske lite begränsande ur muppsynpunkt. 😉
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Nej det är ju ett antal år sedan man i utsättningen tog hänsyn till och försökte underlätta för bussmuppar :-)
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 26 januari 2017, 16:39:10 PM
Tack för informationen. Jag har för mig att åtminstone några av B9S-vagnarna i 88xx-serien är utrustade enligt vanlig SL-standard.
Vad jag har sett så har alla 88xx SL Utrustning
(https://imgur.com/XE0fO9U.png)
8811 såg jag på linje 610 häromdan. Keolis gamla b9s som nu är numrerad 8806 är ofta ute på 600-linjer. De övriga bussarna är lite mer sällsynta på "vanliga" linjer
Citat från: Buzzlover skrivet 26 januari 2017, 20:59:42 PM
Vad jag har sett så har alla 88xx SL Utrustning
Tack för uppgiften. Då finns det chans att se dessa B9S-vagnar i trafik på 600-linjerna.
Citat från: Mr.Omsi skrivet 26 januari 2017, 21:47:04 PM
(https://imgur.com/XE0fO9U.png)
8811 såg jag på linje 610 häromdan. Keolis gamla b9s som nu är numrerad 8806 är ofta ute på 600-linjer. De övriga bussarna är lite mer sällsynta på "vanliga" linjer
Tack för informationen och för bilden! Hoppas kunna få se dessa vagnar på 600-linjerna framöver.