http://www.dn.se/sthlm/manga-busslinjer-far-tatare-trafik-nasta-ar/
Linjer som får tätare trafik:
55
442 - 442X
474
550
568
807/809
824.
Tätare trafik i rusning:
176
177
336
402
707.
Tätare trafik kvällar/nätter/helger:
147
173
641
Linjer som kortas av glesas ut/försvinner:
53
145
153
401
549
311
621
647
783.
			
			
			
				Citat från: Peter Rost skrivet 18 oktober 2016, 07:11:01 AM
http://www.dn.se/sthlm/manga-busslinjer-far-tatare-trafik-nasta-ar/
Linjer som får tätare trafik:
550
Med tanke på att 550 är en helt ny linje så är väl frågan om man kan kalla att den får tätare trafik? :-D
			
 
			
			
				Den huvudsakliga sträckan på 621 glesas ju inte ut, utan det är ju bara några få helgavgångar på förlängningsdelen Åkersberga-Danderyd som tas bort, där det redan går Åkersbergalinjer samt Roslagsbanan.
			
			
			
				Förslagsdokumentet kan hittas bland SLLs Trafiknämnds möteshandlingar, direktlänk (http://www.sll.se/Global/Politik/Politiska-organ/Trafiknamnden/2016/25%20oktober%202016/p17-RR-SL-2015-1135-TrafikforandringarT17.pdf)
			
			
			
				Nu har vi ju redan länkat till dokumentet som tar upp förändringarna i tidigare tråd av mig och det har länkats till den även i den här. Tyvärr tycker jag DN:s uppräkning bara förvirrar resenärerna. att man tar bort ett par turer från 401 och mindre justeringar ger lika mycket uppmärksamhet i pressen som där det verkligen sker lite större förändringar, eller områden som vissa tider förlorar trafik. 
Exempelvis handlar väl 176-177 bara om att man lyckas sälja in tomkörningar från Solna-Tappström på 302:orna. Men där är ju även underlaget så dåligt att man får gissa utifrån vad som stod i remissen. Tror knappast det handlar om att utöka turtätheten på 176-177 de tider det är trängsel som man ju kan tro av en sådan här uppräkning.