Vem blir först att få bild på Keolis 6046 och 6047 i sin nya hemstad?
Citat från: Fredde skrivet 01 oktober 2016, 12:32:15 PM
Vem blir först att få bild på Keolis 6046 och 6047 i sin nya hemstad?
Det dröjer ännu någon vecka. De ska följas av 6045, 6048-49 under hösten, och ersätter tillsammans 1401-05. Vagnparken i Jönköping blir därmed 30 m längre.
Trevligt, vilka linjer kommer dessa rulla på sen?
vilka ersätter i röd kostym?
Citat från: Ted S skrivet 01 oktober 2016, 15:01:21 PM
Det dröjer ännu någon vecka. De ska följas av 6045, 6048-49 under hösten, och ersätter tillsammans 1401-05. Vagnparken i Jönköping blir därmed 30 m längre.
Är de omlackade?
6045-6048 placerades i Ramsmora när de var nya, i samband med att Keolis tog över trafiken i Nacka/Värmdö. 6049 var ibörjan flexbuss, placering Björknäs. Minns den var otroligt slö ibörjan. Dom andra var heller inga raketer, men det var hopplöst att kunna ta in några minuter på en sen tur med 6049. Nu går dessa bättre, men kanske inte är helt optimala på långa landsvägslinjer.
Vad kommer till Nacka istället för 6045-6049?. Hört rykte om B9:or, man kan bara hålla tummarna att det stämmer :-)
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 01 oktober 2016, 21:20:04 PM
Är de omlackade?
Ja och nej, men alla fem ska förstås bli det innan den småländska trafikdebuten..
6476 verkar vara en av bussarna som ersätter 6046-6047.
Överförd till Keolis Nacka, och står rampad just nu i Björknäs.
(http://imageshack.com/a/img923/2016/24VmA9.jpg)
Keolis 6046 & 6047 hos Busmarket, Huddinge 2016-10-18 (mobilbild).
Trevlig bild :). Vad annorlunda de ser ut i sin nya kostym.
6048 bör också befinna sig på Busmarket för att byta kostym.
6477 ersätter i Nacka.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 oktober 2016, 20:43:19 PM
6048 bör också befinna sig på Busmarket för att byta kostym.
6477 ersätter i Nacka.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Kan ha varit inne på omlack kanske, var där idag och ute på plan stöd bara dessa två.
Nu har jag ingen aning om vilka linjer dessa ska gå på i Jönköping, det skulle ändå inte säga mig nånting, då jag har noll koll på linjenätet där. I Nacka/Värmdö fick man skriva om tidtabellen när dessa kom. Då hade vi en mycket förstående områdeschef (Herr Glad) som förstod vad 10 sekunder extra från hållplats samt långsamt i backarna hade för betydelse för tidtabellen. Tänker att Nacka/Värmdö är väldigt platt jämfört med Jönköping....
Citat från: Henke skrivet 21 oktober 2016, 08:32:21 AM
Nu har jag ingen aning om vilka linjer dessa ska gå på i Jönköping, det skulle ändå inte säga mig nånting, då jag har noll koll på linjenätet där. I Nacka/Värmdö fick man skriva om tidtabellen när dessa kom. Då hade vi en mycket förstående områdeschef (Herr Glad) som förstod vad 10 sekunder extra från hållplats samt långsamt i backarna hade för betydelse för tidtabellen. Tänker att Nacka/Värmdö är väldigt platt jämfört med Jönköping....
Nu kör man ju med Scanialeder redan idag i Jönköping/,Huskvarna, så anar att det nog redan vets om.
Citat från: virtual1 skrivet 21 oktober 2016, 09:43:13 AM
Nu kör man ju med Scanialeder redan idag i Jönköping/,Huskvarna, så anar att det nog redan vets om.
Nej, det är MAN sedan 2011.
Citat från: Ted S skrivet 21 oktober 2016, 09:49:48 AM
Nej, det är MAN sedan 2011.
Du har rätt, men innan gjorde man det och jag anar att intåget av MAN knappast kortade tabelltiderna så det plötsligt skulle bli en nackdel?