(http://666kb.com/i/d0mhyib2eh6lfsn1b.jpg) (http://www.svenskbusshistoria.se/asp/setting/apps/dimacImage/vecimage.asp?omni=&id=38423) var tog de här bussarna vägen efter de slutade rulla i Göteborg?
Ett gäng av dem hamnade i Polen, både ledbussar och kortbussar. Dock är bara några av kortbussarna kvar i trafik där idag, resten som dom köpte har dom skrotat. En kortbuss såldes till Estland också, men är ur trafik numera.
Resten av bussarna har jag inte hittat någon info om, kanske hamnade de på skroten direkt efter Göteborg?
Någon av dem stod hos Järn&Trä (Arendalsområdet) en tid.
Några gasdrivna dragspelsbussar och några dieseldrivna vanliga bussar köptes först av Terminal G för hyras ut till övriga entreprenörer vid behov. Dom användes också i ersättningstrafik för spårvagn vid några tillfällen. Bussarna hann dock bara rulla hos Terminal G i ett år innan dom hade uppnått den högsta tillåtna maxåldern på 10 år.
En vanlig dieselbuss ska finnas hos Svenska Spårvägssällskapet Ringlinjen i Göteborg.
Citat från: Mikey skrivet 12 september 2016, 19:56:28 PM
Ett gäng av dem hamnade i Polen, både ledbussar och kortbussar. Dock är bara några av kortbussarna kvar i trafik där idag, resten som dom köpte har dom skrotat. En kortbuss såldes till Estland också, men är ur trafik numera.
Resten av bussarna har jag inte hittat någon info om, kanske hamnade de på skroten direkt efter Göteborg?
Bussen från Estland har hittat tillbaka till Sverige igen, den står avställd med svenska plåtar hos Terminal G i Partille.
Citat från: PeterS skrivet 14 september 2016, 01:34:51 AM
Bussen från Estland har hittat tillbaka till Sverige igen, den står avställd med svenska plåtar hos Terminal G i Partille.
Undrar vart den ska sen..?