http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23193044.ab
vet inte om länken fungerar, men det är en film som finns på facebook där man ser att taket helt är borta
https://www.facebook.com/peter.kohler.sweden/videos/1282643785080587/
Edit: Rubrik korrigerad till SL med versalt L.
/Admin
http://www.expressen.se/nyheter/buss-i-brand-i-varmdo--polisen-ar-pa-vag/ (http://www.expressen.se/nyheter/buss-i-brand-i-varmdo--polisen-ar-pa-vag/)
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sl-buss-brann-pa-varmdo (http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sl-buss-brann-pa-varmdo)
Etanol och Scania innebär 37-vagn...
Är nästan helt hundra att det var 6041 som brann vad jag kunde se när jag åkte förbi efter att branden var släkt. Det var iaf garanterat en 60xx vagn.
Citat från: Fredde skrivet 18 juli 2016, 19:57:55 PM
http://www.expressen.se/nyheter/buss-i-brand-i-varmdo--polisen-ar-pa-vag/ (http://www.expressen.se/nyheter/buss-i-brand-i-varmdo--polisen-ar-pa-vag/)
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sl-buss-brann-pa-varmdo (http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sl-buss-brann-pa-varmdo)
Etanol och Scania innebär 37-vagn...
Det där med etanol är nog lite fel. Bussen är 6041.
Anders
Citat från: Anders Lundén skrivet 18 juli 2016, 21:41:03 PM
Det där med etanol är nog lite fel. Bussen är 6041.
Anders
Som vanligt när det gäller mediala uppgifter... ::)
Citat från: Anders Lundén skrivet 18 juli 2016, 21:41:03 PM
Det där med etanol är nog lite fel. Bussen är 6041.
Anders
Icke reparerbar?
Trist att höra.
/Bussmicke
www.bussmicke.se
Citat från: Bussmicke skrivet 19 juli 2016, 08:26:09 AM
Icke reparerbar?
Det lär bli en fråga för försäkringsbolaget att avgöra, bussen har ju fortfarande ett relativt stort värde "i böckerna" eftersom den är relativt ny vilket gör att det kan vara lönt att försöka reparera bussen istället för att skrota den.
Frågan är helt enkelt vilket som kostar mest, reparationen eller skrotningen som innebär att försäkringsbolaget får köpa ut bussen efter en värdering av det som återstår av bussen.
Försäkringsbolaget väljer sedan den för dem minst kostsamma lösningen.
//Fredrik
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 01 augusti 2016, 13:46:47 PM
Det lär bli en fråga för försäkringsbolaget att avgöra, bussen har ju fortfarande ett relativt stort värde "i böckerna" eftersom den är relativt ny vilket gör att det kan vara lönt att försöka reparera bussen istället för att skrota den.
Frågan är helt enkelt vilket som kostar mest, reparationen eller skrotningen som innebär att försäkringsbolaget får köpa ut bussen efter en värdering av det som återstår av bussen.
Försäkringsbolaget väljer sedan den för dem minst kostsamma lösningen.
//Fredrik
Är det motpartskada?
Eller har Keolis numera försäkringar utöver Trafik?
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 01 augusti 2016, 14:20:59 PM
Är det motpartskada?
Eller har Keolis numera försäkringar utöver Trafik?
Tror dom har en självrisk på typ 150 - 200 tusen typ o har haft det de år jag varit på Keo iaf
Hittade en artikel i NVP som hade intervjuat en passagerare om branden:
http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/annu-oklart-varfor-bussen-brann/
Keolis har enbart trafikförsäkring, så sannolikt blir det skrot. Dock betingar bussen ett relativt högt värde i bokföringen, så det kan möjligen löna sig att laga jämfört med att anskaffa en ersättningsbuss om det skulle bli aktuellt. Det troligaste är dock som andra före mig sagt att det blir för komplicerat att laga. Jag ville bara framföra att inget är säkert innan det är bestämt.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk