Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Staffan Sävenfjord skrivet 31 maj 2016, 07:28:42 AM

Titel: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 31 maj 2016, 07:28:42 AM
Pressmeddelande från Volvo Bussar:

Volvo levererar ett 80-tal nya bussar till Nettbuss i Västsverige. Bussarna, som är av modellen Volvo 8900, sätts i trafik den 19 juni i samband med att Västtrafiks nya avtal för trafiktjänster börja gälla. Affären omfattar både fordon och service.

Ungefär hälften av de nya bussarna kommer att trafikera Fyrbodalsområdet, ett 20-tal kommer att användas i Göteborg på linjerna Röd Express och Lila Express och resterande del i Lerum. I leveransen ingår både lågentrébussar för tätortstrafik och linjebussar med normalgolv. Bussarna har specificerats för att uppfylla Nettbuss egna önskemål och Västtrafiks upphandlingskrav på till exempel passagerarmiljö och klimatpåverkan, inför den nya avtalsperiod som börjar gälla 19 juni. Samtliga bussar kommer att drivas av förnybart HVO-bränsle och är bland annat utrustade med usb-uttag.

– Volvo Bussar har varit lyhörda för våra önskemål när det gäller bussarnas utformning. Men det allra viktigaste är att vi får en långsiktig helhetslösning som ger oss möjlighet att möta våra resenärers behov av en trygg och väl fungerande kollektivtrafik under de kommande 10 åren, säger Stefan Magnusson, vd och koncernchef för Nettbuss Sverige.

För att säkerställa en hög tillgänglighet kommer både Nettbuss och Volvos verkstäder att utnyttjas för underhåll och service.

– Volvo Truck Center i Göteborg och Alingsås och Brandt Lastvagnar i Fyrbodal kompletterar våra egna verkstäder på ett bra sätt och ger oss en mycket god geografisk täckning, säger Stefan Magnusson.

Volvo 8900 finns i en rad utföranden, med normalgolv alternativt lågentré, med eller utan boggi och med flexibla dörrkonfigurationer. Cirka 1 000 Volvo 8900 rullar idag på de svenska vägarna.


(http://savenfjord.se/resources/images/tillslmp/Volvo%208900.jpg)

Foto från Volvo Bussar.

Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Bussmicke skrivet 31 maj 2016, 09:57:17 AM
Mumma. Trevligt
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: John P skrivet 31 maj 2016, 10:30:37 AM
Det blir alltså 8900 som expressbuss i Bohuslän, lite oväntat .. Volvo 9700 har ju annars varit vanligast för den uppgiften. Bra att det blir normalgolv för landsvägsbussar,ger ju bättre komfort  och dessutom har folk en hel del bagage framför allt sommartid. Hoppas verkligen att de även  blir toalett på de längre linjerna, 860 är t.ex rätt lång hela vägen fån Trollhättan till Smögen. Om det blir toalett i en del av dessa, är dessa bussar då de första 8900-normalgolv med toalett?
Har kört 8900 boggi-normalgolv och upplevde bussen som mycket stabil, dock kändes inte denna lika välbyggd som föregångaren 8700 ( har främst erfarenhet fån normalgolvsvarianten) som jag upplevde som mycket gediget byggd.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Calle skrivet 31 maj 2016, 15:48:40 PM
Trevligt med 8900, härliga bussar!

Och detta blir väl också slutet för Nettbuss B12B från 2003, om jag förstått rätt så åker dom vid tidtabellsskiftet.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: joacimw skrivet 31 maj 2016, 17:56:05 PM
Synd att B12B från 2003 försvinner från Göteborg minns när dom var nya och gick på grön express
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Jan skrivet 31 maj 2016, 18:04:02 PM
Volvo 8900 är i mitt tycke den bästa bussen för linjetrafik upp till 100 km. Visst finns det en del missar som borde kunnas åtgärdas för att bli helt 100.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: S Svensson skrivet 31 maj 2016, 20:53:21 PM
Citat från: joacimw skrivet 31 maj 2016, 17:56:05 PM
Synd att B12B från 2003 försvinner från Göteborg minns när dom var nya och gick på grön express

Om Du menar bussar med motor bak och låggolv så finns det några sådana i Ulricehamn, fn tre i Kinna några i Bengtsfors och 3-4 st som flyttats emellan Kinna och Göteborg för tjänst på röd express.
Med Kinna menas numera att bussarna också finns där.

Vad gäller fd röd express så finns det två kvar i Kinna 348 och 355 och fyra i Göteborg för tjänst till Borås (338,345,349,350?) och i Bohuslän finns nägra. I huvudsak placerade på Orust.
Dessa bussar förvärvades av Nettbuss för några år sedan (troligen 2014). Tidigare var de hyrda från Volvohandlaren. Märk att detta inte märks i bilregister. Där anges alternativt ägare/brukare. Brukare har Nettbuss varit sedan i stort sett hela tiden.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Calle skrivet 01 juni 2016, 16:25:26 PM
Citat från: S Svensson skrivet 31 maj 2016, 20:53:21 PM
Om Du menar bussar med motor bak och låggolv så finns det några sådana i Ulricehamn, fn tre i Kinna några i Bengtsfors och 3-4 st som flyttats emellan Kinna och Göteborg för tjänst på röd express.
Med Kinna menas numera att bussarna också finns där.

Vad gäller fd röd express så finns det två kvar i Kinna 348 och 355 och fyra i Göteborg för tjänst till Borås (338,345,349,350?) och i Bohuslän finns nägra. I huvudsak placerade på Orust.
Dessa bussar förvärvades av Nettbuss för några år sedan (troligen 2014). Tidigare var de hyrda från Volvohandlaren. Märk att detta inte märks i bilregister. Där anges alternativt ägare/brukare. Brukare har Nettbuss varit sedan i stort sett hela tiden.

Nettbuss har några B12B 8500 från 2003, nr 70401-70406 som går på Röd Express, senast idag skymtades en av dem vid Polhemsplatsen.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Ersa skrivet 01 juni 2016, 22:07:13 PM
Citat från: Jan skrivet 31 maj 2016, 18:04:02 PM
Volvo 8900 är i mitt tycke den bästa bussen för linjetrafik upp till 100 km. Visst finns det en del missar som borde kunnas åtgärdas för att bli helt 100.

Konstanta elfel, felvarningar och pling-pling-pling vore kul att slippa. Samt att öppningen av framdörren krånglar vid varannan hållplats, och att stoppknapparna aktiveras utan att någon tryckt. Även på tomkörningar. Men det är väl tyvärr bara att acceptera allt detta? Samt tala tyst om det, för att inte råka kränka nån Volvovän som kan ta det personligt? ;)
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Snusmumrik skrivet 02 juni 2016, 21:18:23 PM
Vad jag hört så har man placerat toan vid bakdörren. Märkligt val kan man tycka.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Knut skrivet 02 juni 2016, 21:27:27 PM
Citat från: Ersa skrivet 01 juni 2016, 22:07:13 PM
Konstanta elfel, felvarningar och pling-pling-pling vore kul att slippa. Samt att öppningen av framdörren krånglar vid varannan hållplats, och att stoppknapparna aktiveras utan att någon tryckt. Även på tomkörningar. Men det är väl tyvärr bara att acceptera allt detta? Samt tala tyst om det, för att inte råka kränka nån Volvovän som kan ta det personligt? ;)
Man skal ikke akseptere slike tragiske Volvo fel. Bussfolket må bli like kravstore som lastebilfolket og levere tilbake vogner som ikke virker. Og spesifisere dagsbøter i kontrakten for alle vogner som står med slike VOLVO fel. Gjelder alle merker, men jeg mener at VOLVO er toppen av skit busser når det gjelder byggekvalitet på ferdigbygget buss og da Wroclaw bygget som desidert værste skiten som finnes
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Lars-Håkan_E skrivet 02 juni 2016, 21:37:05 PM
Citat från: Knut skrivet 02 juni 2016, 21:27:27 PM
Man skal ikke akseptere slike tragiske Volvo fel. Bussfolket må bli like kravstore som lastebilfolket og levere tilbake vogner som ikke virker. Og spesifisere dagsbøter i kontrakten for alle vogner som står med slike VOLVO fel. Gjelder alle merker, men jeg mener at VOLVO er toppen av skit busser når det gjelder byggekvalitet på ferdigbygget buss og da Wroclaw bygget som desidert værste skiten som finnes

Det har m.ao inte blivit någon större förbättring sedan produktionen avvecklades i Sverige? Kvalitén och standarden på bussar byggda i Säffle var ju under många år katastrofalt låg, tyvärr är det ju fortfarande så att man säljer merparten av sina enklare modeller till stora koncerner där det inte finns samma intresse att följa upp vad man egentligen fått jämfört med hos mindre och medelstora bussåkare.

Hade man haft samma kvalité på lastvagnssidan hade man nog inte haft många kunder kvar idag.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Hannes L skrivet 03 juni 2016, 14:44:51 PM
Någon som har nummer på vagnarna som kommer rulla i Lerum?
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Ersa skrivet 03 juni 2016, 15:14:48 PM
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 02 juni 2016, 21:37:05 PM
Det har m.ao inte blivit någon större förbättring sedan produktionen avvecklades i Sverige? Kvalitén och standarden på bussar byggda i Säffle var ju under många år katastrofalt låg, tyvärr är det ju fortfarande så att man säljer merparten av sina enklare modeller till stora koncerner där det inte finns samma intresse att följa upp vad man egentligen fått jämfört med hos mindre och medelstora bussåkare.

Hade man haft samma kvalité på lastvagnssidan hade man nog inte haft många kunder kvar idag.

Maskinellt är kvaliteten rätt bra på 8900. B8-motorn är hållbarare än B9:an, och har en hel del råstyrka/vridmoment i grunden, även om effekten tyvärr stryps ner hela tiden pga miljökraven. Men dragkraften från 70-80 till 90 med full last i uppförslut är helt okej! I-shift växellådorna växlar bättre och bättre för varje generation, och samverkar nu även rätt bra med avgasbroms/retarder/intarder (eller vad som används just denna årsmodell). Inte heller skramlar det en massa, eller ramlar ner skruvar och brickor i huvudet på föraren. Dessutom tar man sig alltid fram, då rena haverier numera är sällsynta. När man tvättar dem rinner det inte längre in en massa vatten från förarfönstret rätt ner på strömbrytarna. Inte ens tacket läcker in vatten (som skedde redan på flera finskbyggda Vegor).

Det är elfelen som är boven. Med tillhörande konstanta varningsljud. Det plingar och piper så ofta att förarna till slut blir arga. "Meep-meep-meep" då bussen tror att en lucka (oklart vilken) är öppen. Trots att allt är stängt. "Pling-pling-pling" då bussen tror att den ska välta när den körs i 50 km/t rakt fram på plan mark. Stoppsignal för nästa hållplats som plingar för avstigande även under tomkörningar.
Hade man bara kunnat få TYST på varningssummern i åtminstone 5-10 minuter, genom att bekräfta att man sett varningen, och därefter bara haft varningslampan lysande, hade det varit en mycket trevligare buss att arbeta med. Volvo ska iaf ha en eloge för att de ju tillverkar världens mest hållbara varningssummer. Även om den piper och plingar konstant, lär den överleva själva bussens livslängd dubbelt upp. Ty dessa går aldrig sönder.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: CW66 skrivet 11 juni 2016, 10:45:06 AM
Nettbuss nya bussar:

Norra Bohuslän:
EOG527 nr?

Fyrbodal:
B8R 6x2/8900 70116-70154

Lerum
B8RLE 4x2/8900LE 70228-70234
B8RLE 6x2/8900LE 70255, 70259, 70261-70266
Rosero First = invnr?

Röd/Lila
B8RLE 6x2/8900LE  70634-70650

Stenungsunds Express
70256-70258, 70260
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Bussmicke skrivet 11 juni 2016, 12:12:50 PM
Vilka stationeringsorter gäller i Fyrbodal?
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Antenna skrivet 11 juni 2016, 16:09:24 PM
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 02 juni 2016, 21:37:05 PM
Det har m.ao inte blivit någon större förbättring sedan produktionen avvecklades i Sverige? Kvalitén och standarden på bussar byggda i Säffle var ju under många år katastrofalt låg, tyvärr är det ju fortfarande så att man säljer merparten av sina enklare modeller till stora koncerner där det inte finns samma intresse att följa upp vad man egentligen fått jämfört med hos mindre och medelstora bussåkare.

Hade man haft samma kvalité på lastvagnssidan hade man nog inte haft många kunder kvar idag.

Min erfarenhet är att Volvos "åttanior" (8900) inte har sämre kvalité och livslängd jämfört med andra motsvarande linjebuss-fabrikat. Faktum är att du får en bra buss för pengarna.  Det finns naturligtvis fabrikat som ligger snäppet högre kvalitets- och livslängdsmässigt men då kostar det oxå.  Normalt är det så att större bussföretag skriver kravspecifikation och handlar/väljer efter rykte, erfarenhet, eftermarknadsservice och sin egen budget.

För Nettbuss del handlar det nog mer om vem som säljer till vem och till vilket bolag Nettbuss vill att pengarna ska gå till. Minns tillbaka till Nettbuss före namnbytet dvs Orusttrafiken, då var det bara Autosan som gällde under en tid. Det är enkelt att via (allabolag), (merinfo), etc  se vilka styrelsepersoner som kretsar kring Nettbuss såsom partners och leverantörer:  Ex.vis Team Verkstad Sverige AB, Vinga Bus Partner AB, Nettbuss Stadsbussarna AB, Terminal G AB, K-Wash AB, etc. Då förstår man varför det bara blir Volvo-bussar just nu.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: S Svensson skrivet 11 juni 2016, 21:56:28 PM
Jag slog för några veckor sedan in:
EXW201 Nettbuss röd-lila
EXW035        "       Lerum
YAU430                 Lerum
YAU439                 Uddevalla(fyrbodal)
YAU394                 Lerum
YAU395                 Lerum
YAU420                 Lerum
YAT273                 Uddevalla (fyrbodal)
YAT278                 "
YAT278                "
YAT283                "
YAT293                "
Påförda (påställda; i trafik) 2016-05-26. När jag tittade efter fler hittade jag inga mera.
Nettbuss kommer att köra med 4 bussar lördag 18 juni. Övriga tas ner till Göteborg för avrustning 06-18. Autosanbussarna lär vara sålda till Polen. Några uppgifter vad som gäller för Uddevalla OAB har jag fn inte. Ett stort antal bussar har utannonserats. Vad gäller Söne i Göteborg AB har även där några annonsrats ut. Ingen har lämnat uppgift om att bussr tas över av ny entreprenör varken i Uddevalla eller Stenkullen.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Ruggugglan skrivet 12 juni 2016, 01:50:48 AM
Trevliga bussar i stadstrafik kanske. På landsvägen är de inga höjdare; 100 blås på motorvägen känns ganska svajigt i dessa. Vill ha tillbaks högentré-bussarna!
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Ersa skrivet 12 juni 2016, 12:02:32 PM
Jag vill helst inte ordmärka, men det vore trevligare om vi kunde använda ord som "höggolv" och "högentré" till de högsta turistbussarna. Inte till lågbyggda linjevagnar med 2-3 låga trappsteg innanför dörren.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Svenn Erik Nielsen skrivet 12 juni 2016, 13:16:22 PM
Hej alle:

70650  EXW201 Nettbuss röd-lila
70230  EXW035        "       Lerum
70259  YAU430                 Lerum
70153  YAU439                 Uddevalla(fyrbodal)
70227  YAU394                 Lerum
70228  YAU395                 Lerum
70255  YAU420                 Lerum
70147  YAT273                 Uddevalla (fyrbodal)
70148  YAT278                 "
70149  YAT283                "
70150  YAT293                "

Svenn Erik
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Hannes L skrivet 12 juni 2016, 15:38:30 PM
Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 11 juni 2016, 10:45:06 AM
Nettbuss nya bussar:

Stenungsunds Express
70256-70258, 70260
Låt mig gissa att även dessa skall till Lerum, efter det att Stenungsund övergår till Bivab nästa söndag.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Bussmicke skrivet 12 juni 2016, 18:53:58 PM
Vem hos BiVAB skulle köra i Stenungsund nu igen?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Knallhatt skrivet 12 juni 2016, 19:05:21 PM
Tjörns Omnibus kommer att köra Tjörn och Stenungsundsexpressen. Sandarna Transporter kommer köra Orust.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Bussmicke skrivet 13 juni 2016, 08:10:19 AM
Stenungsunds Express var väl Nettbuss?

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: vraket skrivet 13 juni 2016, 08:23:57 AM
Citat från: Bussmicke skrivet 13 juni 2016, 08:10:19 AM
Stenungsunds Express var väl Nettbuss?

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

Ja
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Bussmicke skrivet 13 juni 2016, 11:53:36 AM
Vad är då Stenungsundsexpressen som Tjörn skall köra? Känns som ett klargörande behövs.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Knallhatt skrivet 13 juni 2016, 15:44:24 PM
Stenungsundsexpressen är den del av fd. Röd Express som avknoppades när Röd Express ändrades för flera år sedan.
Stenungsundsexpressen går, som namnet antyder, mellan Stenungsunds station via Stora Höga - Jörlanda - Kode - Kungälvsmotet - Hjalmar Brantingsplatsen till Nils Ericson Terminalen i Göteborg.

Den upphandlades tillsammans med Tjörn
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Jonas Gustafsson skrivet 13 juni 2016, 18:31:33 PM
Knallhatt förstod nog inte riktigt Bussmickes fråga. Det som är problemet är att det i tråden förekommer två olika uppgifter om vem som ska köra Stenungsundsexpressen från 19/6.

Nettbuss kör Stenungsundsexpressen NU (vilket kanske var det vraket menade?) men vad jag förstår ska Bivab genom Tjörns Omnibustrafik ta över 19/6.

//Jonas
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Knallhatt skrivet 13 juni 2016, 18:50:48 PM
Just nu är det mycket riktigt Nettbuss som kör Stenungsundsexpressen, från sommarskiftet den 19 juni är det BIVAB (fd. Buss i Väst) som tar över den nyupphandlade trafiken på Tjörn, Orust och Stenungsundsexpressen.

På Tjörn och på Stenungsundsexpressen är det som sagt Tjörn Omnibus som kör och Orust är det Sandarna Transport.

Resterande del av Stenungsund, stadstrafiken mm., upphandlades tidigare och berörs inte nu.

Tillägg: till detta har man köpt Volvo 8900LE och Irizar i3 City (5st)
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Hannes L skrivet 16 november 2016, 01:17:58 AM
Enligt uppgift från förare är ytterligare 4 st Volvo 8900LE boggi på gång till Lerum, 70267-70270. Återkommer med regnummer när jag vet mer. Dessa ska ersätta 393-395 och 397.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: CW66 skrivet 16 november 2016, 06:15:31 AM
Citat från: Hannes L skrivet 16 november 2016, 01:17:58 AM
Enligt uppgift från förare är ytterligare 4 st Volvo 8900LE boggi på gång till Lerum, 70267-70270. Återkommer med regnummer när jag vet mer. Dessa ska ersätta 393-395 och 397.

YDH842   70267
YDH843   70268
YDH847   70269
YDH852   70270

Dessutom tre till Röd/Lila
YDF245   70651
YDF250   70652
YDF251   70653
EZY397    70654

Förutom dessa skall även Keolis (som känt innan), Veolia (som känt innan), Uddevalla Omnibus, Sandarna Transporter och ytterligare några bussar till Nettbuss levereras till Västtrafik-området.

Med reservation för förändringar innan leverans.
/Uffe
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: S Svensson skrivet 16 november 2016, 18:56:30 PM
Enligt vissa uppgifter skall det komma en 8900Le (?) till linje 300 område 27 Kinna. Skall ersätta buss 70348.

Även buss 70787 är tal om att ersätta.
Bussarna skulle kommit redan i början av hösten men tillverkningen skulle inte varit påbörjad i början av november vad gäller karosseriet.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: CW66 skrivet 16 november 2016, 21:19:26 PM
Stämmer bra det

1 B8R 6x2 8900 normalgolv till Kinna
1 B8RLE 4x2 8900 lågentré till Ulricehamn
1 B8R 6x2 8900 normalgolv till Dalsland

/Uffe
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Bussmicke skrivet 19 november 2016, 02:05:10 AM
Återkom gärna någon med nummer på dessa tre när de finns på plats. :)
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: S Svensson skrivet 14 december 2016, 19:06:57 PM
Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 16 november 2016, 21:19:26 PM
Stämmer bra det

1 B8R 6x2 8900 normalgolv till Kinna
1 B8RLE 4x2 8900 lågentré till Ulricehamn
1 B8R 6x2 8900 normalgolv till Dalsland

/Uffe

Enligt uppgift nyligen så har det anlänt bussar. De verkar vara körda på landsväg Ystad + -Borås där de utrustas på Borås Bil AB.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Hannes L skrivet 16 december 2016, 13:38:21 PM
Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 16 november 2016, 06:15:31 AM
YDH842   70267
YDH843   70268
YDH847   70269
YDH852   70270

Dessutom tre till Röd/Lila
YDF245   70651
YDF250   70652
YDF251   70653
EZY397    70654

Förutom dessa skall även Keolis (som känt innan), Veolia (som känt innan), Uddevalla Omnibus, Sandarna Transporter och ytterligare några bussar till Nettbuss levereras till Västtrafik-området.

Med reservation för förändringar innan leverans.
/Uffe

Tydligen blev det nummer 70251-70254 till Lerum, och 70667-70670 till Torslanda. Varför fattar jag inte alls, men tydligen blev det så.
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: S Svensson skrivet 29 december 2016, 20:33:44 PM
Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 16 november 2016, 21:19:26 PM
Stämmer bra det

1 B8R 6x2 8900 normalgolv till Kinna   70795
1 B8RLE 4x2 8900 lågentré till Ulricehamn
1 B8R 6x2 8900 normalgolv till Dalsland

/Uffe
Titel: SV: Nettbuss väljer Volvo i Västsverige
Skrivet av: Anders Lundén skrivet 29 december 2016, 22:48:43 PM
Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 16 november 2016, 21:19:26 PM
Stämmer bra det

1 B8R 6x2 8900 normalgolv till Kinna
1 B8RLE 4x2 8900 lågentré till Ulricehamn
1 B8R 6x2 8900 normalgolv till Dalsland

/Uffe

Den till Fyrbodal har nummer 70817.