(http://lok-report.de/images/news/news_21/Fahrgestell-Doppelgelenkbus-Volvo-B340M.jpg)
Hämtat från Lok-Report: " Der liegend eingebaute Dieselmotor Volvo DH12D entwickelt eine Leistung von 250 kW (340 PS)." I Volvos pressmeddelande på engelska nämns inte tekniska data vilket dock finns hos Lok-Report. Volvos bild hämtad från Lok-Report "mit freundliche Genehmung".
Antagligen är motorn tillverkad i Brasilien.
http://lok-report.de/news/news_woche_mittwoch.html (http://lok-report.de/news/news_woche_mittwoch.html)
http://www.volvobuses.com/en-gb/news/2016/may/volvo-delivers-80-bi-articulated-buses.html (http://www.volvobuses.com/en-gb/news/2016/may/volvo-delivers-80-bi-articulated-buses.html)
Passade på att titta in på Volvos hemsida för Peru men där visas inget om leveransen.
http://www.volvotrucks.com/trucks/peru-market/es-pe/volvobuses/Pages/default.aspx (http://www.volvotrucks.com/trucks/peru-market/es-pe/volvobuses/Pages/default.aspx)
Uppenbarligen sprider den tyska Volvoorganisationen mer upplysningar än den svenska.
Jodå den finns i sydamerika fortförande. Tillverkas i Curitiba, Brasilien ännu.
Citat från: M skrivet 26 maj 2016, 20:01:10 PM
Jodå den finns i sydamerika fortförande. Tillverkas i Curitiba, Brasilien ännu.
Gissar att den används mest i höggolvssystem som t.ex. i Curitiba?
Dock finns den väl inte som Euro6, vilket torde göra den helt inaktuell för hela Europamarknaden.