Kombinerad bussdepå och passagerarterminal i Toronto, bilder från juni 1980.
Att lång hjulbas och hög komfort hör ihop det vet vi att man har koll på där borta. Tvåaxlig buss i långväga trafik känns mindre vanligt?
(http://i582.photobucket.com/albums/ss262/Hinkbilder/Voyageur_2637_Toronto_8006_BG_zpsgy7urs9j.jpg~original)
(http://i582.photobucket.com/albums/ss262/Hinkbilder/Voyageur_1550_Toronto_8006_BG_zpsuj2c20ms.jpg~original)
Citat från: Greger Larsson skrivet 29 april 2016, 19:20:57 PM
Kombinerad bussdepå och passagerarterminal i Toronto, bilder från juni 1980.
Att lång hjulbas och hög komfort hör ihop det vet vi att man har koll på där borta. Tvåaxlig buss i långväga trafik känns mindre vanligt?
Där de backiga gatorna i San Francisco korsar de horisontella syns kraftiga skrapmärken som förmodligen gjorts av bussar med lång hjulbas. I vart fall är det inte de bakre överhängen som skrapat i.
Kan det vara något lagkrav på hjulbasens förhållande till totallängden?