Någon efterfrågade en fordonslista:
0081 XUU126 Vo B9SALE 2009
0082 DEG451 Vo B9SALE 2009
0083 RPA466 Vo B9SALE 2009
0084 RPB355 Vo B9SALE 2009
0095 JAL717 Vo B9SALE 2009
2102 SBR643 AMZ-Kutno HAW12LE 2013 - ägs av UKF
2130 ETO456 AMZ-Kutno HAW18LE 2014 - ägs av UKF
5352 SEY148 Vo B10BLE-60 2001
5353 SEY151 Vo B10BLE-60 2001
5354 SEY154 Vo B10BLE-60 2001
5357 SEY163 Vo B10BLE-60 2001
5639 SXD748 Vo B12BLE 4x2 2002
5640 SXD751 Vo B12BLE 4x2 2002
5692 TAB235 Vo B12BLE 4x2 2002
5700 TAB274 Vo B12BLE 4x2 2002
5701 TAB289 Vo B12BLE 4x2 2002
5712 SZG811 Vo B12BLE 4x2 2002
5717 SZG826 Vo B12BLE 4x2 2002
5718 SZG805 Vo B12BLE 4x2 2002
5720 SZH079 Vo B12BLE 4x2 2002
5730 SZG769 Vo B12BLE 4x2 2002
5731 SZG724 Vo B12BLE 4x2 2002
5733 SZG709 Vo B12BLE 4x2 2002
5734 SZG790 Vo B12BLE 4x2 2002
5737 SZG751 Vo B12BLE 4x2 2002
5738 SZG766 Vo B12BLE 4x2 2002
5739 SZG742 Vo B12BLE 4x2 2002
5740 SZG685 Vo B12BLE 4x2 2002
5741 SZG679 Vo B12BLE 4x2 2002
6191 XDF781 Vo B12BLE 4x2 2005
6197 XDF760 Vo B12BLE 4x2 2005
6466 XRX361 Sc CK230UB4x2 2006 - fr Ö-vik 2016-02-04
6905 BLP540 Vo B9SALE 2009
6906 BLP544 Vo B9SALE 2009
6907 BLP546 Vo B9SALE 2009
6908 BLP559 Vo B9SALE 2009
6909 DEC022 Vo B9SALE 2009
6910 BLP565 Vo B9SALE 2009
6911 BLP581 Vo B9SALE 2009
6912 BLP584 Vo B9SALE 2009
6913 BLP586 Vo B9SALE 2009
6914 BLP590 Vo B9SALE 2009
6915 CZH289 Vo B9SALE 2009
6916 BLL562 Vo B9SALE 2009
6917 EED861 Vo B9SALE 2009
6918 BLL573 Vo B9SALE 2009
6919 BLL579 Vo B9SALE 2009
6920 BLL583 Vo B9SALE 2009
6921 BLL591 Vo B9SALE 2009
6924 MWA873 Sc CN94UA6x2 2000
6925 OCN795 Sc CN94UA6x2 2000
6927 TGB211 Sc CN94UA6x2 2003
6928 TGB175 Sc CN94UA6x2 2003
6929 XOC213 Solaris Urbino 18LF 2005
6930 XOC233 Solaris Urbino 18LF 2005
6941 XNX423 Solaris Urbino 12LE 2005
6942 XOC163 Solaris Urbino 12LE 2005
6943 XNY743 Solaris Urbino 12LE 2005
7453 UEO720 Vo B9SALE 2012
Tackar för denna lista./Ulf
Hej!
Ser att 6926, TGB 169, har överlåtits till Hybricon Bus Systems 2015-10-23.
Det är väl företaget "bakom" 2102 och 2130?
Vad ska de med 6926 till, månne?
Den verkar ju vara i trafik.
När flyttades 6191 till Umeå? Trodde den var i Malmö.
Härligt gammal vagnpark. Mumma
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Citat från: Sundås skrivet 20 mars 2016, 18:39:45 PM
När flyttades 6191 till Umeå? Trodde den var i Malmö.
Var det inte Helsingborg?. Den och 6197 kom iaf till Umeå 131119 i samband med att 5355+56 ställdes av.
Citat från: Greger Larsson skrivet 20 mars 2016, 20:03:14 PM
Var det inte Helsingborg?. Den och 6197 kom iaf till Umeå 131119 i samband med att 5355+56 ställdes av.
Då har den återvänt till Skåne. Här fotad i Malmö i maj i fjol..
(http://www.sundas.se/Galleri/Bussbilder/Sverige/N/Nobina/Nobina/61xx/slides/Nobina_6191_Malmo_150522.jpg)
Citat från: Sundås skrivet 20 mars 2016, 20:16:16 PM
Då har den återvänt till Skåne. Här fotad i Malmö i maj i fjol..
--
Ser att jag snurrat till datumen, så du har helt rätt. 6191 och 6197 kom till Umeå hösten 2015. 2013-11-19 var väl när dom kom till Helsingborg?. 5355+56 ersattes(i Umeå) med 5692+5741 som då närmast kom från Sörmland.
Citat från: Bussmicke skrivet 20 mars 2016, 19:03:33 PM
Härligt gammal vagnpark. Mumma
Med 23 st välskötta rätt nya B9S är vagnparken väl knappast gammal. Visst finns det ett gäng 2002or, men som sagt i annan tråd är detta knappast unikt eller märkvärdigt. Jag ser ungefär lika många 02or i linjetrafik under en vanlig arbetsdag.
När avslutas Nobinas kontrakt i Umeå?
Nånstans kring midsommar. Någon annan får ge exakt datum
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Citat från: Matte skrivet 21 mars 2016, 20:24:00 PM
När avslutas Nobinas kontrakt i Umeå?
Trafikstart för Transdev har angetts till 13 juni 2016.
Citat från: Ersa skrivet 21 mars 2016, 20:56:07 PM
Trafikstart för Transdev har angetts till 13 juni 2016.
Citat från: Bussmicke skrivet 21 mars 2016, 20:55:55 PM
Nånstans kring midsommar. Någon annan får ge exakt datum
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Tack för svar båda 2. Vart nyfiken när jag såg vagnlistan och samtidigt tänkte att det lär ju behövas ett antal bussar för att kunna klara ersättningstrafiken mellan Farsta Strand-Nynäshamn samt Spånga-Bålsta 11 Juni-7 Augusti. Förutom inhyrda bussbolag.
Är det någon som har någon aning om vad för bussar Transdev kommer köra med när de tar över?
Citat från: bussgrabben skrivet 21 mars 2016, 23:38:53 PM
Är det någon som har någon aning om vad för bussar Transdev kommer köra med när de tar över?
Volvoledvagnarna (6905-6921) blir kvar. Nya VDL ca 20, 3-4 MAN är det tänkt. Ellbussar ska slussas in (om dom börjar fungera på daglig basis)
7453:an borde väl också bli kvar.
Citat från: Bussnissen skrivet 22 mars 2016, 22:43:44 PM
Volvoledvagnarna (6905-6921) blir kvar. Nya VDL ca 20, 3-4 MAN är det tänkt. Ellbussar ska slussas in (om dom börjar fungera på daglig basis)
Positivt att de gamla planerna på att fasa ut 6905-6921 verkar ha lagts på hyllan. Men är dessa bussar inte Nobinas egna inköp, dvs att de inte har något med beställaren UKF att göra? Att de blir kvar i stan, är det en privat överenskommelse enbart mellan Nobina och Transdev?
Citat från: Greger Larsson skrivet 20 mars 2016, 21:08:44 PM
Ser att jag snurrat till datumen, så du har helt rätt. 6191 och 6197 kom till Umeå hösten 2015. 2013-11-19 var väl när dom kom till Helsingborg?. 5355+56 ersattes(i Umeå) med 5692+5741 som då närmast kom från Sörmland.
6191
Karlstad som ny
Helsingborg 2013-07-10
Lund (Malmö) 2014-09-12
Umeå 2015-09-25
6197
Karlstad som ny
Helsingborg 2013-07-09
Lund (Malmö) 2014-09-12
Umeå 2015-09-25
Citat från: Bussfanatikern skrivet 23 mars 2016, 00:38:13 AM
7453:an borde väl också bli kvar.
Ja, även 0095, glömde dom
Citat från: Ersa skrivet 23 mars 2016, 10:58:58 AM
Positivt att de gamla planerna på att fasa ut 6905-6921 verkar ha lagts på hyllan. Men är dessa bussar inte Nobinas egna inköp, dvs att de inte har något med beställaren UKF att göra? Att de blir kvar i stan, är det en privat överenskommelse enbart mellan Nobina och Transdev?
Transdev har tydligen köpt dom från trafik start av Nobina.
Hoppas bara dom får en ordentlig genomgång. Underhållet från Nobina är väldigt eftersatt just nu. Det gäller alla bussar i Umeå stad
Citat från: Bussnissen skrivet 23 mars 2016, 16:59:52 PM
Transdev har tydligen köpt dom från trafik start av Nobina.
Hoppas bara dom får en ordentlig genomgång. Underhållet från Nobina är väldigt eftersatt just nu. Det gäller alla bussar i Umeå stad
Detta brukar ju gälla alla operatörer som förlorar kontrakt, även när det gäller övertagande mellan trafikområden inom samma koncerner. Tyvärr. De röda Scania OmniLink i 27xx-serien som kom upp till Veolia Umeå från Veolia Råsta/Kallhäll var ju inte heller direkt rena, snygga och servade vid leveransen.
Citat från: Bussnissen skrivet 23 mars 2016, 16:59:52 PM
Ja, även 0095, glömde domTransdev har tydligen köpt dom från trafik start av Nobina.
Hoppas bara dom får en ordentlig genomgång. Underhållet från Nobina är väldigt eftersatt just nu. Det gäller alla bussar i Umeå stad
7453 är en 2011:a och 0095 samt 0081-0083 är 2009:or. 69-serien är 2008:or. Det kan vara så att Nobina har användning av de nyare bussarna på annat håll i landet (Sthlm) och Transdev vill ha en del lite ädlre bussar som håller ett tag för att sedan fasas ut och därmed hålla medelåldern på en bra nivå.
6466 XRX 361 Den finns nu i Sundsvall från och med den 2016-05-11.
Jo, fick höra att den lämnat Umeå innan vårt besök
/Bussmicke
www.bussmicke.se
Citat från: eldani skrivet 29 maj 2016, 17:42:12 PM
6466 XRX 361 Den finns nu i Sundsvall från och med den 2016-05-11.
[/quote
Fysiskt i Örnsköldsvik
Nu har Nobina i Umeå registrerade några bussar hos Nobina Fleet AB i Solna det är 0095 och 6905-6921 sant 7453 från och med den 2016-06-03.
Det här har nämnt i en annan tråd här på forumet tidigare under väckan.
Nu har Nobina i Umeå flytta två buss av modellen Volvo B9SALE 8500 Led av årsmodell 2009 till Nobina i Norrtälje 2016-05-27 och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Norrtälje från och med den 2016-05-27.
0081 XUU 126
0082 DEG 451
Citat från: eldani skrivet 04 juni 2016, 15:26:31 PM
Nu har Nobina i Umeå registrerade några bussar hos Nobina Fleet AB i Solna det är 0095 och 6905-6921 sant 7453 från och med den 2016-06-03.
Dessa skulle väl till Transdev?
6925 har gått till Skrotkalle 160601.
8030-8032 MAN A23 ny
8040-8064 VDL Citea ny
8070 fd Keolis 6348
8071 fd Keolis 6343
8072 fd Keolis 6345
8073 fd Keolis 6384
8074 fd Keolis 6347
8075 fd Keolis ?
fd Nobina
8080 6905
8081 6906
8082 6907
8083 6908
8084 6909
8085 6911
8086 6912
8087 6913
8088 6915
8089 6910
8090 6914
8091 6917
8092 6918
8093 6919
8094 6916
8095 6920
8096 6921
8097 95
8098 7453
resten är Hybricon.
SLUT.
Lite oväntad omkastning mitt i B9orna där. Men tack för komplett och tydlig lista! :)
Intressant att man väljer att ha så pass många olika tillverkare av bussarna. Volvo som begagnat och nya vagnar från både VDL och MAN. Hade väl känts mer naturligt att bara köpa in VDL. Men och andra sidan är det ju kul med variation i fordonsparken.
Men blir det inte dyrare att ha många olika tillverkare av bussarna? Tänker både på serviceavtal och att hålla med reservdelar.
Citat från: AO skrivet 05 juni 2016, 02:21:02 AM
Intressant att man väljer att ha så pass många olika tillverkare av bussarna. Volvo som begagnat och nya vagnar från både VDL och MAN. Hade väl känts mer naturligt att bara köpa in VDL. Men och andra sidan är det ju kul med variation i fordonsparken.
Men blir det inte dyrare att ha många olika tillverkare av bussarna? Tänker både på serviceavtal och att hålla med reservdelar.
Försöker man väl i regel, men inte lika viktigt hos de större aktörerna som de mindre. Där är det väl rätt vanligt. Man har ju kontakterna med bolagen för andra bussar på annat håll ändå.
Men inköpet av några Man får väl förklaras med att man har en så pass bra ledbussmodell som kan fås i utformning för många sittande passagerare - har möjligen också varit ett krav i upphandlingen på antal sittplatser. VDL:s ledbussvariant har jag inte ens sett i Sverige tror jag. Å andra hållet är väl då VDL rätt billiga och att man ändå har sett till priset där. Men det är ju samtidigt intressant att se att Mans ledbussvariant blivit betydligt mer populär i Sverige än deras kortvagnar.
Troligen blir det väl också Man man köper in när övriga ledvagnar sedan behöver utfasas - men den som lever får se.
Väldigt otippade nummer på bussarna
/Bussmicke
www.bussmicke.se
Citat från: Lars_L skrivet 05 juni 2016, 07:26:38 AM
Försöker man väl i regel, men inte lika viktigt hos de större aktörerna som de mindre. Där är det väl rätt vanligt. Man har ju kontakterna med bolagen för andra bussar på annat håll ändå.
Men inköpet av några Man får väl förklaras med att man har en så pass bra ledbussmodell som kan fås i utformning för många sittande passagerare - har möjligen också varit ett krav i upphandlingen på antal sittplatser. VDL:s ledbussvariant har jag inte ens sett i Sverige tror jag. Å andra hållet är väl då VDL rätt billiga och att man ändå har sett till priset där. Men det är ju samtidigt intressant att se att Mans ledbussvariant blivit betydligt mer populär i Sverige än deras kortvagnar.
Troligen blir det väl också Man man köper in när övriga ledvagnar sedan behöver utfasas - men den som lever får se.
Det talades om just krav på antal sittplatser inför upphandlingen, men om det verkligen blev så har jag inte orkat sätta mig in i.
MAN som ledbuss är (enligt mina högst personliga åsikter) en riktigt smidig och trevlig modell att framföra i tätortstrafik. De känns nästan helt identisk som sin nära släkting Solaris Urbino 18. Även om B9S egentligen har mera "närförortskänsla", (lite klumpigare, men lite mer tung, gedigen och stabil) så passar den ändå rätt bra i just Umeå stad med sin decentraliserade stora yta.
Även jag tror på fler MAN-ledvagnar framöver, då B9orna fasas ut pga hög ålder. Mest för att B9S ju inte tillverkats sedan 2011 och för att VDL-ledvagnar väl knappt ens provats i Sverige, men även för att det redan är en populär vagntyp över hela landet som många operatörer redan har erfarenhet av. Å andra sidan kanske VDL har blivit så stora i bl.a Västernorrland (via Bybergskoncernen) att de kan bli ett prisvärt alternativ att köpa in även för Transdev.
Undrar om facket och/eller beställaren UKF fortsatt ställa sitt krav/önskemål att nya bussar till Umeå tätort ska levereras med tryckknappar för passagerarna att öppna mitt- och bakdörrarna med. Ett önskemål som levt kvar från Polarbusstiden, och vidare genom Nobina 6905-6921.
Den som lever får se, som sagt!
Knappast förvånad över att Omnicity går till skot. Nån var så säker på att de skulle bli kvar.
/Bussmicke
www.bussmicke.se
Citat från: Lars_L skrivet 05 juni 2016, 07:26:38 AM
---
Men inköpet av några Man får väl förklaras med att man har en så pass bra ledbussmodell som kan fås i utformning för många sittande passagerare - har möjligen också varit ett krav i upphandlingen på antal sittplatser. VDL:s ledbussvariant har jag inte ens sett i Sverige tror jag. Å andra hållet är väl då VDL rätt billiga och att man ändå har sett till priset där. Men det är ju samtidigt intressant att se att Mans ledbussvariant blivit betydligt mer populär i Sverige än deras kortvagnar.
Troligen blir det väl också Man man köper in när övriga ledvagnar sedan behöver utfasas - men den som lever får se.
Troligen inte. Det finns planer på att ersätta dieseldrivna ledbussar med eldrivna dito >
En av flera artiklar i ämnet (http://www.umea.se/umeakommun/trafikochinfrastruktur/arkiv/nyhetsarkiv/artiklartrafikochinfrastruktur/fineuropeiskutmarkelseforelbussar.5.6e56e1f514f42fbe66744b13.html). Iofs kanske MAN kan komma att erbjuda elbussar men åtminstone i närtid lär det bli bussar via Umeåbaserade Hybricon. Två ledbussar är nu under tillverkning hos Ekova i Tjeckien, leverans till hösten.
Var tog alla inlägg om att B9orna inte skulle till Transdev vägen?
Citat från: Greger Larsson skrivet 05 juni 2016, 23:33:39 PM
Troligen inte. Det finns planer på att ersätta dieseldrivna ledbussar med eldrivna dito >En av flera artiklar i ämnet (http://www.umea.se/umeakommun/trafikochinfrastruktur/arkiv/nyhetsarkiv/artiklartrafikochinfrastruktur/fineuropeiskutmarkelseforelbussar.5.6e56e1f514f42fbe66744b13.html). Iofs kanske MAN kan komma att erbjuda elbussar men åtminstone i närtid lär det bli bussar via Umeåbaserade Hybricon. Två ledbussar är nu under tillverkning hos Ekova i Tjeckien, leverans till hösten.
Sant förstås. Det gäller att tänka efter före man skriver. Men då kan det ju också finnas intresse att flytta bussarna till annat trafikområde där man har Man idag.
Sedan är väl frågan om man kommer klara ett sådant omfattande elbussprojekt i slutändan. Utökningen av elbussar har ju ändå gått rätt långsamt i Umeå.
Men den som lever vår se.
Citat från: Bussmicke skrivet 05 juni 2016, 22:56:25 PM
Knappast förvånad över att Omnicity går till skot. Nån var så säker på att de skulle bli kvar.
Troligtvis mestadels pga etanolmotorerna. De är dyra att köra vidare med pga hög bränsleförbrukning, och säkerligen för ålderstigna att kosta på nya dieselmotorer till.
Citat från: Ersa skrivet 06 juni 2016, 09:39:50 AM
Troligtvis mestadels pga etanolmotorerna. De är dyra att köra vidare med pga hög bränsleförbrukning, och säkerligen för ålderstigna att kosta på nya dieselmotorer till.
Förutom att dom är dyra i drift, så var det bara Hybricon som ville ha dom som reserv för elbussarna.
Troligtvis var det påtryckningar från olika håll som gjorde att man till slut valde begagnat från Transdev.
Vilket jag tycker var ett bra beslut. 6924-6928 gjorde ingen människa glad, varken förare eller passagerare.
I bästa fall gick det att köra 20 km/h i uppförsbackar, 45 km/h med last på platt mark.
I övrigt har man börjat ta bort Nobina dekaler på bussarna som ska vara kvar
Citat från: Bussnissen skrivet 06 juni 2016, 10:59:50 AM
Förutom att dom är dyra i drift, så var det bara Hybricon som ville ha dom som reserv för elbussarna.
Troligtvis var det påtryckningar från olika håll som gjorde att man till slut valde begagnat från Transdev.
Vilket jag tycker var ett bra beslut. 6924-6928 gjorde ingen människa glad, varken förare eller passagerare.
I bästa fall gick det att köra 20 km/h i uppförsbackar, 45 km/h med last på platt mark.
För att inte tala om att man ofta fick kabla igång de bägge äldsta med startkärran vintertid, då de naturligtvis stod längst fram i varsin kö inne i depån, och därmed skulle ut först. Men lite charmiga var gamla 46 & 47 ändå. Ibland kunde rentav TC-varningslampan snabbt blinka till och indikera en fjärdedels sekunds hjulspinn då ena drivhjulet råkade tappa greppet lite... om det var extremt halt och uppförsbacke alltså. Annars fanns det absolut ingen kraft för sådant! :)
Citat från: Ersa skrivet 06 juni 2016, 11:24:48 AM
För att inte tala om att man ofta fick kabla igång de bägge äldsta med startkärran vintertid, då de naturligtvis stod längst fram i varsin kö inne i depån, och därmed skulle ut först. Men lite charmiga var gamla 46 & 47 ändå. Ibland kunde rentav TC-varningslampan snabbt blinka till och indikera en fjärdedels sekunds hjulspinn då ena drivhjulet råkade tappa greppet lite... om det var extremt halt och uppförsbacke alltså. Annars fanns det absolut ingen kraft för sådant! :)
Ja antispinnsystemet har alltid varit lite överkänsligt.Det går in med ett ordentligt nackryck
Citat från: Bussnissen skrivet 06 juni 2016, 18:29:33 PM
Ja antispinnsystemet har alltid varit lite överkänsligt.Det går in med ett ordentligt nackryck
Jag menade iofs helt tvärtom, att etanolmotorerna i första leveransen av OmniCity-ledvagnarna var så effektlösa att antispinnsystemet nästan aldrig fick arbeta.
Vad händer med Solaris? Trodde att de skulle bli kvar.
Citat från: Bussmicke skrivet 07 juni 2016, 06:23:11 AM
Vad händer med Solaris? Trodde att de skulle bli kvar.
Nej, krav på övertagande av dessa numera "udda" vagnar fanns aldrig. Min personliga gissning är att de säljs via t.ex Busmarket eller NNT. Var en köpare skulle finnas är svårt att spekulera i, men om Skelleftebuss eller LLT inte är intresserade lär de mycket väl kunna hamna i Polen eller Tyskland.
Vi får se! :)
Citat från: Ersa skrivet 07 juni 2016, 00:16:15 AM
Jag menade iofs helt tvärtom, att etanolmotorerna i första leveransen av OmniCity-ledvagnarna var så effektlösa att antispinnsystemet nästan aldrig fick arbeta.
Helt rätt. Men det finns vissa situationer, tex om man i halka kommer in i en kurva i god fart, då kan bakhjulen tvärbromsas av antispinnsystemet
Citat från: Ersa skrivet 07 juni 2016, 08:53:40 AM
Nej, krav på övertagande av dessa numera "udda" vagnar fanns aldrig. Min personliga gissning är att de säljs via t.ex Busmarket eller NNT. Var en köpare skulle finnas är svårt att spekulera i, men om Skelleftebuss eller LLT inte är intresserade lär de mycket väl kunna hamna i Polen eller Tyskland.
Vi får se! :)
Dom ska enligt uppgift till Nobinas Roslagstrafik ;)
Citat från: Greger Larsson skrivet 07 juni 2016, 18:36:12 PM
Dom ska enligt uppgift till Nobinas Roslagstrafik ;)
Haha! Nej nej, här i Roslagen är vägbommen på kommungränsen stängd för allt som inte är Volvo. Endast en Scania som befann sig här innan avtalsstarten har fått stanna. ;D
Citat från: Bussnissen skrivet 07 juni 2016, 16:37:52 PM
Helt rätt. Men det finns vissa situationer, tex om man i halka kommer in i en kurva i god fart, då kan bakhjulen tvärbromsas av antispinnsystemet
Uppförsbacken på Älgvägen ja... förr i tiden, då man kom ut från Rådjursvägen. Även Gammliabacken kunde vara spännande. :P
Men det var ju mest med de tre nyare (fd 71-73) som hade tillräcklig kraft att aktivera antispinnsystemet.
Citat från: Greger Larsson skrivet 07 juni 2016, 18:36:12 PM
Dom ska enligt uppgift till Nobinas Roslagstrafik ;)
A tjena, låter troligt. Om det stämmer kan de rulla på stan.
/Bussmicke
www.bussmicke.se
Citat från: Bese001 skrivet 20 mars 2016, 18:38:04 PM
Hej!
Ser att 6926, TGB 169, har överlåtits till Hybricon Bus Systems 2015-10-23.
Det är väl företaget "bakom" 2102 och 2130?
Vad ska de med 6926 till, månne?
Den verkar ju vara i trafik.
Den ska vara reservbuss när 2130 krånglar...
Dom här bussarna finns nu hos Skrotkalle från och med den 2016-06-13 och den är Avställd 2016-06-13.
5354 SEY 154
5357 SEY 163
5639 SXD 748
5640 SXD 751
5692 TAB 235
5700 TAB 274
5701 TAB 289
5712 SZG 811
5717 SZG 826
5718 SZG 805
5720 SZH 079
5730 SZG 769
5731 SZG 724
5733 SZG 709
5734 SZG 790
5737 SZG 751
5738 SZG 766
5739 SZG 742
5740 SZG 685
5741 SZG 679
Den här bussen finns nu hos Nobina i Karlstad från och med den 2016-06-14.
6191 XDF 781
Don här bussarna finns nu hos Hybricon bus systen ab i Holmsund från och med den 2016-06-16 och den är Avställd 2016-06-12.
6924 MWA 873
6927 TGB 175
6928 TGB 211
6191 har alltså återvänt till hemstaden efter några års utflykt.
Citat från: eldani skrivet 16 juni 2016, 21:05:03 PM
Don här bussarna finns nu hos Hybricon bus systen ab i Holmsund från och med den 2016-06-16 och den är Avställd 2016-06-12.
6924 MWA 873
6927 TGB 175
6928 TGB 211
Även dessa båda tillhör Hybricon från 160616 (avställda 160612):
5352 SEY148
5353 SEY151
Vet någon var Nobian 0083 och Nobina 0084 vart dom ska hamna för dom är fortfarande registrerade hos Nobina i Umeå?