En bild från Magnus V samling, tyvärr går det ej att utläsa reg nr på bussen.
Forden verkar gå lite lågt på fjädringen baktill..
(http://i582.photobucket.com/albums/ss262/Hinkbilder/SS_C76_Capitol_linje_61_zpsiyqbvt1e.jpg~original)
Härlig högsommar-bild... :)
Solen står högt, och som Greger påpekar, Forden går lågt.
Men det behövdes ju inte så mycket vikt baktill i en Taunus 17 M för att de skulle "knäa".
Kan inte lokalisera platsen.
Var ?
/ M v h Walle
Citat från: WalleW skrivet 13 mars 2016, 20:26:34 PM
Kan inte lokalisera platsen.
Var ?
/ M v h Walle
Hej!
Hpl Riddarhustorget, framför Riddarhuset.
mvh K R
Riddarhustorget (Gamla stan).
//Peter
Citat från: K R skrivet 13 mars 2016, 20:48:26 PM
Hej!
Hpl Riddarhustorget, framför Riddarhuset.
mvh K R
Citat från: Peter Rost skrivet 13 mars 2016, 20:48:54 PM
Riddarhustorget (Gamla stan).
//Peter
Tack :) ! Då är jag med igen...
/ M v h Walle
Fin bild från 1964-65 på vackra H30. Kort tid i vänstertrafik.
/Gunnar
Citat från: Gunnar D skrivet 13 mars 2016, 22:33:51 PM
Fin bild från 1964-65 på vackra H30. Kort tid i vänstertrafik.
/Gunnar
Ja det var hemsk synd att man inte beställde ytterligare C76 innan modellen ersattes med CR76 (som SS inte beställde)
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 13 mars 2016, 22:48:59 PM
Ja det var hemsk synd att man inte beställde ytterligare C76 innan modellen ersattes med CR76 (som SS inte beställde)
Nä det blev inga Scania och Volvo för SS/SL inför högetrafikomläggningen för Scania och Volvo ville inte betala mutor för att få kontrakten.
det hette att Scania och Volvo inte kunde leverera de cirka 550 bussarna (275 var om de delat lika på ordern) för fabrikerna var redan fullbokade inför omläggningen! Rent struntprat förstås för både Scania och Volvo klarade med lätthet av att leverera över 10.000 fordon var de åren så SS/SLs order hade varken gjort till eller från vad beträffar kapaciteten i fabrikerna!
Ett skämt med lite allvar i är att SS beställde de 20 H33 ifrån Büssing för att det var någon i SS styrelse som inte fått sin mutmercedes ännu!