Det blev en bilresa till Österlen denna tråkiga februaridag. Ystad, Tomelilla samt Simrishamn besöktes under några få timmar. Passar på att visa några bilder som togs under denna dag:
Vi börjar i Ystad och på Transdevs depå med Transdev 5007. Denna buss plus 5009 och 5020 samt 2325+2326 har flyttats ner till Skåne från Värmland:
(http://s30.postimg.org/4c0zqo469/5007_WOX_688_Transdev_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
uploading images (http://postimage.org/)
Några få meter bort fanns denna Volvo 8900 från Österlen Buss:
(http://s30.postimg.org/6qo9xcv1d/55_EST_565_sterlen_Buss_Ystad.jpg) (http://postimage.org/)
how do i print screen (http://postimage.org/app.php)
En tur ner till stationen då och där fanns följande Bergkvarabussar; 234 (f.d. Lundabuss)
(http://s30.postimg.org/blhyvmtcx/234_ASC_679_Bergkvarabuss_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
photo sharing (http://postimage.org/)
1199:
(http://s30.postimg.org/9sf27b869/1199_RMU_292_Bergkvarabuss_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
capture (http://postimage.org/app.php)
Kontrollanterna var också aktiva idag i Ystad, här visiterar de passagerarna i 1200:
(http://s30.postimg.org/jzxljpue9/1200_ROZ_931_Bergkvarabuss_Sk_netrafiken_II.jpg) (http://postimage.org/)
screen shot (http://postimage.org/app.php)
1201 var också ute idag:
(http://s30.postimg.org/4m8ia0ish/1201_SMF_388_Bergkvarabuss_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
imgurl (http://postimage.org/)
Bergkvarabuss 1118 vilar lite innan avgång på 301 mot Sjöbo:
(http://s30.postimg.org/cqc110ftt/1118_DWM_142_Bergkvarabuss_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
upload imagem (http://postimage.org/)
Sydbuss depå i Ystad besöktes också och där fann jag två fd Värmlänningar och expresser. Dessa var jag på jakt efter i Karlstad i septemeber:
(http://s30.postimg.org/uzne92a75/xxxx_BEC_214_Sydbuss_AB.jpg) (http://postimage.org/)
picture upload sites (http://postimage.org/)
(http://s30.postimg.org/mdoq27nkx/xxxx_DDG_584_Sydbuss_AB_Ystad.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting 10mb limit (http://postimage.org/)
Även denna gamla buss från Olssons fanns där:
(http://s30.postimg.org/94at23yu9/xxxx_WAJ_259_Sydbuss_AB_Ystad_II.jpg) (http://postimage.org/)
upload gambar (http://postimage.org/)
Vidare mot Tomelilla där ännu en Sydbuss påträffades:
(http://s30.postimg.org/lk7ivus69/xxxx_XUA_419_Sydbuss_Ystad.jpg) (http://postimage.org/)
adult image (http://postimage.org/)
Anledningen till varför jag åkte just till Tomelilla var för att genskjuta denna buss på SKEX 4. Transdev 5242 med ett förflutet i Kronoberg hos Ramkvillabuss, men även hos Flygbussarna i Malmö:
(http://s30.postimg.org/fkjrs77dt/5242_ECA_909_Transdev_Sk_netrafiken_II.jpg) (http://postimage.org/)
images upload (http://postimage.org/)
(http://s30.postimg.org/issuizj1d/5242_ECA_909_Transdev_Sk_netrafiken_III.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting free (http://postimage.org/)
Även denna Irisbus var på frammarsch denna förmiddag; Transdev 2373. Dessa bussar är verkligen inte bra, många fel på dessa:
(http://s30.postimg.org/fpnj1veox/2373_RMW_916_Transdev_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
upload image (http://postimage.org/)
Vidare mot Simrishamn där Snurringen fotades, numera Transdev 1232 (f.d. stadsbuss i Kristianstad)
(http://s30.postimg.org/o1eopdmox/1232_EFX_042_Transdev_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
image free hosting (http://postimage.org/)
Transdev 0508 på linje 573:
(http://s30.postimg.org/ozv1ro00x/0508_AZM_059_Transdev_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting (http://postimage.org/)
Transdev 3727 mot Vitaby Hotellplan:
(http://s30.postimg.org/w37il0uu9/3727_TDR_622_Transdev_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting without registration (http://postimage.org/)
Transdev 2334 mot Lund. 2332-2334 samt 2294-2295 och 2308 är de enda som är kvar i Skåne av gamlingarna:
(http://s30.postimg.org/ih6sshd7l/2334_WFJ_162_Transdev_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
imageupload (http://postimage.org/)
Sist men inte minst, en snabbis till depån för att backa ut 5020 och få en bild på denna. Skånes bästa buss för närvarande? Det tycker jag!
(http://s30.postimg.org/f3yk5rjmp/5020_TGT_265_Transdev_Sk_netrafiken.jpg) (http://postimage.org/)
picture uploader (http://postimage.org/)
Hoppas reportaget uppskattades!
Håll utkik för fler inom den snara framtiden!
Riktigt snyggt
Fantastiskt trevligt!
Trevligt svep. Vad är behovet av de inflyttade bussarna, tågersättning på G?
Tack alla 3! Det värmer :-)
Angående Walters fråga så stämmer det att dessa ska användas som tågpassningsbussar. Det är ett avtal som Transdev har med Skånetrafiken.
Länge kommer dom köra i Skåne Volvo bussarna ???
Citat från: Mattias Petersson. skrivet 06 februari 2016, 21:43:28 PM
Länge kommer dom köra i Skåne Volvo bussarna ???
Endast tillfälligt och det är sagt till sommaren högst. Dock kan detta komma att ändras med tiden, men jag underrättar isåfall.
Citat från: AdmirT skrivet 06 februari 2016, 19:12:43 PM
Det blev en bilresa till Österlen denna tråkiga februaridag. Ystad, Tomelilla samt Simrishamn besöktes under några få timmar. Passar på att visa några bilder som togs under denna dag:
Vi börjar i Ystad och på Transdevs depå med Transdev 5007. Denna buss plus 5009 och 5020 samt 2325+2326 har flyttats ner till Skåne från Värmland:
Några få meter bort fanns denna Volvo 8900 från Österlen Buss:
En tur ner till stationen då och där fanns följande Bergkvarabussar; 234 (f.d. Lundabuss)
1199:
Kontrollanterna var också aktiva idag i Ystad, här visiterar de passagerarna i 1200:
1201 var också ute idag:
Bergkvarabuss 1118 vilar lite innan avgång på 301 mot Sjöbo:
Sydbuss depå i Ystad besöktes också och där fann jag två fd Värmlänningar och expresser. Dessa var jag på jakt efter i Karlstad i septemeber:
Även denna gamla buss från Olssons fanns där:
Vidare mot Tomelilla där ännu en Sydbuss påträffades:
Anledningen till varför jag åkte just till Tomelilla var för att genskjuta denna buss på SKEX 4. Transdev 5242 med ett förflutet i Kronoberg hos Ramkvillabuss, men även hos Flygbussarna i Malmö:
Även denna Irisbus var på frammarsch denna förmiddag; Transdev 2373. Dessa bussar är verkligen inte bra, många fel på dessa:
Vidare mot Simrishamn där Snurringen fotades, numera Transdev 1232 (f.d. stadsbuss i Kristianstad)
Transdev 0508 på linje 573:
Transdev 3727 mot Vitaby Hotellplan:
Transdev 2334 mot Lund. 2332-2334 samt 2294-2295 och 2308 är de enda som är kvar i Skåne av gamlingarna:
Sist men inte minst, en snabbis till depån för att backa ut 5020 och få en bild på denna. Skånes bästa buss för närvarande? Det tycker jag!
Hoppas reportaget uppskattades!
Håll utkik för fler inom den snara framtiden!
Fina bilder från Skåne!
Härliga bilder på intressanta fordon, undrar om man kan vänta sig fler "utlänningar" i Skåne, tänker mest på Värmland?
Tack till båda! Alltid kul med positiv respons.
Citat från: Cyklisten skrivet 09 februari 2016, 21:50:09 PM
Härliga bilder på intressanta fordon, undrar om man kan vänta sig fler "utlänningar" i Skåne, tänker mest på Värmland?
Från Transdev lär det inte komma fler värmlänningar till Skåne i alla fall... Med Nobina är det mer oklart, men jag tvivlar på det.
Intressant lagning av fronten på 5242. Har Transdev så dålig ekonomi att man inte bemödar sig att fixa en begagnad front istället för att nita dit en plåtskiva?
Citat från: Merikarhu skrivet 10 februari 2016, 19:45:16 PM
Intressant lagning av fronten på 5242. Har Transdev så dålig ekonomi att man inte bemödar sig att fixa en begagnad front istället för att nita dit en plåtskiva?
Det är ingen lagning. Man kan få en sådan skiva i fronten vid leveransen om man beställer en sådan. Så har det varit länge på 9700-modellen.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 februari 2016, 20:38:56 PM
Det är ingen lagning. Man kan få en sådan skiva i fronten vid leveransen om man beställer en sådan. Så har det varit länge på 9700-modellen.
Fast bussen har inte haft sådan tidigare, även om fronten bytts vid åtminstone ett tillfälle (sorry för trådkapning med bilder). Det ser verkligen jättemärkligt ut med den där skivan eftersom den bara sitter på ena sidan.
(http://sundas.se/Galleri/Bussbilder/Sverige/R/Ramkvillabuss/slides/Ramkvillabuss_ECA909_Vastervik_090227.jpg)
(http://sundas.se/Galleri/Bussbilder/Sverige/F/FAC/slides/FAC_ECA909_Lund_140606.jpg)
(http://sundas.se/Galleri/Bussbilder/Sverige/F/FAC/slides/FAC_ECA909_Malmo_150522.jpg)
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 februari 2016, 20:38:56 PM
Det är ingen lagning. Man kan få en sådan skiva i fronten vid leveransen om man beställer en sådan. Så har det varit länge på 9700-modellen.
Vad är syftet med plåtskivan om man beställer en sådan?
Citat från: Taunusch skrivet 10 februari 2016, 22:57:22 PM
Vad är syftet med plåtskivan om man beställer en sådan?
Ni pratar nog om olika skivor. För nog är det så att man gjort en snabblagning av fronten, kanske för att få ut bussen i trafik någorlunda direkt. Sen lär man få byta hela nederdelen igen, och det brukar ju dröja olika länge innan sådant görs..
Citat från: Greger Larsson skrivet 10 februari 2016, 23:51:37 PM
Ni pratar nog om olika skivor. För nog är det så att man gjort en snabblagning av fronten, kanske för att få ut bussen i trafik någorlunda direkt. Sen lär man få byta hela nederdelen igen, och det brukar ju dröja olika länge innan sådant görs..
Det är nog så eftersom jag var inne och kollade bussens senaste händelser i THR på jobbet och bussen har varit med om en dikeskörning i början av året. Det är kanske därför som det ser så fult ut i fronten för jag håller med om det.