Buss-Snack

Busshistoriska forum => Ämnen äldre än 30 år => Ämnet startat av: Gunnar D skrivet 31 oktober 2015, 16:57:03 PM

Titel: Büssing på Åsen
Skrivet av: Gunnar D skrivet 31 oktober 2015, 16:57:03 PM
(http://i601.photobucket.com/albums/tt93/GunnarD_photo/H32SedelvOkt80Web_zpsgw74cz92.jpg)

H32 4250 har stannat till vid Sedelvägen i okt 1980.

Mvh Gunnar
Titel: SV: Büssing på Åsen
Skrivet av: roggek skrivet 31 oktober 2015, 18:56:47 PM
Underbar höstbild. Och ett underbart tidsdokument från 80-talet.
Titel: SV: Büssing på Åsen
Skrivet av: Peter Rost skrivet 31 oktober 2015, 21:25:40 PM
Trevligt! Ännu (1980) viss dominans av Büssing i trafik i Nyboda.

//Peter
Titel: SV: Büssing på Åsen
Skrivet av: Railmaster skrivet 01 november 2015, 21:19:16 PM
Noterar att 4250 i likhet med sparade 4249 har hel front, är väl inte riktigt klarlagt ännu varför de flesta H32 har en eller två skarvar i fronten redan efter ett par år i trafik? :)
Titel: SV: Büssing på Åsen
Skrivet av: Lars-Håkan_E skrivet 02 november 2015, 08:36:29 AM
Citat från: Railmaster skrivet 01 november 2015, 21:19:16 PM
Noterar att 4250 i likhet med sparade 4249 har hel front, är väl inte riktigt klarlagt ännu varför de flesta H32 har en eller två skarvar i fronten redan efter ett par år i trafik? :)

Hade inte en del av dessa delade frontpartier redan som nya?

Delar av beställningen sammansattes ju i Danmark? Kan det ha något med detta att göra?
Titel: SV: Büssing på Åsen
Skrivet av: Fredrik Klint skrivet 10 november 2015, 19:19:24 PM
Vad jag hört men kanske inte stämmer ska skarvar bero på krockade hörn som ersatts, och då med just ett hörn istället för att behöva byta hela fronten.
Vagnar med skarv hade kortare kromribba överst.
Men det kanske bara är en skröna då rätt många vagnar fanns med skarv och alla hade kanske inte varit med om olyckor.