Flygbussarna Charter etablerar nu ett nytt varumärke. Idag bedriver man verksamhet inom två olika affärer, persontransport med buss till och från de största hamnarna och rederierna i Stockholm samt beställningstrafik med turistbussar. För att profilera transporter till hamnar och rederier lanserar man nu varumärket Båtbussarna Ferry Transfers.
http://www.bussmagasinet.se/2015/06/flygbussarna-blir-batbussarna-ocksa/
Det var ett bra namn Båtbussarna. Sen var designen på bussar helt okej. Som man ser på bilden ser det ut som en våg.
Vill inte rederierna profilera sina anslutningsbussar längre? Tidigare var ju bussarna stripade med rederiernas namn.
Citat från: Walter skrivet 27 juni 2015, 08:03:35 AM
Vill inte rederierna profilera sina anslutningsbussar längre? Tidigare var ju bussarna stripade med rederiernas namn.
Det är väl enbart Eckerö som haft designade bussar t/fr Cityterminalen.
Viking o Nynäs har körts med normala "flygbussar"
Silja har väl inte haft designad buss lokalt sedan Swebus slutade köra.
Noterar att Strömma slutar som partner för Tallink/Silja då.
Citat från: eldani skrivet 27 juni 2015, 01:13:48 AM
Flygbussarna Charter etablerar nu ett nytt varumärke. Idag bedriver man verksamhet inom två olika affärer, persontransport med buss till och från de största hamnarna och rederierna i Stockholm samt beställningstrafik med turistbussar. För att profilera transporter till hamnar och rederier lanserar man nu varumärket Båtbussarna Ferry Transfers.
http://www.bussmagasinet.se/2015/06/flygbussarna-blir-batbussarna-ocksa/
Det var ett bra namn Båtbussarna. Sen var designen på bussar helt okej. Som man ser på bilden ser det ut som en våg.
Såg faktiskt denna logga på en buss/spårvagnshållplats igår kväll vid nordiska museet och undrade vad det var för nåt, där ser man =)