På Keolis tid gick 865:an oftast med ledbuss, men Nobina verkar satsa på boggibuss då det oftast är sådana jag sett på linjen ifråga:
(http://i7.photobucket.com/albums/y286/Swesim/Buses/Nobina_3104_1_zpsqjb9keo2.jpg) (http://s7.photobucket.com/user/Swesim/media/Buses/Nobina_3104_1_zpsqjb9keo2.jpg.html)
En dagsfärsk bild på 3104 nyss ankommen till Skärholmen.
(http://i7.photobucket.com/albums/y286/Swesim/Buses/Nobina_3086_1_zpsbi82bibi.jpg) (http://s7.photobucket.com/user/Swesim/media/Buses/Nobina_3086_1_zpsbi82bibi.jpg.html)
En bild från Masmo i måndags visar 3086 på väg mot Skärholmen efter att ha tagit sig ned för Masmobacken.
Det förekommer faktiskt att det rullar ledbussar på 865:an fortfarande, både B9S och Omnilink/Citywide har observerats.
Man verkar köra rätt blandat på de flesta linjer känns det som. Igår kväll rullade en kortvagn fram till Gullmarsplan och lastade på linje 807, men det var kanske lite väl optimistiskt.
Ja, det låter onekligen en smula optimistiskt...
Flera av mina kollegor som bor i Handenområdet har framfört klagomål gällande regulariteten och Nobinas avkortning av linjerna till City.
Jag försökte påminna dem om att Keolis också kortade av linjerna vid köer på Centralbron, men tydligen är Nobina piggare på detta än Keolis var.
Jag har också en känsla av att trafiken har blivit mer oregelbunden och försenad sedan Nobina tog över. Får också intrycket av att förarna är ovana och osäkra med att köra boggievagnar, vilket inte är så märkligt för ett trafikområde (Handen) som aldrig haft boggievagnar eller i varje fall inte haft på många år.
Tack för bilderna!
Intressant att man blandar olika busstyper på linjerna.
Jag såg 6152 vilket var mindre intressant samt 3085
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk