Transdev
Volvo 7500 led: 3874-3902
Volvo 7700 CNG led: 3686-3688
Volvo 8500LE boggi: 0300-0306, 3779-3788
Volvo 8500LE kort: 2634-2636, 2690, 2691
Solaris Urbino 15 CNG: 6058-6107, 6187, 6188 (sökes: ev skrotade/flyttade/sålda vagnar, finns några jag inte sett på länge)
Solaris Urbino 12 CNG: 1201-1210
Volvo 8900LE boggi: 6600-6616 (Rosa express)
Volvo 7500 dubbelled: 4100-4110, 4111-4120 (7900-front), linje 16
Keolis
Volvo 7900 Hybrid: 2001-2030
Volvo 7900 El/laddhybrid: 2031-2033 / 2034-2040 (linje 55)
Man Lions city boggi: 2101-2125
Man Lions city led: 2201-2214, 2216-2228, 2230-2263 (2215, 2229 skrot)
Solaris Urbino 15: 2701-2713, 2715-2724 (2714 skrot)
Solaris Urbino 18: 2725-2741
Volvo 8500/8900 Partille: nr sökes
Mölndal: Nr sökes
GS
Volvo 7700 Hybrid: 300-325
Volvo 7700 CNG led: 800-827
Tack på förhand för hjälp och kompletteringar!
PS. Nobina och Sandarna avvaktar jag med då de enbart kör expressen.
GS 827 är en 7900 (http://www.svenskbusshistoria.se/go/?id=58789).
Keolis MAN-bussar och vissa av Solarisarna är CNG.
2030 är inte kvar
Citat från: Hannes L skrivet 24 juni 2015, 20:35:33 PM
Transdev
Volvo 7500 led: 3874-3902
Volvo 7700 CNG led: 3686-3688
Volvo 8500LE boggi: 0300-0306, 3779-3788
Volvo 8500LE kort: 2634-2636, 2690, 2691
Solaris Urbino 15 CNG: 6058-6107, 6187, 6188 (sökes: ev skrotade/flyttade/sålda vagnar, finns några jag inte sett på länge)
Solaris Urbino 12 CNG: 1201-1210
Volvo 8900LE boggi: 6600-6616 (Rosa express)
Volvo 7500 dubbelled: 4100-4110, 4111-4120 (7900-front), linje 16
3874-3901, finns ingen 3902.
2634-2637 ska det vara. 2690 och 2691 är borta sedan länge
3685-3687, finns ingen 3688
0300-0304, finns inga 0305-0306
3778-3787 - 3788 finns i Eskilstuna om jag minns rätt, finns dock två st 3778. En i Göteborg en i Borås.
6058-6106. Buss 6107 finns i Skåne.
6187 och 6188 finns i Göteborg
Övrigt kring Transdev stämmer.
Transdev 1201 har aldrig funnits i Göteborg utan i Växjö tillsammans med 1200. Båda rullar kvar där men med nya nummer sedan dom sålts till Bergkvarabuss i Juni 2013.
Citat från: Adrian Langemar skrivet 24 juni 2015, 20:52:17 PM
GS 827 är en 7900 (http://www.svenskbusshistoria.se/go/?id=58789).
Keolis MAN-bussar och vissa av Solarisarna är CNG.
Även GS 325 är en 7900.
Citat från: Hannes L skrivet 24 juni 2015, 20:35:33 PM
Transdev
Volvo 7500 led: 3874-3901
Volvo 7700A CNG (led): 3685-3687
Volvo 8500LE boggi: 0300-0304, 3778-3787
Volvo 8500LE kort: 2634-2637
Solaris Urbino 15 CNG (boggi): 6058-6106, 6187, 6188 (sökes: ev skrotade/flyttade/sålda vagnar, finns några jag inte sett på länge)
Solaris Urbino 12 CNG (kort): 1202-1210
Volvo 8900LE boggi: 6600-6616 (Rosa express)
Volvo 7500 dubbelled: 4100-4110, 4111-4120, 7900-front, (linje 16)
Keolis
Volvo 7900 Hybrid: 2001-2029
Volvo 7900 El/laddhybrid: 2031-2033 / 2034-2040 (linje 55)
Man Lion's City A26 CNG (boggi):2101-2125
Man Lion's City A23 CNG (led): 2201-2228, 2230-2263 (2229 skrot)
Solaris Urbino 15 CNG (boggi): 2701-2713 (2714 skrot)
Solaris Urbino 15 (boggi): 2715-2722
Solaris Urbino 18 (led): 2723-2744
GS
Volvo 7700 Hybrid: 300-324
Volvo 7900 Hybrid: 325, 399?
Volvo 7900 Laddhybrid: 398, 399?
Volvo 7700A CNG (led): 800-826
Volvo 7900A CNG (led): 827
Kompletteringar och ändringar i blått.
Citat från: Bussfanatikern skrivet 24 juni 2015, 23:15:38 PM
Transdev 1201 har aldrig funnits i Göteborg utan i Växjö tillsammans med 1200. Båda rullar kvar där men med nya nummer sedan dom sålts till Bergkvarabuss i Juni 2013.
Det stämmer! Innan Växjö hann även dessa två med en kort sejour i Eslöv.
Även Leija Touring kör expresserna.
Citat från: Hannes L skrivet 24 juni 2015, 20:35:33 PM
PS. Nobina och Sandarna avvaktar jag med då de enbart kör expressen.
För ordningens skull så kör Nobina även linje 24 som definitivt inte är en expresslinje.
Även linje 402 går ju inom stadens gränser, även om den börjar uppe i Nödinge.
Linje 401, även om den är ett gränsfall. Den går ju från Bohus till Angered, och det
är väl ett gränsfall om det är stadstrafik.
Citat från: Hannes L skrivet 24 juni 2015, 20:35:33 PM
Keolis
Volvo 8500/8900 Partille: 2801-2850, 5778-5784.
Mölndal: 25** & 26**
Tack på förhand för hjälp och kompletteringar!
Är inte helt hundra på det.
Va har hänt med keolis 2215?
2215 rullade den 24/6 så tvivlar den e skrot
Citat från: AdmirT skrivet 25 juni 2015, 00:24:15 AM
Det stämmer! Innan Växjö hann även dessa två med en kort sejour i Eslöv.
Och en ganska lång sejour i Kristianstad.
Citat från: joacimw skrivet 25 juni 2015, 05:51:12 AM
Va har hänt med keolis 2215?
Trodde den krockade illa med en spårvagn i Mölndal för någon månad sen, men hade visst fel.
Keolis Mölndal
Det rullar för närvarande Scania omnilink (2 axlar) nummer 2501-2514 (2515-2518) hör till Partille även om 2517o 2518 e utlånade till Mölndal.
(3 axlar boggie) 2601-2605 rullar i Partille, 2606-2651 rullar i Mölndal och Härryda dock e 2643-2651 försedda med bälten och rullar främst på Linje 751,601 och 605.
Citat från: Hannes L skrivet 25 juni 2015, 13:28:28 PM
Trodde den krockade illa med en spårvagn i Mölndal för någon månad sen, men hade visst fel.
Så illa var det inte. ......suttit o kört den 2 dar nu på Volvo ocean race shuttle
Transdev 3778 rullar hos Holms i Herrljunga
Citat från: Rikard skrivet 25 juni 2015, 15:45:31 PM
Keolis Mölndal
Det rullar för närvarande Scania omnilink (2 axlar) nummer 2501-2514 (2515-2518 hör till Partille även om 2517o 2518 e utlånade till Mölndal).
(3 axlar boggie) 2601-2605 rullar i Partille, 2606-2651 rullar i Mölndal och Härryda dock e 2643-2651 försedda med bälten och rullar främst på Linje 751,601 och 605.
Tar mig friheten att ändra parentesplaceringen lite och ändra färg för att förtydliga.
Hos GS finns även återigen 399 som förut var laddhybrid men som ev är konverterad till "vanlig" hybrid som 300-325 (grönstripningen som 398 har och som fanns även på 399 är borttagen). Den tredje prototypladdhybriden 397 är dock hos Volvo.
//Jonas G
Citat från: yngrot skrivet 25 juni 2015, 22:55:26 PM
Transdev 3778 rullar hos Holms i Herrljunga
Som nämnts tidigare i tråden har det begåtts något fel så att nummer 3778 hos Transdev är dubbelbesatt. Finns både i Göteborg och Herrljunga...
Det kan nämnas att 3778-3787 i Göteborg först fanns hos GS i Mölndal med nummer 270-279 och övertogs av dåvarande Veolia då GS förlorade Mölndal och Frölunda. Första tiden hos Veolia hade de nummer 0305-0314 vilket var mer logiskt då det följde direkt på de nylevererade 0300-0304...
300-304 är ju korta boggibussar medan 3778-3787 är långa och jag tror att det var därför man inte ville ha alla dessa i samma nummerserie.
Helt enkelt för att man skulle kunna särskilja bussarna lite lättare.
Tillkommer snart dessutom ytterligare ett antal kortvagnar och ledvagnar för GS del eftersom linjerna 17 och 60 skall köras i 4-minutersintervaller under högtrafiktid och 8-minutersintervaller övrig tid...
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 25 juni 2015, 23:45:23 PM
Som nämnts tidigare i tråden har det begåtts något fel så att nummer 3778 hos Transdev är dubbelbesatt. Finns både i Göteborg och Herrljunga...
Jo det har du rätt i när jag skrev så missade jag detta en i Gbg och en Herrljunga så är det ..
Hos GS finns även återigen 399 som förut var laddhybrid men som ev är konverterad till "vanlig" hybrid som 300-325 (grönstripningen som 398 har och som fanns även på 399 är borttagen). Den tredje prototypladdhybriden 397 är dock hos Volvo.
Hej alla
Vilket regnr. hadde 397:
Svenn Erik
GS 397 hade BAY 885.
Citat från: yngrot skrivet 25 juni 2015, 22:55:26 PM
Transdev 3778 rullar hos Holms i Herrljunga
Aldrig övertagen av Veolia,därav att Veolia gett en annan buss detta nummer.