Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt sex st bussar av modellen Volvo B12BLE 6x2 Årsmodell 2003 före det Keolis i Nynäshamnoch det är.
Det är Keolis 1200 TTJ 076 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-18.
Det är Keolis 1202 TTJ 082 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 1203 TTJ 088 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 1204 TTJ 061 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 1205 TTJ 064 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-18.
Det är Keolis 1206 TTJ 070 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt en buss av modellen Volvo B9SA LE Årsmodell 2006 före det Keolis i Nynäshamnoch det är.
Det är Keolis XHT730 6310 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-18.
Får man se var som händer med dom. Det lutar väl att dom blir skrot nu eller kanske gå österut.
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt tretton st bussar av modellen Volvo B7R 4x2 Årsmodell 2007-2008 före det Keolis och det är.
Det är Keolis 4612 AFD 619 Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 4613 AFD 632.
Det är Keolis 4614 ALO 650.
Det är Keolis 4615 ALO 652.
Det är Keolis 4616 ALO 663.
Det är Keolis 4617 ALO 668.
Det är Keolis 4618 ALO 669 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-18.
Det är Keolis 4619 BFS 887 Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 4620 BFS 903.
Det är Keolis 4623 BFS 627.
Det är Keolis 4624 BFS 633.
Det är Keolis 4625 BFS 636.
Det är Keolis 4626 CDC 140.
Sen har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge också fåt två st bussar av modellen Volvo B12BLE 6x2 av Årsmodell 2007 före det Keolis och det är.
Det är Keolis 5761 BAW 797 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 5762 BZB 392 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19
Får man se var som händer med dom. Om dom hamnar hos någon operatör i sverige eller kanske gå österut.
Du lär någon även hitta några 52-vagnar (OmniLink kortvagnar).
5761+5762 det trodde jag inte
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Citat från: Bussmicke skrivet 24 juni 2015, 18:59:39 PM
5761+5762 det trodde jag inte
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
De var ganska så färdiga på slutet så det förvånar mig inte.
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt tolv st bussar av modellen Volvo B9SA LE Årsmodell 2007-2008 före det Keolis och det är.
Det är Keolis 6343 ALO 737 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 6344 EBZ 109 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-18.
Det är Keolis 6345 DCZ 869 Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 6346 ALO 791.
Det är Keolis 6347 ECE 012.
Det är Keolis 6348 AWF 446.
Det är Keolis 6349 ARY 013 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-18.
Det är Keolis 6350 ARY 034 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 6356 ARY 055 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-18.
Det är Keolis 6357 BFS 807 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-19.
Det är Keolis 6384 BFS 693 Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-06-23 och den är Avställd 2015-06-18.
Det är Keolis 6385 BFS 702
Får man se var som händer med dom. Om dom hamnar hos någon operatör i sverige eller kanske gå österut.
Citat från: eldani skrivet 24 juni 2015, 21:22:39 PM
Får man se var som händer med dom. Om dom hamnar hos någon operatör i sverige eller kanske gå österut.
Du behöver inte skriva det varje gång, vi förstår nog redan att de antingen exporteras, skrotas eller säljs vidare vid det här laget. :)
Citat från: DEB skrivet 24 juni 2015, 21:31:08 PM
Du behöver inte skriva det varje gång, vi förstår nog redan att de antingen exporteras, skrotas eller säljs vidare vid det här laget. :)
Ursäkta. Jag har en färdig mall i det ämne. Som det är mycket info som jag vill kolla att det stämmer till 100% är korrekta uppgifter jag lägger ut det på forumet. Så det inte blir något missförstånd.
Och så var det detta med dubletttext, rad efter rad.. Svårläst.
Onödigt krångligt formulerat kan även jag tycka.
De flesta av bussarna från Keolis Nynäshamn/Ösmo säljs för SLs räkning då det i praktiken är SLs bussar och inte Keolis.
Det var en del av förutsättningarna för E23-avtalet att SL tog över ansvaret för alla bussar i Ösmo och Nynäshamn för att sedan kunna erbjuda den som vann E23-avtalet att hyra dessa bussar.
Även 5770-71 kommer att hamna hos något av busshandelsbolagen som ett resultat av E23-avtalet.
5770-5771....yngsta att slopas på länge....? (Bortsett från krockskadade vagnar)
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 29 juni 2015, 09:37:58 AM
Onödigt krångligt formulerat kan även jag tycka.
De flesta av bussarna från Keolis Nynäshamn/Ösmo säljs för SLs räkning då det i praktiken är SLs bussar och inte Keolis.
Det var en del av förutsättningarna för E23-avtalet att SL tog över ansvaret för alla bussar i Ösmo och Nynäshamn för att sedan kunna erbjuda den som vann E23-avtalet att hyra dessa bussar.
Även 5770-71 kommer att hamna hos något av busshandelsbolagen som ett resultat av E23-avtalet.
Men 5770/5771 är väl Keolis bussar va? Är man inte intresserad av dessa i Borlänge/Falun eller i Jönköping kan man undra? - borde väl passa perfekt där? - Speciellt då 11XX försvinner i Jkpg.
Slog på kul på uddingen 3259 (trodde den fått foten) men finns kvar, reggad på Nacka/Värmdö!
Detta gäller även 2350 och 51.
Citat från: Fredrik Klint skrivet 29 juni 2015, 16:24:48 PM
Slog på kul på uddingen 3259 (trodde den fått foten) men finns kvar, reggad på Nacka/Värmdö!
Detta gäller även 2350 och 51.
Även 1253 har hittat dit! Vilket glädjer mig, som inte hunnit få den på bild. :)
Citat från: virtual1 skrivet 29 juni 2015, 15:21:37 PM
Men 5770/5771 är väl Keolis bussar va? Är man inte intresserad av dessa i Borlänge/Falun eller i Jönköping kan man undra? - borde väl passa perfekt där? - Speciellt då 11XX försvinner i Jkpg.
Dessa är redan överförda på Busmarket, 23 juni.
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 29 juni 2015, 16:40:49 PM
Dessa är redan överförda på Busmarket, 23 juni.
Bra exempel på baksidan av upphandlingar. Vinnaren skaffar x antal nya bussar enligt avtal och förloraren kan få x antal bussar i överflöd, som kanske inte kan omplaceras och därför slopas. I detta fall inte ens fyra år gamla, sjukt...
Citat från: Fredrik Klint skrivet 29 juni 2015, 16:50:12 PM
Bra exempel på baksidan av upphandlingar. Vinnaren skaffar x antal nya bussar enligt avtal och förloraren kan få x antal bussar i överflöd, som kanske inte kan omplaceras och därför slopas. I detta fall inte ens fyra år gamla, sjukt...
SL löser ju in bussarna resp avslutar hyresavtalen.
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 29 juni 2015, 16:51:19 PM
SL löser ju in bussarna resp avslutar hyresavtalen.
Må så vara men att en del rullar till de fyllt 16 år och andra försvinner efter knappt 25% av den tiden tycker jag är mycket märkligt men jag är kanske gammaldags och trångsynt. Oavsett huvudman eller entreprenör och hur man nu äger eller leasar vagnar så har det gått snett om du frågar mig.
Citat från: Fredrik Klint skrivet 29 juni 2015, 16:56:05 PM
Må så vara men att en del rullar till de fyllt 16 år och andra försvinner efter knappt 25% av den tiden tycker jag är mycket märkligt men jag är kanske gammaldags och trångsynt. Oavsett huvudman eller entreprenör och hur man nu äger eller leasar vagnar så har det gått snett om du frågar mig.
Ännu konstigare vore det väl om Keolis tvingades att ha kvar fordon man inte har trafikuppgifter för eller om en ny operatör tvingades att ta över fordon som man i sin tur inte har användning för.
I SL fallet erbjuds tillträdande operatör att överta befintliga hyresavtal resp köpa bussarna, i annat fall skulle en som lämnar kunnat stå med mängder med oavskrivna bussar som ska tryckas ut på en mättad marknad, andra o tredjehandsvärdet på en B9S t.ex är inte speciellt högt idag.
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 29 juni 2015, 17:04:02 PM
Ännu konstigare vore det väl om Keolis tvingades att ha kvar fordon man inte har trafikuppgifter för eller om en ny operatör tvingades att ta över fordon som man i sin tur inte har användning för.
I SL fallet erbjuds tillträdande operatör att överta befintliga hyresavtal resp köpa bussarna, i annat fall skulle en som lämnar kunnat stå med mängder med oavskrivna bussar som ska tryckas ut på en mättad marknad, andra o tredjehandsvärdet på en B9S t.ex är inte speciellt högt idag.
Och då är vi tillbaka på ruta ett, med baksidan av förhandlingar. Anser jag. Det kanske inte var bättre på SL-tiden men vagnarna rullade i de flesta fall ca 15 år vilket känns normalt (men det kanske inte är det). Nu är det mer slit och släng-samhälle, kapitalförstöring.
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 29 juni 2015, 17:04:02 PM
Ännu konstigare vore det väl om Keolis tvingades att ha kvar fordon man inte har trafikuppgifter för eller om en ny operatör tvingades att ta över fordon som man i sin tur inte har användning för.
I SL fallet erbjuds tillträdande operatör att överta befintliga hyresavtal resp köpa bussarna, i annat fall skulle en som lämnar kunnat stå med mängder med oavskrivna bussar som ska tryckas ut på en mättad marknad, andra o tredjehandsvärdet på en B9S t.ex är inte speciellt högt idag.
Men likväl är det tråkigt när nyare fordon avskaffas från vissa områden, medan andra områden kör mycket mer ålderstigna fordon. Nu finns det ju ingen bra praktisk lösning i praktiken, men det hade ju varit smidigt om man på något vis kunnat utnyttja kvarvarande livstid på yngre fordon istället för att lägga ner rätt stora summor på att hålla äldre fordon vid liv.
Citat från: Ersa skrivet 29 juni 2015, 17:16:51 PM
Men likväl är det tråkigt när nyare fordon avskaffas från vissa områden, medan andra områden kör mycket mer ålderstigna fordon. Nu finns det ju ingen bra praktisk lösning i praktiken, men det hade ju varit smidigt om man på något vis kunnat utnyttja kvarvarande livstid på yngre fordon istället för att lägga ner rätt stora summor på att hålla äldre fordon vid liv.
Håller med dig helt SL logiken överens stämmer inte med sunt förnuft.
Citat från: Ivo skrivet 29 juni 2015, 19:04:12 PM
Håller med dig helt SL logiken överens stämmer inte med sunt förnuft.
Det är ju en fri marknad och vem som helst kan ju köpa de nu övertaliga bussarna, hur ett avtal som skulle tvinga någon att köpa övertaliga fordon och vem som skulle stå för mellanskillnaden när de fordon som dessa ersätter avyttras blir ju ytterst svårlöst.
Detta fungerar ju enbart inom samma operatörs trafik under förutsättning att fordonen passar där.
Det är skillnad för fordon som är avtalsbundna, dessa måste hyras av tillträdande operatör givetvis med undantag för om dem faller för ålder/miljö/andra krav.
I de nu avslutade avtalen gjorde man den överenskommelsen som nu faller ut för de fordon Nobina inte kunde/behövde ta över.
I det aktuella fallet är det sannolikt ekonomiskt fördelaktigare för Keolis att låta SL infria löftet än att måla om och anpassa bussarna för andra uppdrag i annat län vilket friställer andra bussar som i sin tur måste avyttras/leasing brytas i förtid.
Citat från: Fredrik Klint skrivet 29 juni 2015, 17:08:55 PM
Och då är vi tillbaka på ruta ett, med baksidan av förhandlingar. Anser jag. Det kanske inte var bättre på SL-tiden men vagnarna rullade i de flesta fall ca 15 år vilket känns normalt (men det kanske inte är det). Nu är det mer slit och släng-samhälle, kapitalförstöring.
Bussarna idag håller i många fall inte i 15-16 år utan genomgripande renovering ungefär vid halvtid, så jag tycker inte att det är något slit och släng, åtminstone inte i SLs avtal. Att det blev som det blev i fallet med 5770-71 beror på att medelåldern i Ösmo behövde justeras under avtalstiden. Dessa bussar är udda i SL-land med sin dörrställning som inte passar i något av Keolis övriga avtal. I Dalarna är det inte så praktiskt att placera dem då det redan finns ett stort antal bussar som är bundna av Dalatrafiks avtal.
I Jönköping blir de också udda då Keolis i övrigt bara kör Scania och MAN där.
SL verkar annars ha policyn att bussar med alternativa drivmedel som gas och etanol finansieras av SL medan bussar som går på mer konventionella bränslen som RME och HVO får operatörerna själva stå för.
Ett vettigt resonemang tycker jag, men inte slit och släng.
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 juni 2015, 14:20:11 PM
Bussarna idag håller i många fall inte i 15-16 år utan genomgripande renovering ungefär vid halvtid, så jag tycker inte att det är något slit och släng, åtminstone inte i SLs avtal.
Visst är det så. Det är inga låga summor som läggs ner på att hålla ålderstigna bussar (ofta över 10-12 år gamla) vid liv. Större omlackeringar och andra satsningar på individer som planerats att tas ur tjänst inom 3-6 månader är pengar som man tycker kanske hade kunnat läggas på t.ex delsummor på lite nyare fordon istället. Det är tråkigt med denna snedfördelning, och blir lite bakvänt då man handlar delar i Hölö, och då får med sig delar från bussar som nyligen pressats ihop där, vilka är fem-sex år yngre än de bussar man ska hem och skruva på delarna på. Och då ska dessa äldre fordon ändå rulla i några år till.
Det hade ju varit praktiskt om man kunnat återanvända bussar mellan t.ex Norrtälje och Nynäshamn, då de har samma utformning för samma slags trafik. Men nu är det ju inte möjligt rent praktiskt, då inga storbolag helst vill köpa loss fordon av något av de andra storbolagen. Så jag förstår varför det ser ut så här, då systemet och samhället är uppbyggt kring nuvarande regelverk. Dock ser jag ju knappast hela helhetsbilden, så jag kan ju i och för sig inte stå och agitera mot dagens system. Men man kan beklaga systemets nackdelar som ibland dessvärre kan ställa till det för huvudmannens kunder och personalen.
För att återgå till ämnet, 4612 (tror jag att det var) och 4614 såg jag vid Viking Line-terminalen igår kväll så de är uppenbarligen på väg österut.
Citat från: Heja skrivet 02 juli 2015, 21:41:51 PM
För att återgå till ämnet, 4612 (tror jag att det var) och 4614 såg jag vid Viking Line-terminalen igår kväll så de är uppenbarligen på väg österut.
Jo jag tror du har rätt ang 4612. Jag tog en bild på en buss från passerande S/S Storskär på onsdagskvällen och det står 4612 på den så vitt jag kan se. Däremot såg jag ingen mer buss just där...
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt åtta st bussar av modellen Scania CN94UB4X2 EB årsmodell 1999 före det Arriva och det är.
Det är Arriva 7501 DYB 599 Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-07-11 och dom är Avställd 2015-06-25.
Det är Arriva 7502 DYC 689.
Det är Arriva 7503 DMY 770.
Det är Arriva 7504 DXY 639.
Det är Arriva 7505 DYF 639.
Det är Arriva 7506 DYN 799.
Det är Arriva 7507 DYK 779.
Det är Arriva 7508 DNL 500.
Nu får man se var dom hamnar men det lutar väl att dom går öster utt.
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 juni 2015, 14:20:11 PM
Bussarna idag håller i många fall inte i 15-16 år utan genomgripande renovering ungefär vid halvtid, så jag tycker inte att det är något slit och släng, åtminstone inte i SLs avtal. Att det blev som det blev i fallet med 5770-71 beror på att medelåldern i Ösmo behövde justeras under avtalstiden. Dessa bussar är udda i SL-land med sin dörrställning som inte passar i något av Keolis övriga avtal. I Dalarna är det inte så praktiskt att placera dem då det redan finns ett stort antal bussar som är bundna av Dalatrafiks avtal.
I Jönköping blir de också udda då Keolis i övrigt bara kör Scania och MAN där.
SL verkar annars ha policyn att bussar med alternativa drivmedel som gas och etanol finansieras av SL medan bussar som går på mer konventionella bränslen som RME och HVO får operatörerna själva stå för.
Ett vettigt resonemang tycker jag, men inte slit och släng.
Är ni säkra på att det verkligen var 5770-71 som gick till busmarket?
Du nämner något om annorlunda dörrställning, fast dessa två bussar har helt vanliga dörrar.
De två bussar som hade annorlunda dörrställning var 5761 och 5762.
Citat från: ajox skrivet 26 juli 2015, 21:25:45 PM
Är ni säkra på att det verkligen var 5770-71 som gick till busmarket?
Du nämner något om annorlunda dörrställning, fast dessa två bussar har helt vanliga dörrar.
De två bussar som hade annorlunda dörrställning var 5761 och 5762.
Ja bägge 57 bussarna var överreggade dit 23 juni
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 26 juli 2015, 21:29:07 PM
Ja bägge 57 bussarna var överreggade dit 23 juni
5770 har sålts till Finland, Länsilinjat i Tammerfors. Jag har hört att också den andra ska komma till Finland.
Länsilinjat köpte också kortvagnarna 4619 och 4620. TKL i Tammerfors har köpt 4613, 4617, 4618, 4624 och 4625.
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 26 juli 2015, 21:29:07 PM
Ja bägge 57 bussarna var överreggade dit 23 juni
Jo, jag vet att det rådde oklarheter över vad som skulle hända med dessa två kvällen innan överlämnandet, alltså den 18:e juni.
Citat från: Arttu Kuukankorpi skrivet 26 juli 2015, 21:56:15 PM
5770 har sålts till Finland, Länsilinjat i Tammerfors. Jag har hört att också den andra ska komma till Finland.
Länsilinjat köpte också kortvagnarna 4619 och 4620. TKL i Tammerfors har köpt 4613, 4617, 4618, 4624 och 4625.
Mumma!
Citat från: Heja skrivet 02 juli 2015, 21:41:51 PM
För att återgå till ämnet, 4612 (tror jag att det var) och 4614 såg jag vid Viking Line-terminalen igår kväll så de är uppenbarligen på väg österut.
4612 kom till Finland och kör numera i Tavastehus. Den ägs av Inter Kuljetus.
Det kommer att finnas också mera av dessa bussar i Tavastehus: Lehdon Liikenne har köpt fyra av dom för stadstrafiken där. På deras Facebook-sida (https://www.facebook.com/pages/Lehdon-Liikenne-Oy/400016986777157) har de en bild om 5771 i måleriet. De tre andra är kortvagnarna, en från år 2007 och två från år 2008.
Eero Aronpuro har fotat två av dessa:
(http://aronee.kuvat.fi/kuvat/Kuukausikuvasto/2015/08/10008067_interkuljetus12.jpg?img=thumb) (http://aronee.kuvat.fi/kuvat/Kuukausikuvasto/2015/08/10008067_interkuljetus12.jpg)
(http://aronee.kuvat.fi/kuvat/Kuukausikuvasto/2015/08/10008042_lehdonliikenne_huli.jpg?img=thumb) (http://aronee.kuvat.fi/kuvat/Kuukausikuvasto/2015/08/10008042_lehdonliikenne_huli.jpg)
Inre det Mumma.
Citat från: Bussmicke skrivet 10 augusti 2015, 01:44:14 AM
Inre det Mumma.
Nu blev det helt obegripligt. Tycker du om mumma eller inte?
Jag tror att med "mumma" är det uppskattning av bilden ifråga, som Micke avser.
Rätt eller fel. ;)
//Peter
Citat från: Bussmicke skrivet 10 augusti 2015, 01:44:14 AM
Inre det Mumma.
Läste du vad som stod i texten på sidan? :) "Det smakar mumma, dvs gott, är ett gammalt uttryck."
Citat från: virtual1 skrivet 09 augusti 2015, 21:34:42 PM
http://www.spisa.nu/3.10091/drink/mumma/
Eller det här
http://www.recept.nu/nyhetsmorgon/bengt-frithiofsson/bengts-julmumma/
Men jag förstod inte vad det är som är mumma när man skeppar bussar till Finland.
Jo för jag får chansen att se dem där
//Bussmicke www.bussmicke.se
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt fem st bussar av modellen SCANIA VEST L94UB 4X2 årsmodell 2003 före det Arriva och det är.
Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-10-26 och dom är Avställd 2015-06-23
6165 TPM 802
6167 TSX 610
6168 TSX 562
6170 TSX 559
6171 TSX 583
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt fem st bussar av modellen SCANIA VEST L94UB 6X2*4 årsmodell 2003 före det Arriva och det är.
Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-10-26 och dom är Avställd 2015-06-23
6172 TSX 574
6173 TSX 580
6174 TSX 532
6175 TSX 538
6176 TSX 547
Nu får man se var dom hamnar men det lutar väl att dom går öster utt. Eller blir dom skrot.
Buss i Väst Trafik AB överlät bussen (50)210 WSP661 20151012 till Busmarket Sweden AB.
Vad jag kan se så är denna såld därifrån. Vart då?
WSP661 kom till Vänersborgs Linjetrafik Sedan omplacerad till Skene med nr 210 (1210 radio).
2011-06 omplacerad till Dalslandstrafiken, då administrerad av UOAB inom samarbetet Buss i Väst AB. Aug 2013 flyttad och då först till Söne Kopparberg och sedan till Lysekiils Buss AB trafik kring Eslöv.
Möjligen någon ytterligare placering.
Citat från: eldani skrivet 05 november 2015, 19:51:58 PM
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt fem st bussar av modellen SCANIA VEST L94UB 4X2 årsmodell 2003 före det Arriva och det är.
Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-10-26 och dom är Avställd 2015-06-23
6165 TPM 802
6167 TSX 610
6168 TSX 562
6170 TSX 559
6171 TSX 583
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt fem st bussar av modellen SCANIA VEST L94UB 6X2*4 årsmodell 2003 före det Arriva och det är.
Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-10-26 och dom är Avställd 2015-06-23
6172 TSX 574
6173 TSX 580
6174 TSX 532
6175 TSX 538
6176 TSX 547
Nu får man se var dom hamnar men det lutar väl att dom går öster utt. Eller blir dom skrot.
Tack.
Det är/var dom som gick på Lidingöersättningen./Ulf
Nu har Nobina flytta två buss av modellen Volvo B12BLE 6x2 årsmodell 2003 till Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge och det är.
Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-12-23 och den är avställd 2015-12-22.
5581 TFN 820
Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2015-02-09 och den är avställd 2015-02-05.
5582 TFN 808
Nu har Arvika Bussbolag AB flytta en buss SLD 862 av modellen Volvo B12M 4x2 årsmodell 2001 till Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge och det är.
Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-01-14 och den är avställd 2015-12-18.
Citat från: Buss-busen skrivet 12 augusti 2015, 20:01:59 PM
Eller det här
http://www.recept.nu/nyhetsmorgon/bengt-frithiofsson/bengts-julmumma/
Men jag förstod inte vad det är som är mumma när man skeppar bussar till Finland.
Bedre med Finland og et nytt liv enn skroten??
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt nio st bussar av modellen Scania CL94UA6x2/2 LB Led Årsmodell 2006 före det Arriva och det är.
Det är Arriva.
8179 XOT 038 Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-03-23.
8183 XOS 956
8176 XOS 922 Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-03-31.
8185 XOS 931
8178 XOT 018 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-04-04.
8180 XOS 957 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-04-21.
8177 XOS 856 Dom är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-04-27.
8181 XOT 027
8184 XOS 857
Sen alla är avställd från och med den 2015-01-08.
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt en buss av modellen Scania CL94UA6x2/2 LB Led Årsmodell 2005 före det Keolis och det är.
Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-06-15 och den är avställd 2016-02-17.
6001 WUU 235
Nu har Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge fåt tre bussar av modellen Scania CL94UA6x2/2 LB Led Årsmodell 2006 före det Transdev Sverige och det är.
3871 XLG 883 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-01-27 och den är avställd 2014-10-07.
3872 XLG 887 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-02-03 och den är avställd 2014-03-19.
3873 XLG 877 Den är registrerade hos Busmarket Sweden Aktiebolag i Huddinge från och med den 2016-06-15 och den är avställd 2015-02-19.
Citat från: Knut skrivet 17 februari 2016, 20:21:28 PM
Bedre med Finland og et nytt liv enn skroten??
Exakt, de vet hur man använder bussar. Här kastar man bara pengar i sjön..