Idag har jag lärt mig något nytt, Wasatrafik gjorde tydligen ett halvdant försök att köra godstrafik på järnväg -93, detta påminner mig om att då, när jag var anställd, så handlade debatten inom företaget mycket om vad förarna skulle göra på dagarna för att fylla ut långa raster/uppehåll, här har man tydligen försökt att hitta ett alternativ, om än i Hälsingland:
www.tydal.nu/postvagnen/633532.htm
(Wasatrafik la på tvätt och städtid på tjänsterna i Borlänge, dagtid.)
Wasatrafik bemannade också X-Tåget med tågvärdar när det var nytt 1991. Lokföraren kom dock från SJ. Men även här var tanken att fylla ut busschaufförernas schema på ett bättre sätt och kanske också ge dem lite omväxling i arbetet. Den Wasatrafik-tågvärd jag pratade med var mycket nöjd med upplägget.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 juni 2015, 18:08:56 PM
Wasatrafik bemannade också X-Tåget med tågvärdar när det var nytt 1991. Lokföraren kom dock från SJ. Men även här var tanken att fylla ut busschaufförernas schema på ett bättre sätt och kanske också ge dem lite omväxling i arbetet. Den Wasatrafik-tågvärd jag pratade med var mycket nöjd med upplägget.
Hur länge pågick detta ? ???