Ingen perfekt bild alls men Danne m224 skulle ju fira att de kommit i trafik vad nu det firandet innebär..
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Swebus_5676_TJU730_Fittja_071122.jpg)
Bästa busstypen i SL-trafiken enligt min mening...
/Fredde
Citat från: Fredde_J skrivet 22 november 2007, 22:47:58 PM
Bästa busstypen i SL-trafiken enligt min mening...
/Fredde
Men sämst att mecka med enligt min mening... Måste dock hålla med dig om att de är kanonbra att köra sålänge dörrarna inte används... 8)
Citat från: BadTab skrivet 22 november 2007, 22:50:23 PM
Men sämst att mecka med enligt min mening... Måste dock hålla med dig om att de är kanonbra att köra sålänge dörrarna inte används... 8)
Exakt! Varför i h-vete måste det väsnas så otroligt om dörrarna? Borde väl gå att sätta någon forma av ljuddämpare, har för mig att Hornsberg gjorde det på vissa Maxci (men bara på framdörrarna, resenärerna var inte lika viktiga).
En annan störande sak på nyare Volvo (framför allt just B12M) är att drivningen läggs ur precis innan man stannat, vilket orsakar mindre bekväma inbromsningar. Enligt skribenter här en inställningsfråga i växellådan, hur knepigt är det?
Hade det inte varit för dessa brister, och andra små egenheter på B12M, hade de varit mina favoriter att köra. Men ännu är det bästa en gammal B10M led (H23A), trots allt märks det obefintliga underhållet mindre på dem än B12orna. :-\
Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 november 2007, 00:09:30 AM
Det är NBS systemet som skickar i friläge för tidigt, går att justera hyfsat enkelt, har inte märkt detta på Busslinks B12M.
//Lars
Okej, då är det snarare en fråga om vilja, tid och intresse alltså. Vad är förresten NBS för något?