http://www.bussmagasinet.se/2015/04/lokaltrafik-i-lycksele-snart-historia/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=lokaltrafik-i-lycksele-snart-historia
Redan 2005 drog man ju ner på trafiken så mycket att RNM025 blev ledig (och därmed hamnade i Rimbo).
Ännu mera neddragningar var ju inte kul, men om resenärsantalet förblir lågt går det ju bara mot ett håll.
Citat från: Ersa skrivet 21 april 2015, 19:56:32 PM
Redan 2005 drog man ju ner på trafiken så mycket att RNM025 blev ledig (och därmed hamnade i Rimbo).
Ännu mera neddragningar var ju inte kul, men om resenärsantalet förblir lågt går det ju bara mot ett håll.
Njaä, sedan 2005 är nog trafiken snarare utökad. Vestbussen var väl stationerad i Malå huvudsakligen. På den tiden var det två Vegor som användes i stadstrafiken.
Tråkigt! Men förstår att man inte kan köra om man inte anser det lönsamt. Kanske får bli en tur norrut innan det är slutkört...
Citat från: Greger Larsson skrivet 21 april 2015, 21:52:02 PM
Njaä, sedan 2005 är nog trafiken snarare utökad. Vestbussen var väl stationerad i Malå huvudsakligen. På den tiden var det två Vegor som användes i stadstrafiken.
Om en fyra år ung buss blev övertalig 2005, måste det väl ända ha förekommit någon form av neddragning vid den tiden?
Citat från: Ersa skrivet 22 april 2015, 05:34:38 AM
Om en fyra år ung buss blev övertalig 2005, måste det väl ända ha förekommit någon form av neddragning vid den tiden?
Som sagt, Vestbussen gick i Malå huvudsakligen och inte i Lycksele stadstrafik, den kom ju till Arctic från Malå Buss i samband med ett linjeövertagande. Sen tror jag inte att den blev övertalig utan ersattes med en Carrus som köptes från Wälimaa.