Rykande färsk från fabriken i Belgien kommer här Hörvalls nya Van Hool TX18 Acron
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015b.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015c.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015d.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015e.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015f.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015g.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015h.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015i.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015j.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015k.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015l.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015m.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015n.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015o.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015p.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015q.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015r.jpg/_full.jpg)
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015s.jpg/_full.jpg)
Fin bussbilder från dig Patrik
Citat från: Patrik skrivet 11 april 2015, 16:38:38 PM
Rykande färsk från fabriken i Belgien kommer här Hörvalls nya Van Hool TX18 Acron
(http://phbuss.1g.fi/gallery/Senaste%20uppdateringar/2015/11%20april%202015/Horvalls_Trafik_61_SYW568_Autobus_Partille_1104_2015.jpg/_full.jpg)
Trevligt!
Är det DAF X5.460 MX 340 som drivlina?
DAF är det enda jag vet :P
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 11 april 2015, 16:48:58 PM
Trevligt!
Är det DAF X5.460 MX 340 som drivlina?
Enligt SBH är det MAN.
http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=63598
Jahadu, Patrik, den pärlan får du aldrig köra. ;D
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 april 2015, 17:10:06 PM
Enligt SBH är det MAN.
http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=63598
Det var det jag funderade över för MAN är det inte :-), 460 hk Euro 6 är DAF enligt vanHool:s sida.
Tyckte att det var långt hemifrån när jag såg en Höörvalls på E20 genom Alingsås... ;)
Vilken läckerbit! Trevligt med bilder från alla vinklar och vrår också ;D
Hej Patrik og andre
Den nya hedder 61, vad är så 59 + 60.
Svenn Erik
Citat från: Svenn Erik Nielsen skrivet 12 april 2015, 13:48:52 PM
Hej Patrik og andre
Den nya hedder 61, vad är så 59 + 60.
Svenn Erik
Scania Van Hool Gods som kommer senare i år.
Vad är vitsen med rullstolslift när de ändå inte finns något utrymme att ställa rullstolen på?
stolarna sitter troligtvis på skenor så de går lätt att plocka ut. Och nu när det levereras så sitter det stolar på alla platserna, sen är det upp till Hörvalls att bestämma hur många stolspar de ska plocka ut när de sätter den i trafik.
Citat från: Mikael Lövgren skrivet 12 april 2015, 19:31:43 PM
stolarna sitter troligtvis på skenor så de går lätt att plocka ut. Och nu när det levereras så sitter det stolar på alla platserna, sen är det upp till Hörvalls att bestämma hur många stolspar de ska plocka ut när de sätter den i trafik.
I det här fallet ser det ut som om stolsavståndet mellan tredje och andra sätesraden räknat bakifrån är väl tilltaget så det kanske räcker med att fälla upp själva stolssitsen.