Då responsen på de två föregående inläggen har varit god passar jag på att lägga ut en bild till. Busslink 3910 är en av de bussar som levererades till Connex (Veolia) förra året i samband med SL:s etanolsatsning vid vissa förortsdepåer.
(http://oskar.sajtx.net/Busslink_3910_070823.jpg)
Ser ju fräsch ut iaf..
Trevlig bild denna också¨för övrigt
Tack!
Hur pass mycket slöare är denna buss än motsvarande med diesel? Skiljer mycket i effekt?
/Fredde
har dessa blivit omnumrerade till samma serie som dem busslink har i söderort ex??
Citat från: Fredde_J skrivet 20 november 2007, 23:12:25 PM
Hur pass mycket slöare är denna buss än motsvarande med diesel? Skiljer mycket i effekt?
/Fredde
Det är väl 230 hk i dessa jämfört med 230, 260 eller 310 för dieslarna. Den svagaste dieseln används väl normalt inte i ledvagnarna.
Citat från: homer skrivet 20 november 2007, 23:23:33 PM
har dessa blivit omnumrerade till samma serie som dem busslink har i söderort ex??
Nej, de har kvar sina nummer.
/Cero
Citat från: Cero skrivet 20 november 2007, 23:27:50 PM
Det är väl 230 hk i dessa jämfört med 230, 260 eller 310 för dieslarna. Den svagaste dieseln används väl normalt inte i ledvagnarna.
Nej, de har kvar sina nummer.
/Cero
För denna motorgeneration så är starkaste 9 cyl på 300hkr
Har kollat igenom lite och det verkar mycke mycke sällsynt med 230hkr i ledvagnarna men det är ju förståeligt...kan ju knappt dra sig själv framåt
Precis. Alla övertagna vagnar från Veolia har behållit sina inv.nummer. Tre Omnicity på Lidingö (3903-3905) numrerades om till 5182-5184 tidigare under sommaren för att inte "krocka" med bussar som man tog över från Veolia.
243 hkr i etanolmotorn för att vara exakt ;D
de är riktigt slöa. fullsatt och uppförsbacke är ingen bra kombination. Fast det är en riktigt trevlig modell att köra.
Citat från: Oskar A skrivet 20 november 2007, 23:41:28 PM
Precis. Alla övertagna vagnar från Veolia har behållit sina inv.nummer. Tre Omnicity på Lidingö (3903-3905) numrerades om till 5182-5184 tidigare under sommaren för att inte "krocka" med bussar som man tog över från Veolia.
Och av dessa rullar 5184 i Hornsberg
OT: När beräknas Hornsberg få de nya Omnlink II