Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Oskar A skrivet 20 november 2007, 23:06:51 PM

Titel: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: Oskar A skrivet 20 november 2007, 23:06:51 PM
Då responsen på de två föregående inläggen har varit god passar jag på att lägga ut en bild till. Busslink 3910 är en av de bussar som levererades till Connex (Veolia) förra året i samband med SL:s etanolsatsning vid vissa förortsdepåer.

(http://oskar.sajtx.net/Busslink_3910_070823.jpg)
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: bjalle skrivet 20 november 2007, 23:07:47 PM
Ser ju fräsch ut iaf..
Trevlig bild denna också¨för övrigt
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: Oskar A skrivet 20 november 2007, 23:11:38 PM
Tack!
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: Fredde skrivet 20 november 2007, 23:12:25 PM
Hur pass mycket slöare är denna buss än motsvarande med diesel? Skiljer mycket i effekt?

/Fredde
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: homer skrivet 20 november 2007, 23:23:33 PM
har dessa blivit omnumrerade till samma serie som dem busslink har i söderort ex??

Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: Cero skrivet 20 november 2007, 23:27:50 PM
Citat från: Fredde_J skrivet 20 november 2007, 23:12:25 PM
Hur pass mycket slöare är denna buss än motsvarande med diesel? Skiljer mycket i effekt?

/Fredde

Det är väl 230 hk i dessa jämfört med 230, 260 eller 310 för dieslarna. Den svagaste dieseln används väl normalt inte i ledvagnarna.

Citat från: homer skrivet 20 november 2007, 23:23:33 PM
har dessa blivit omnumrerade till samma serie som dem busslink har i söderort ex??


Nej, de har kvar sina nummer.

/Cero
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: bjalle skrivet 20 november 2007, 23:40:50 PM
Citat från: Cero skrivet 20 november 2007, 23:27:50 PM
Det är väl 230 hk i dessa jämfört med 230, 260 eller 310 för dieslarna. Den svagaste dieseln används väl normalt inte i ledvagnarna.

Nej, de har kvar sina nummer.

/Cero

För denna motorgeneration så är starkaste 9 cyl på 300hkr
Har kollat igenom lite och det verkar mycke mycke sällsynt med 230hkr i ledvagnarna men det är ju förståeligt...kan ju knappt dra sig själv framåt
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: Oskar A skrivet 20 november 2007, 23:41:28 PM
Precis. Alla övertagna vagnar från Veolia har behållit sina inv.nummer. Tre Omnicity på Lidingö (3903-3905) numrerades om till 5182-5184 tidigare under sommaren för att inte "krocka" med bussar som man tog över från Veolia.
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: bjalle skrivet 20 november 2007, 23:49:15 PM
243 hkr i etanolmotorn för att vara exakt ;D
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: Magnus_J skrivet 21 november 2007, 05:36:38 AM
de är riktigt slöa. fullsatt och uppförsbacke är ingen bra kombination. Fast det är en riktigt trevlig modell att köra.
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: Bussmicke skrivet 21 november 2007, 11:50:28 AM
Citat från: Oskar A skrivet 20 november 2007, 23:41:28 PM
Precis. Alla övertagna vagnar från Veolia har behållit sina inv.nummer. Tre Omnicity på Lidingö (3903-3905) numrerades om till 5182-5184 tidigare under sommaren för att inte "krocka" med bussar som man tog över från Veolia.

Och av dessa rullar 5184 i Hornsberg
Titel: SV: En till "ny" Busslink (Bild)
Skrivet av: bjalle skrivet 21 november 2007, 11:51:59 AM
OT: När beräknas Hornsberg få de nya Omnlink II