Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: OSkar000 skrivet 20 november 2007, 21:56:54 PM

Titel: Halt utanför Norrköping idag
Skrivet av: OSkar000 skrivet 20 november 2007, 21:56:54 PM
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=2555689

Någon av Veolias B9S/8500LEA halkade tydligen i diket i halkan i morse.

Detta inlägg sponsras av Intresseklubben
Titel: SV: Halt utanför Norrköping idag
Skrivet av: Bussmicke skrivet 20 november 2007, 22:54:29 PM
Tycker det ser ut att kunna vara 3827.
Titel: SV: Halt utanför Norrköping idag
Skrivet av: bjalle skrivet 20 november 2007, 22:55:57 PM
Citat från: Bussmicke skrivet 20 november 2007, 22:54:29 PM
Tycker det ser ut att kunna vara 3827.

Står det på bakstammen så
Titel: SV: Halt utanför Norrköping idag
Skrivet av: robbes skrivet 21 november 2007, 11:49:18 AM
konstigt att folk ej förstår att med det oväxlande vädret vi har i NOVEMBER med minusgrader så kan det med strösta sannolikhet vara halt så varför skylla på halkan det är föraren som brustit då han inte kört förutseende att det kan vara hal o speciellt vissa partier kan vara hala.
Titel: SV: Halt utanför Norrköping idag
Skrivet av: Leif D skrivet 21 november 2007, 12:08:32 PM
Citat från: robbes skrivet 21 november 2007, 11:49:18 AM
konstigt att folk ej förstår att med det oväxlande vädret vi har i NOVEMBER med minusgrader så kan det med strösta sannolikhet vara halt så varför skylla på halkan det är föraren som brustit då han inte kört förutseende att det kan vara hal o speciellt vissa partier kan vara hala.

Med tanke på att detta skedde på en plats, som borde vara bland de varmaste i länet, så här på hösten, så verkar det märkligt att det skulle varit halt just där.
Platsen ligger extremt havsnära i Arkösund. Alltså en plats som ännu ett bra tag har flera grader varmare än övriga delar av länet. Men men, polisen säger ju ishalka, men tillåt mej tvivla ändå....
Skulle ju mer satsa på en mötesolycka, där mötande inte hållit åt sig som denne borde. Kommer man då ut på kanten med ett tungt fordon (kanske även lätt) så är man ganska såld just nu då det är relativt vattensjukt och dålig bärkraft i sand och jordlagrens yta.
Men visst, föraren har alltid ett ansvar, men i vissa situationer, så kan det vara kört, även om man kört som man nog borde. Observera också att olycksplatsen är belägen endast några hundra meter från linjens vändplats.