Jag undrar hur det kommer sig att vissa Arriva 76xx Scania Omnilink 2 boggie vagnar har 1-1-1 i dörrställning då de är anpassad för stadstrafik när det gäller dess inredning? Bussen ser själv från utsidan utformad som en landsbygdbuss :P. Det kan hända att felbeställningar görs ibland, men i det här fallet verkar det inte så? Sedan är det väl krav på 1-2-1 dörrställning för bussar i Klass 1 trafik (stadstrafik) enligt buss 2010 samt från SL sida för att barnvagnar och folk med rullstol ska kunna komma in enklare?
http://bussmicke.1g.fi/gallery/Bussar/Sverige/A/Arriva/7600/Arriva+7670+Sotra+Marknadsv%C3%A4gen+T%C3%A4by+2014-05-08.jpg
Finns knappast krav på dubbla mittendörrar
Citat från: ichessy skrivet 23 mars 2015, 10:39:08 AM
Jag undrar hur det kommer sig att vissa Arriva 76xx Scania Omnilink 2 boggie vagnar har 1-1-1 i dörrställning då de är anpassad för stadstrafik när det gäller dess inredning? Bussen ser själv från utsidan utformad som en landsbygdbuss :P. Det kan hända att felbeställningar görs ibland, men i det här fallet verkar det inte så? Sedan är det väl krav på 1-2-1 dörrställning för bussar i Klass 1 trafik (stadstrafik) enligt buss 2010 samt från SL sida för att barnvagnar och folk med rullstol ska kunna komma in enklare?
http://bussmicke.1g.fi/gallery/Bussar/Sverige/A/Arriva/7600/Arriva+7670+Sotra+Marknadsv%C3%A4gen+T%C3%A4by+2014-05-08.jpg
Citera gärna din källa :-)
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 23 mars 2015, 13:02:45 PM
Citera gärna din källa :-)
Telefonsamtal till 08-600-1000 (SL Kundtjänst). Fick ett tydligt svar att det ska vara dubbla mittendörrar för bussar i stadstrafik, vilket SL ställer krav på. Fick samt en hänvisning till Buss 2010.
Citat från: ichessy skrivet 30 mars 2015, 11:05:32 AM
Telefonsamtal till 08-600-1000 (SL Kundtjänst). Fick ett tydligt svar att det ska vara dubbla mittendörrar för bussar i stadstrafik, vilket SL ställer krav på. Fick samt en hänvisning till Buss 2010.
I vilken stadstrafik används Arriva:s bussar?
Det har sagts tidigare, Kundtjänsten idag kan jämföras med vilket callcenter som helst, det finns inget i Buss 2014 (som ersatt 2010) och det fanns heller inget i tidigare Buss 2000 eller 2010.
De krav som beställaren ställer finns i resp avtal.