Den 28 juli 1970, drygt 11 månader innan trafiken på Norra Lidingöbanan skulle upphöra, blev det problem för spårvägstrafiken
och ersättningsbussar ryckte in som linje 20. På bilden skall H24 5491 (LOB/LIB? 37) strax avgå från Ropsten.
Mr H
(http://i59.tinypic.com/v8oqs5.jpg)
Så blev Nyboda successivt av med sina H24! De var fina och här har 5491 inte fått anslutningsmöjlighet till värmerampen ännu.
/Gunnar
Lustigt med de interna vagnsnumren som de fick på Lidingö och Södertälje. Var det inte så att
vagnar med udda tal tillhörde LIB och de med jämna tal LOB. Eller kanske var det tvärtom?
Mr H
Underbart bilddokument :D
Enl boken"Södra Lidingöbanan"hade LOB jäna nummer och LiB udda nummer förrutom H 66 62 som överfördes till LiB från LOB.
Observera skyltningen på H66an i bakgrunden som ska uttydas"3/2"som ett resultat av ihopslagningen av dessa linjer och som levde
kvar tills linje 2 började att köras till Rudboda efter Na Lidingöbanans nedläggning./Ulf
Hade bussarna dubbla nummer parallellt trots att bara ena numret syns?
Hade Norra Lidingöbanan linjenumret 20, och södra banan (än idag) nummer 21?
Citat från: Ersa skrivet 16 november 2014, 20:19:14 PM
Hade Norra Lidingöbanan linjenumret 20, och södra banan (än idag) nummer 21?
Ja
Citat från: Bussmicke skrivet 16 november 2014, 18:54:05 PM
Hade bussarna dubbla nummer parallellt trots att bara ena numret syns?
Ja det ena var ju SS/SLs eget nummer (regnumret minus "A7") och sedan det nya alternativa numret från LiB på korgen.
Mr H