När Hedlunds Bussar i Jokkmokk avvecklade sin busstrafik så sålde man bussarna till Laponia Trafik med tre delägare, Alviks Trafik, Falcks i Gällivare, Sune Larsson i Harads samt en som heter Conny S? i Piteå. Detta bolag övertog trafiken på linje 44 (Lulå-Boden-Jokkmokk-Gällivare). Man en buss var Alvik en i Luleå, Falcks en i Gällivare, Larsson en i Jokkmokk. Övriga linjer efre Hedlunds trafikerar Sune Larsson samtliga år med i Cetrala Buss i Norrbotten. Men nu ser det ut som om Alviks har lämnt Laponia Trafik eftersom Falks har två bussar en i Luleå och en i Gällivare ock Sune Larsson en i Jokkmokk. Alla nyregisterade bussar registreras på respektive bolag. Det finns två Bussar kvar sedan Hedlunds OYY ???(ledbussen) och EAL 782. NU undrar jag om Laponia Trafik finns kvar efter dessa iaktagelser?
Undrande Lasse
Här är ledbussen:
(http://www.phbuss.se/Sidor/Bilder/0905_2007/lapponiatrafik_OYY795_lulea_busstation_0905_2007b.jpg)
Jag hajar inte varför man sätter ut namnet Falcks när firman verkar heta nå´t annat.
Jag skrev om detta ämne för ett tag sedan och väntade mig främst svar från våra kunniga admlnistatörer som kan väldigt myget om bussar och bussföretag.Jag vill veta om Alviks Trafik forfarande är delägare i Laponia Trafik, samt delägar fördelningen.