http://www.nvp.se/Varmdo/Djuro/Buss-i-diket-vid-Stavsnas/ (http://www.nvp.se/Varmdo/Djuro/Buss-i-diket-vid-Stavsnas/)
Om jag ser rätt så är det 5511 som ligger i diket.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5906582 (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5906582)
Citat från: Camilla skrivet 05 juli 2014, 00:23:51 AM
On jag ser rätt så är det 5511 som ligger i diket.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5906582 (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5906582)
Tack för länken! Jag tycker det ser ut som 5611, vilket också stämmer med registreringsnumret CSM116.
Citat från: Tommy E skrivet 05 juli 2014, 00:40:26 AM
Tack för länken! Jag tycker det ser ut som 5611, vilket också stämmer med registreringsnumret CSM116.
Du har nog rätt för jag har inte allt för bra syn så tack för att du rättade mig :)
Citat från: Tommy E skrivet 05 juli 2014, 00:40:26 AM
Tack för länken! Jag tycker det ser ut som 5611, vilket också stämmer med registreringsnumret CSM116.
Stämmer bra. Bärgades från platsen vid 21-tiden på fredagen.
Stod en liten notis på första sidan i dagens lokalblaska att föraren justerat backspegeln när olyckan inträffade. :P
Här kommer lite bilder på bussen...
(http://i221.photobucket.com/albums/dd243/hinneryd/DSC_0196.jpg) (http://s221.photobucket.com/user/hinneryd/media/DSC_0196.jpg.html)
Som tur är låg den inte ivägen ....
(http://i221.photobucket.com/albums/dd243/hinneryd/DSC_0201.jpg) (http://s221.photobucket.com/user/hinneryd/media/DSC_0201.jpg.html)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd243/hinneryd/DSC_0200.jpg) (http://s221.photobucket.com/user/hinneryd/media/DSC_0200.jpg.html)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd243/hinneryd/DSC_0199.jpg) (http://s221.photobucket.com/user/hinneryd/media/DSC_0199.jpg.html)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd243/hinneryd/DSC_0198.jpg) (http://s221.photobucket.com/user/hinneryd/media/DSC_0198.jpg.html)
Det viktigaste är att ingen blev allvarligt skadad iaf, något brutet ben, men alla vid liv.
Bussen kommer nog snart vara i trafik igen, jag vet inte hur skadad den är, men som det ser ut så är det mest kosmetiska fel som borde vara relativt snabbt att åtgärda.
Citat från: Henke skrivet 23 juli 2014, 10:06:55 AM
Bussen kommer nog snart vara i trafik igen, jag vet inte hur skadad den är, men som det ser ut så är det mest kosmetiska fel som borde vara relativt snabbt att åtgärda.
Det beror på hur försäkringsbolaget ställer sig till det. Ser ut som att alla paneler på högra sidan måste bytas ut, fronten också. Sen några glasrutor. Kan bli en ganska dyr historia. Om dörrarna blivit sneda måste dom också bytas ut.
Försäkringsbolagen brukar inte vara inblandade här utan bussbolagen slantar normalt detta ur egen ficka. Vid den här tiden på året så brukar dock vagnreserven vara lite högre så jag förutsätter att de kan ta in och åtgärda denna careta ganska omgående. En fråga är väl även hur den ser ut undertill? Bränsleledningar mm. sitter ganska utsatt på dessa vagnar.
Citat från: Nico skrivet 23 juli 2014, 18:45:42 PM
Försäkringsbolagen brukar inte vara inblandade här utan bussbolagen slantar normalt detta ur egen ficka. Vid den här tiden på året så brukar dock vagnreserven vara lite högre så jag förutsätter att de kan ta in och åtgärda denna careta ganska omgående. En fråga är väl även hur den ser ut undertill? Bränsleledningar mm. sitter ganska utsatt på dessa vagnar.
Beror väl på hur mycket skadorna värderas till? Är dom under en viss summa då håller man ju försäkringsbolagen utanför annars är det väl en bra ide att koppla in dom.
Citat från: Björn Ax skrivet 23 juli 2014, 19:21:04 PM
Beror väl på hur mycket skadorna värderas till? Är dom under en viss summa då håller man ju försäkringsbolagen utanför annars är det väl en bra ide att koppla in dom.
Har Keolis försäkringar utöver trafik? Det är ju inte så vanligt annars hos "jättarna"?
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 23 juli 2014, 19:23:28 PM
Har Keolis försäkringar utöver trafik? Det är ju inte så vanligt annars hos "jättarna"?
Det vet jag dock inte. Beror nog helt på hur mycket det kostar och om något försäkringsbolag är villigt att ha dom som kund. Om man har försäkring brukar det dock vara väldigt hög självrisk.
Oavsett försäkring eller inte så har väl bussar som både varit betydligt äldre och tillsynes mer kvaddade reparerats så jag skulle nog bli förvånad ifall man väljer att skrota den.
Citat från: Jo skrivet 23 juli 2014, 22:03:03 PM
Oavsett försäkring eller inte så har väl bussar som både varit betydligt äldre och tillsynes mer kvaddade reparerats så jag skulle nog bli förvånad ifall man väljer att skrota den.
Jo så är det säkert. Billigare att reparera än att köpa nytt säkert. :)
Citat från: Björn Ax skrivet 23 juli 2014, 10:58:38 AM
Det beror på hur försäkringsbolaget ställer sig till det. Ser ut som att alla paneler på högra sidan måste bytas ut, fronten också. Sen några glasrutor. Kan bli en ganska dyr historia. Om dörrarna blivit sneda måste dom också bytas ut.
Alla? Tycker bara de längst bak ser sneda ut. Fronten är nog bara längst ner, luckan under fönstret tas ofta bort vid bärgning. Jag har sett bussar med större skador än denna tas i trafik.
Citat från: buskörare skrivet 25 juli 2014, 05:59:43 AM
Alla? Tycker bara de längst bak ser sneda ut. Fronten är nog bara längst ner, luckan under fönstret tas ofta bort vid bärgning. Jag har sett bussar med större skador än denna tas i trafik.
Framförallt betydligt äldre fordon med liknande eller värre skador än så här har ju lagats. Trots att de dessutom bara haft trafikförsäkring.
Idag sågs 5611 på linje 433, ordningen återställd. :)