... i väntan på nya uppdrag. Även 6324, 6325 samt 6327 har kastat in handduken.
(http://imageshack.com/a/img89/4980/wl1t.jpg)
Fd Keolis 6326 hos Volvo, Huddinge 2014-04-01.
Tänk om de faktiskt tas ur trafik nu och inte leasas ut på nytt, helt klart värt att fira i sånt fall! :D :D
Citat från: DEB skrivet 01 april 2014, 22:53:17 PM
Tänk om de faktiskt tas ur trafik nu och inte leasas ut på nytt, helt klart värt att fira i sånt fall! :D :D
Det är väl bara om Arriva har behov av fler, annars är det nog skrotrisk för dessa
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 01 april 2014, 22:56:27 PM
Det är väl bara om Arriva har behov av fler, annars är det nog skrotrisk för dessa
Trots att jag inte är nån vidare B9S-vän känns det ändå lite trist med skrot innan de fyllt tio år. Dessa är ju ändå i bättre skick än många ännu äldre B12:or som ska rulla vidare till sina 16-årsdagar. Nya (mycket tystare) 8- eller 11-litersmotor i dessa, och de skulle nog kunna gå åtminstone fem år till.
6324, 6325, 6326 gick till Volvo Huddinge i måndags, kommer att användas av Arriva i fortsättningen.
6327 gick till Volvo Säffle i måndags. Oklart om framtida öden.
Citat från: Emem skrivet 02 april 2014, 08:16:37 AM
6324, 6325, 6326 gick till Volvo Huddinge i måndags, kommer att användas av Arriva i fortsättningen.
6327 gick till Volvo Säffle i måndags. Oklart om framtida öden.
Då borde vi landa på 8176 som högsta nummer i den serien hos Arriva.
F.d. Keolis 6324-27 blev idag registrerade på Arriva i Täby. Som sagt förefaller det högst troligt att de nya inventarienumren blir 8173-76.