Avgång från Kastrup 22:16 och sen tillbaka till Kastrup från Karlskrona kl 02:00 enligt SR Blekinge.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5807211
Det var ju inte många månader sen Blekingetrafiken satsade på en anslutningsbuss från Kristianstad till Blekinge passande Öresundståget med avgång 22:06 från Kastrup. Detta innebär att Swebus kör 10 minuter efter sista Öresundståget avgått.
När det gäller avgången från Karlskrona är man dock tidigare än Blekingetrafikens buss som avgår mot Kristianstad från Karlskrona först 03:20 på morgonen vilket innebär att resenärerna kan vara på Kastrup tidigast klockan 07:08.
Det som återstår att se är om Blekingetrafiken tar bort sin anslutningsbuss nu när det finns kommersiella alternativ.
Tydligen inte Swebus själva som ska köra:
www.rt-forum.com/iuware.aspx?pageid=80748&ssoid=169294
Citat från: Kung Vasa skrivet 12 mars 2014, 19:30:18 PM
Tydligen inte Swebus själva som ska köra:
www.rt-forum.com/iuware.aspx?pageid=80748&ssoid=169294
Tidtabell ligger ute på http://www.scandibuss.se/bookings/info_page.php?ln=en&tourID=47
Lite märkligt att man kör ut till Verkö mitt i natten och inte stannar någonstans i Karlskrona tätort. Det finns ju ingen anslutning till någon färja vid denna tidpunkt.
Vad har Scandibuss för bussar? Hittar inget på SBH.
Citat från: Mats B skrivet 13 mars 2014, 11:16:26 AM
Vad har Scandibuss för bussar? Hittar inget på SBH.
Man har väl bara någon 17-19 platsers Sprinter (XSG099) och en gammal Irizar
edit: reg nummer
Tydligen har dom en snabb buss iallafall. Om avgångstiden blir 2215 från Kastrup och ska vara framme vid Stenaterminalen kl 0105. Det är 250 km på 2timmar o 50minuter. 45 min rast o sen 250 km tillbaka på 3 timmar. En genomsnittshastighet på ca 85 km/h. Plus 8 hållplatser på vägen. Inte illa
//Pär
Tydligen inte lönsam. Att man kör till Verkö istället för Karlskrona, ingen marknadsföring och krånglig bokning spelar nog in. Sen är väl frågan hur mycket det hade hjälpt, även Blekingetrafikens buss som avgick runt 3 på morgonen och anslöt till tidiga Kastruptåget i Kristianstad har ju upphört pga för lågt resande.
Man verkar öppna för att Regionen eller kommunerna ska gå in och medfinansiera linjen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5910406