(http://i601.photobucket.com/albums/tt93/GunnarD_photo/B32GaringrdaMaj77Web_zpsdfbbab12.jpg)
En B32 avställd i Gårdahallen maj 1977 efter brandincident.
Mvh Gunnar
"34:an." ;D
När skrevs den sången ? Måste väl ha varit före -77 iaf. :)
Citat från: Kung Vasa skrivet 09 mars 2014, 20:31:34 PM
"34:an." ;D
När skrevs den sången ? Måste väl ha varit före -77 iaf. :)
"Trettifyran" med Pelle Myran låg på Svensktoppen från juni 1964. Texten var skriven av Olle Adolphson och Pelle Myran hette egentligen Per Myrberg. Melodin fanns också med texten "Min idol", som sjöngs in i mitten av 1950-talet av bland annat Cacka Israelsson.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 mars 2014, 21:56:40 PM
"Trettifyran" med Pelle Myran låg på Svensktoppen från juni 1964. Texten var skriven av Olle Adolphson och Pelle Myran hette egentligen Per Myrberg. Melodin fanns också med texten "Min idol", som sjöngs in i mitten av 1950-talet av bland annat Cacka Israelsson.
Ursprunget till 34:an, This Ole House, skrevs av en amerikan, Stuart Hamblen, och publicerades 1954. Den blev en stor hit med Rosemary Clooney samma år och toppade hitlistorna både i USA och Storbrittanien. En av mina favoritlåtar.
M v h
Ingwar
Med anledning av Gunnars B32 som fick eld i baken så har jag en fråga om en av SJ's CF som fick eld i nosen, 1966 tror jag det var. Med registreringsnummer A445 försökte jag hitta den på Svensk Busshistorias databas men lyckades inte. Är det någon här som vet vilket vagnsnummer den hade?
(http://i1174.photobucket.com/albums/r619/ericx2000/Postvagnen/Burned_CF_Hu_zps6241612b.jpg)
Bussen kolliderade med en stolpe som orsakade en kortslutning i defrosterfläkten vilket startade branden.
(http://i1174.photobucket.com/albums/r619/ericx2000/Postvagnen/SJBussHu_zpsc5424c8b.jpg)
Bilderna tagna vid Huddingegaraget.
M v h
Ingwar
Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 10 mars 2014, 05:17:56 AM
Med anledning av Gunnars B32 som fick eld i baken så har jag en fråga om en av SJ's CF som fick eld i nosen, 1966 tror jag det var. Med registreringsnummer A445 försökte jag hitta den på Svensk Busshistorias databas men lyckades inte. Är det någon här som vet vilket vagnsnummer den hade?
(http://i1174.photobucket.com/albums/r619/ericx2000/Postvagnen/Burned_CF_Hu_zps6241612b.jpg)
Bussen kolliderade med en stolpe som orsakade en kortslutning i defrosterfläkten vilket startade branden.
(http://i1174.photobucket.com/albums/r619/ericx2000/Postvagnen/SJBussHu_zpsc5424c8b.jpg)
Bilderna tagna vid Huddingegaraget.
M v h
Ingwar
Hej!
Det var SJ 3639, senare efter omb t högertrafik 4109. ScV CF6661, ch 550928.
Lär ha fått DCJ565 i CBR.
Med vänlig hälsning
Christian
Lär ha fått DCJ565 i CBR.
Med vänlig hälsning
Christian
[/quote]
Reparerades den efter branden?
Citat från: zjbus skrivet 10 mars 2014, 11:06:51 AM
Lär ha fått DCJ565 i CBR.
Med vänlig hälsning
Christian
Reparerades den efter branden?
Ja den helombyggdes till högertrafiken och fick nytt nummer.
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 10 mars 2014, 11:09:56 AM
Ja den helombyggdes till högertrafiken och fick nytt nummer.
Ojdå det var säkert en både omfattande och dyr reparation för SJ Buss.
I Svensk busshistorias databas står det felaktigt AB Storstockholms Lokaltrafik som första ägare med inv. nr. 6509 därefter en privatperson, totalt 2 ägare, SJ Buss som köpte bussen ny 1963 och väl hade kvar den fram tills SL tog över SJ:s trafik och bussar i Sthlm 1969 är överhuvudtaget inte nämnd.
Citat från: zjbus skrivet 10 mars 2014, 12:13:53 PM
Ojdå det var säkert en både omfattande och dyr reparation för SJ Buss.
I Svensk busshistorias databas står det felaktigt AB Storstockholms Lokaltrafik som första ägare med inv. nr. 6509 därefter en privatperson, totalt 2 ägare, SJ Buss som köpte bussen ny 1963 och väl hade kvar den fram tills SL tog över SJ:s trafik och bussar i Sthlm 1969 är överhuvudtaget inte nämnd.
Vid högerombyggnaden rev man i stort sett hela fronten och frampartiet framför framaxeln på CF:arna, så mycket av det skadade försvann ju på det viset.
CF66:orna var (bortsett från någon enstaka äldre som provombyggdes) de enda SJ CF:ar som helombyggdes till högertrafik och nästan samtliga hamnade hos SL 1969 (35 st)
Tack alla för all information! 3639 och sedan 4109, inte något som jag körde så vitt jag kan se i mina ej kompletta anteckningar.
M v h
Ingwar
BCD800/SJ 4078 tjänstgjorde i Västergötland /Skövde,senare Kinna och Landvetter?/
Jag pratade med en person som var med och lastade denna (?) på järnvägsvagn. Han visste inte exakt vilka CF som sändes iväg men de sände minst två samtidigt till järnvägs-ändklaj.
Gick 4078 i trafik någonstans senare än i Mark ?
Hej! Hur gick det med Gunnars GS-buss efter branden?? Hälsn. BengaB40
Citat från: S Svensson skrivet 10 mars 2014, 20:30:44 PM
BCD800/SJ 4078 tjänstgjorde i Västergötland /Skövde,senare Kinna och Landvetter?/
Jag pratade med en person som var med och lastade denna (?) på järnvägsvagn. Han visste inte exakt vilka CF som sändes iväg men de sände minst två samtidigt till järnvägs-ändklaj.
Gick 4078 i trafik någonstans senare än i Mark ?
Hej!
4073, 4074 o 4075 hamnade i Norrköpings busslinjegrupp o 4076, 4077 o 4078 hamnade i Tidaholms busslinjegrupp vill jag minnas.
Med vänlig hälsning
Christian
Citat från: Christian Ljunggren skrivet 10 mars 2014, 22:15:03 PM
Hej!
4073, 4074 o 4075 hamnade i Norrköpings busslinjegrupp o 4076, 4077 o 4078 hamnade i Tidaholms busslinjegrupp vill jag minnas.
Med vänlig hälsning
Christian
Och 4079-4112 gick till SL med nya nummer 6479-6512
Nog för att informationen om SJ- CF:en är intressant men kunde man inte ha startat en ny tråd om denna? Det är lite trist med trådar som med tiden i huvudsak handlar om något helt annat än trådskaparens ursprungsinlägg. :(
Jag vill också gärna veta om GS-bussen återkom i trafik. //Jonas G
Jag fotade 4077 i Falkenberg 29/5-76 resp. 4076 i Uddevalla 1/7-80., men de var ej märkta (Hd eller Uv) vilket ju
ej var ovanligt. Flyttningar förekom tidvis. Mvh, UE.
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 11 mars 2014, 00:22:34 AM
Jag vill också gärna veta om GS-bussen återkom i trafik. //Jonas G
Då 716 bara var ca 3,5 år när den brandskadades kom den säkert i trafik igen. Någon som kan verifiera?
/Gunnar
Citat från: Christian Ljunggren skrivet 10 mars 2014, 22:15:03 PM
Hej!
4073, 4074 o 4075 hamnade i Norrköpings busslinjegrupp o 4076, 4077 o 4078 hamnade i Tidaholms busslinjegrupp vill jag minnas.
Med vänlig hälsning
Christian
I samband med leverans av nya bussar och linjeförändringar så omplacerades flera CF65 och CF66 från Td/Sk blg till Borås blg. De åkte tåg emellan Skövde där de troligen lastades till Kinna som hade ändkaj. (1 aug 76 gjordes gränser om)
Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 10 mars 2014, 05:17:56 AM
(http://i1174.photobucket.com/albums/r619/ericx2000/Postvagnen/SJBussHu_zpsc5424c8b.jpg)
Bilderna tagna vid Huddingegaraget.
M v h
Ingwar
Denna bild från då förmodligen vårvintern 1966 visar "baracken" under byggnad/tillbyggnad. Var låg tx i Huga vid denna tidpunkt om nu bilden inte visar en tillbyggnad (lite svårt att se)?
/Gunnar
Citat från: Gunnar D skrivet 13 mars 2014, 11:55:55 AM
Denna bild från då förmodligen vårvintern 1966 visar "baracken" under byggnad/tillbyggnad. Var låg tx i Huga vid denna tidpunkt om nu bilden inte visar en tillbyggnad (lite svårt att se)?
/Gunnar
Det är en tillyggnad som syns på bilden så tx var redan på plats i den äldre delen av baracken.
M v h
Ingwar