Den polska busstillverkaren Solaris stärker sin position på den norska marknaden. Det sker genom två order på bussar, dels till Oslo, dels till Vestfold fylke. Den senare ordern gäller elva hybridbussar till kollektivtrafikföretaget Tide A/S, den första avser 46 Urbino Euro 6 låggolvsbussar till Norgesbuss.
http://www.bussmagasinet.se/2014/02/solaris-far-stororder-fran-norge/
Citat från: eldani skrivet 27 februari 2014, 18:13:52 PM
Den polska busstillverkaren Solaris stärker sin position på den norska marknaden. Det sker genom två order på bussar, dels till Oslo, dels till Vestfold fylke. Den senare ordern gäller elva hybridbussar till kollektivtrafikföretaget Tide A/S, den första avser 46 Urbino Euro 6 låggolvsbussar till Norgesbuss.
http://www.bussmagasinet.se/2014/02/solaris-far-stororder-fran-norge/
Pressbilden visar ju en ofantligt lustig dörrställning, 2-1-2 med en lite bredare mittdörr än vanligt med, hur har man tänkt här?
Jag arbetar i Vestfold åt Unibuss med ett flertal Solaris 12 saknar bakdörr tar för lång tid att lasta av vid rusning därav dessa dörrar tror jag.
Citat från: stabby skrivet 02 mars 2014, 00:32:04 AM
Jag arbetar i Vestfold åt Unibuss med ett flertal Solaris 12 saknar bakdörr tar för lång tid att lasta av vid rusning därav dessa dörrar tror jag.
Men varför inte en klassisk dubbeldörr då ist för en bredare ensam?
Kör man en linje med flera skolor på tar det väldigt lång tid med passagerare från bakre delen. Anser det är valet av lösning här.