(http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Busshvilan/Sverige/Jarfalla/Fd_SL_H80_6887_FOO168_Barkarby_041030a.jpg)
(http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Busshvilan/Sverige/Jarfalla/Fd_SL_H80_6887_FOO168_Barkarby_041030c.jpg)
2 bilder till på hemsidan.
Se där ja, den gamla Råsta och Kalhälls-vagnen!
Kan det vara den där som stog uppställd på Bromma flygplats en gång i tiden för ombyggnad till husbuss?
Den var råfräsch. Det mesta tekniska nytt. Ägaren hade kontakt med verkstaden i Råsta vilket underlättade att
komma över en tipptopp buss när den väl kom ut till försäljning!
Mr H
Efter en snabbkoll så konstaterade jag på bild 2 det vänstra huset tillhör en gammal trafikmästare från Råsta och Kallhäll
med en diger samling av de äldre infobladen av äldre busstyper som har körts hos SL, det högra huset tillhörde bussens ägare
som hade denna vagn till försäljning i ett par år.
/Lennart
Citat från: groenis skrivet 18 februari 2014, 13:14:53 PM
Efter en snabbkoll så konstaterade jag på bild 2 det vänstra huset tillhör en gammal trafikmästare från Råsta och Kallhäll
med en diger samling av de äldre infobladen av äldre busstyper som har körts hos SL, det högra huset tillhörde bussens ägare
som hade denna vagn till försäljning i ett par år.
/Lennart
Intressant info och alldeles speciellt om det är den buss som jag tänker på från Bromma flygplats!
Den har tydligen stått där under tiden som den byggdes om , samtidigt så rullade den inte allt för många mil
efter ombyggnaden utan stod mest uppställd där Micke fotade vagnen.
/Lennart
Hm om den inte körts speciellt mycket efter ombyggnaden så måste den vara i väldigt gott skick.
I princip var allting under nytt eller renoverat inklusive motor och växellåda. Nu är det ju 10 år sedan bilderna togs så kanske karossen tagit mer skada. Synd att den lackats om den var ganska så fräsch i sin SL-lack då. Har för mig att ägaren även sa att han också hade arbetat i Råstaverkstaden.
Mr H
Du får vara nöjd med att kofångarna fått behålla sin SL-röda färg!
Hyfsat mycket av den i alla fall!
:D
Mr H
Mr H
fick lite mer kött på benen , Verkstaden och Råsta kan stämma för sen sadlade han om och startade Järfälla lås.
/Lennart
som tyckte H80 var en lättkörd busstyp