En till mullrande V8 från Trångsund, denna dock BR145 med Ikarus 256
(http://www.phbuss.se/upl/Signvard/buss%20078.jpg)
Staffan, har du fått åka med denna då?
Citat från: Signvard skrivet 10 november 2007, 17:15:33 PM
En till mullrande V8 från Trångsund, denna dock BR145 med Ikarus 256
(http://www.phbuss.se/upl/Signvard/buss%20078.jpg)
Staffan, har du fått åka med denna då?
Jodå, den åkte jag med 6 gånger på 810 från april 1981 till oktober 1982. Sedan torde den ha försvunnit till Dalarna och fick där nummer 151.
Från 1985 togs nummer 462 över av HPO 238 Volvo B58 van Hool Jumbo 1975. Fd Club Continental 665. Detta företag köptes vid denna tid av Wasatrafik från Knut Flinck. Knutte var sedan marknadschef på Wasatrafik några år innan han försvann till databranschen (Apple) och efter ytterligare några år dök upp i ledningen (var han rentav ägare?) för Traveller Buss.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 november 2007, 17:52:35 PM
Jodå, den åkte jag med 6 gånger på 810 från april 1981 till oktober 1982. Sedan torde den ha försvunnit till Dalarna och fick där nummer 151.
Från 1985 togs nummer 462 över av HPO 238 Volvo B58 van Hool Jumbo 1975. Fd Club Continental 665. Detta företag köptes vid denna tid av Wasatrafik från Knut Flinck. Knutte var sedan marknadschef på Wasatrafik några år innan han försvann till databranschen (Apple) och efter ytterligare några år dök upp i ledningen (var han rentav ägare?) för Traveller Buss.
Härliga tidsdokument i dessa bilder.
Apropå HPO238, så kan jag komplettera med att den hade sitt ursprung hos
Ringarums Busstrafik.
/Christian