Trött på köerna på 222:an? En lösning kan vara på gång. Flera myndigheter vill göra vägen fyrfilig mellan Mölnvik och Farstabron.
Samtidigt kan det mittersta körfältet på bron bli reversibelt – en företeelse som i dag bara finns i Grisslinge.
http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/Varmdoleden-kan-breddas/ (http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/Varmdoleden-kan-breddas/)
Citat från: Fredde skrivet 15 januari 2014, 14:02:02 PM
Trött på köerna på 222:an? En lösning kan vara på gång. Flera myndigheter vill göra vägen fyrfilig mellan Mölnvik och Farstabron.
Samtidigt kan det mittersta körfältet på bron bli reversibelt – en företeelse som i dag bara finns i Grisslinge.
http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/Varmdoleden-kan-breddas/ (http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/Varmdoleden-kan-breddas/)
Grisslinge har nog det enda
statliga reversibla körfältet - kommunala Tornavägen i Lund har reversibelt mittkörfält för bussar sedan några år.
(Sedan är väl strängt taget både Tingstadstunneln och delar av Södra länken i Stockholm reversibla, med skillnaden att körfälten inte vänds dagligen.)